کد خبر: ۱۰۲۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۲۵ آذر ۱۳۹۵
فرمانده سپاه فجر:

در حوزه پژوهش، فناوری و تولید علم از کار جزیره ای پرهیز شود

فرمانده سپاه فجر فارس گفت: مجموعه سازمان بسیج تلاش کند تا " هم افزایی و تقسیم کار " بین مراکز آموزش عالی، پژوهشگران و رده های مختلف کشور که در حوزه علم و فناوری فعال هستند شکل بگیرد.
به گزارش شیرازه، نشست تخصصی شورای جهاد علمی سپاه فجر با حضور سردار سید هاشم غیاثی و دکتر حسین قدیانی رییس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور برگزار شد.

سردار غیاثی در ابتدای این نشست با تبریک میلاد با سعادت حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) و فرارسیدن هفته وحدت گفت: گفت: ماه ربیع الاول بهار ماه های قمری است، خداوند متعال توفیق بدهد که از اعمال سفارش شده برای این ماه در راستای خودسازی معنوی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه سیرۀ اخلاقی و رفتاری پیامبر خاتم (ص) بهترین الگو برای مدیران نظام اسلامی است، گفت: تفرقه افکنی بین امت اسلام یکی از برنامه های اصلی استکبار جهانی است که با هدف جلوگیری از تشکیل جبهه متحد اسلامی در برابر سلطه گران ظالم در عالم دنبال می شود.

فرمانده سپاه فجر با تاکید بر اهمیت حفظ و تقویت یکپارچگی و وحدت بین اقوام و پیروان مذاهب در کشور، گفت: وحدت اقوام و پیروان مذاهب یکی از پایه های اساسی قدرت و ثبات امنیت در کشور ایران است که در سایه انقلاب اسلامی به وجود آمده است.

وی تشکیل جمهوری اسلامی را نمونه بارز کارآمدی نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: شیعیان و اهل سنت در سایه وحدت اسلامی در نقاط مختلف کشور ایران در کنار هم و با آرامش و امنیت زندگی می کنند.

سردار غیاثی با بیان اینکه در مجموعه سپاه پاسداران و بسیج نگاه ویژه ای به مباحث علمی و پژوهشی معطوف شده است، گفت: کشور در حوزه علمی، فرهنگی و اقتصادی نیازمندی هایی دارد که باید با استفاده از ظرفیت های سپاه پاسداران و بسیج آن ها را پوشش دهیم.

وی افزود: در مبحث پیشرفت علم نباید تنها به برگزیدگان المپیادها یا اعضای بنیاد نخبگان اکتفا کنیم بلکه هر حوزه مقاومت بسیح می تواند یک پایگاه تولید علم باشد.

وی افزود: مجموعه سازمان بسیج تلاش کند تا " هم افزایی و تقسیم کار " بین مراکز آموزش عالی، پژوهشگران و رده های مختلف کشور که در حوزه علم و فناوری فعال هستند شکل بگیرد و از کار جزیره ای پرهیز شود.

دکتر حسین قدیانی رییس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور در این نشست با بیان اینکه جهاد علمی نشاندهنده وجود یک جنگ است و به یک جبهه علمی نیاز دارد، گفت: در حوزه علم و فناوری به یک قرارگاه نیاز داریم و وظیفه بسیج نیز ساماندهی وضعیت تولید علم در مراکز آموزش عالی و تشکیل قرارگاه علمی در سطح کشور است.

منبع: تنویر
برچسب ها: سپاه فجر فارس
نظرات بینندگان