کد خبر: ۱۰۲۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۰ - ۲۵ آذر ۱۳۹۵
در ششمين جلسه شوراي اشتغال استان فارس مطرح شد:

مشکلات کلان شهر شیراز از استان های محروم کشور بیشتر شده/به جای حمایت از حوزه پوشاک حوزه نساجی را مورد حمایت قرار داده ایم

معاون توسعه كارآفريني و اشتغال وزارت تعاون،‌ با بیان اینکه ايران يك درصد از جمعیت كل دنيا را دارد، اظهارداشت:ما متاسفانه به جای حمایت از حوزه پوشاک حوزه نساجی را مورد حمایت قرار داده ایم و این در حالی است که تفاوت رقم ایجاداشتغال پنبه و نساجی بسیار زیاداست.
به گزارش شیرازه، ششمين جلسه شوراي اشتغال استان فارس بعد از ظهر چهارشنبه 24 آذر با حضور وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در استانداري برگزار شد.

علی ربیعی و هیئت همراه از معاونان و مدیران در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این سفر،  علاوه بر شرکت در جلسه کارگروه اشتغال، برنامه دیدار با فعالان بخش خصوصی و نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی و همچنین سفر به شهرستان مرودشت را در دستور کار دارند.

كشاورزاني كه توليد كننده و خير بودند اکنون خود، نیازمند حمایت شده اند
به گزارش شیرازه، محمدرضا رضایي‌كوچي نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اشتغال استان فارس با بیان اینکه استان هزار مشکل فارس در حالی به برخورداری شهره شده که مشکل بسیاری در حواشی دیده می شود، اظهار داشت: مشکلات کلان شهر شیراز از استان های محروم کشور بیشتر شده است؛ دولتمردان باید به صنایع و کشاورزی این استان نگاهی کنند تا با آگاهی از وضعیت آن درباره اش تصمیم گیری کنند.

وی افزود: با همه شاخصه ها می توانیم ثابت کنیم که فارس استان برخورداری نیست.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بيش از 400 هزار نفر تحت پوشش كميته امداد فارس هستند، گفت: كشاورزاني كه توليد كننده و خير بودند اکنون خود، نیازمند حمایت شده اند.

رضایی کوچی در ادامه بابیان اینکه دشت‌هاي خشک شده فارس و چاه‌هاي كشاورزي بهره وری خود را از دست داده اند، تصریح کرد: ظرفیت این استان رو به افول رفته و جایی که انبار غله کشور بوده حال خود محتاج است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با مخاطب قرار دادن وزیر تعاون، رفاه وکار کشور و طرح این سوال که در دوران مسئوليت شما صندوق بازنشستگي تامين اجتماعي در فارس چقدر سرمايه‌گذاري كرده و زمان راه اندازی بيمارستان دوم تامين اجتماعي چه وقتی است، تاکید کرد: با روش فاينانس بيمارستان تامين اجتماعي در شيراز احداث نخواهد شد.

وی در ادامه سوالات دیگری مبنی بر اینکه شركت شستا در اين دوران، كدام واحد توليدي را در فارس فعال كرده و چرا شركت آسمان كه رئيس آن در فارس مديركل جنوب كشور بود، الآن به يك ايستگاه کاهش پیدا کرده است را ارائه داد و افزود: تا کی باید به تکرار مکررات بپردازیم و برای حل نشدن مشکلات توجیه بیاوریم؟

وام های هواپیماهایی را پرداخت می کنیم که از رده خارج شده اند
حسين علايي مديرعامل هواپيمايي آسمان نیز در این جلسه با اشاره به اينكه تنها در استان فارس پایگاه، هواپیمای مستقر، خلبان و کادر پروازی و فنی داریم و امروزه شیراز پس از تهران دومین شهری است که بیشترین پرواز را دارد، گفت: هر هفته از فرودگاه شيراز به بیشتر مراكز استان‌ها از جمله تهران، اهواز و آبادان پرواز وجود دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه هر پروازی که باشد به شرط اقتصادی بودن انجام خواهیم داد، افزود: متاسفانه در حال حاضر وام های هواپیماهایی را پرداخت می کنیم که از رده خارج شده اند و پرواز ندارند.

مديرعامل هواپيمايي آسمان در بخش دیگری از سخنان خود از اضافه شدن 10 فروند هواپیمای بوئینگ وایرباس 320 از دو سال اخیر تاکنون به شرکت هواپیمایی آسمان خبر داد و اظهار داشت: زمینه مناسب برای اضافه شدن پروازهاي ايرباس 340 در شیراز نیز فراهم است.

علایی همچنین با اعلام ساخت مرکز هواپیمایی آسمان در نزدیک فرودگاه شیراز در صورت فراهم شدن زمینه لازم، گفت: بتن ریزی برای توسعه فضای فرودگاهی شیراز آغاز شده است.

به جای حمایت از حوزه پوشاک حوزه نساجی را مورد حمایت قرار داده ایم
معاون توسعه كارآفريني و اشتغال وزارت تعاون،‌ كار و رفاه اجتماعي با بیان اینکه ايران يك درصد از جمعیت كل دنيا را دارد، اظهارداشت: با این نسبت، کشور ما باید يك درصد توليد ارزش در آي‌تي را به خودش اختصاص بدهد.

وی افزود: يك درصد ارزش توليد در بخش آي‌تي 140 هزار ميليارد دلار است و این در حالی است که ميزان ارزش ايجاد شده در ايران 39 هزار ميليارد است واین بدان معنا است که متاسفانه زیرساخت و اساس کار را به درستی نمی دانیم.

منصوری با اشاره به اینکه ايجاد اشتغال و افزایش بهای اقتصادی ما در توليد محتوا در حوزه آي تي،گيم و توليد نرم‌افزار است، تصریح کرد: در استان فارس زمينه اتصال شرکت های داخلی وخارجی وجود دارد لذا در این صورت پروژه آي‌تي و آي‌سي‌تي در اين استان هم كليد خواهد خورد.

وی با تاکید بر اینکه فارس در حوزه تولید پوشاک ظرفیت تولیدی مطلوبی دارد، اظهار داشت: ما متاسفانه به جای حمایت از حوزه پوشاک حوزه نساجی را مورد حمایت قرار داده ایم و این در حالی است که تفاوت رقم ایجاداشتغال پنبه و نساجی بسیار زیاداست چرا که در صنعت پنبه 21 هزار شغل ایجاد می شود ولی در صنعت نساجی (ریسندگی، پارچه، پتو، حوله، کفپوش، موکت، فرش ماشینی و غیره) 540 هزار شغل به وجود می آید.

وی در انتها ظرفیت اشتغال زایی بالا، سریع، با کمترین سرمایه گذاری ثابت و بدون آلودگی محیط زیست محیطی و بالاترین ارزش افزوده، افزایش نرخ مشارکت زنان در اقتصاد، پراکندگی در کل کشور، عدم وابستگی به عوامل محیطی و جوی و ظرفیت بالا در بکارگیری دانش آموختگان دانشگاهی را از مزیت های صنعت پوشاک دانست.
نظرات بینندگان