کد خبر: ۱۰۲۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵

کمبود صندوق امانات در لارستان/ مسئولان بانک پاسخگو نیستند

در حالی که بانک‌های اکثر شهرستان‌های کشورمان از امکاناتی همچون صندوق امانات به مشتریانشان خدمات می‌دهند اما در لارستان بزرگ فقط دو بانک دارای صندوق امانات هستند!

به گزارش شیرازه صندوق امانات محلی مطمئن برای حفظ اسناد و اشیاء گران‌قیمت و مجهز به سیستم‌های ایمنی ضدحریق و ضدسرقت است که مشتریان بانک‌ها می‌توانند برای نگهداری از اشیاء قیمتی و یا اوراق مهم خود آنها را از بانک اجاره نمایند.

در کشور ما ایران شاید کمتر کسی می‌داند بانک‌ها چنین امکاناتی را در اختیار مشتریانشان قرار داده‌اند. شاید خیلی‌ها ترجیح می‌دهند در منزل گاوصندوق داشته باشند و شاید هم عموم مردم آن‌قدر اموال گران‌بها ندارند که نیازی به صندوق امانات باشد.

آنچه اهمیت دارد این است که در مواقع سفر، خروج‌های طولانی از منزل و یا زمانی که نگران اموال گران‌بهای خود هستید، می‌توانید با صرف هزینه اندک خیال خودتان را راحت کنید و اموالتان را به امن‌ترین مکان ممکن یعنی بانک بسپارید.

در حالی که اغلب بانک‌ها و حتی بانک‌های خصوصی در ایران نیز چنین فضایی را در اختیار متقاضیان گذاشته‌اند اما در شهرستان لارستان فقط دو بانک ملی و تجارت دارای صندوق امانات هستند و سایر بانک‌های لارستان بعضاً با وجود قدمت زیادشان به این امر بها نمی‌دهند و فاقد صندوق امانات هستند!

پیگیریهای خبرنگار لادستان حکایت از آن دارد که ظرفیت صندوق امانات بانک‌های ملی و تجارت لارستان نیز تکمیل شده است و این امر سبب گلایه برخی از مردم شهرستان شده است.

به نظر می‌رسد کمبود امکانات، فضا و نیروهای امنیتی سبب شده تا بانک‌های دارای صندوق امانات در لارستان به فکر افزایش آن نیفتند. البته بانک‌های فاقد این صندوق نیز احتمالاً به همین خاطر اقدام به تأسیس صندوق امانات نمی‌کنند.

مسئولین مربوطه در بانک‌های ملی و تجارت لارستان به دلیل مسائل امنیتی و عدم مجوز از حراست بانک از گفت‌و‌گو با خبرنگار لادستان امتناع کردند. اما این مجله خبری همچنان پیگیر این قضیه از مراجع بالاتر می‌باشد.

منبع:  لادستان

نظرات بینندگان