کد خبر: ۱۰۲۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۶ آذر ۱۳۹۵
امام جمعه داراب:

مردم داراب از حق خود در اصلاح خط مرزی دست بر نمی دارند

امام جمعه داراب اصلاح خط مرزی را حق مسلم دارابی ها دانست و گفت: هیچ کسی تصور نکند مردم داراب از این حق قانونی دست بر می دارند به هیچ وجه این چنین نیست.
به گزارش شیرازه ، حجت الاسلام رضا صادقی امام جمعه داراب در خطبه های نماز جمعه این هفته داراب با اشاره به تجمع گروه های مردمی داراب در خصوص اجرای اصلاح خط مرزی گفت: برخی قصد داشتند این تجمع را سیاسی کنند اما موضوع خط مرزی جناحی نیست و اصلاح طلبان، اصولگرایان و همه خواستار پیگیری و اجرا هستند.

وی افزود: این دولت تا زمانی که مورد تایید رهبری است مورد تایید همه مردم با افکار مختلف سیاسی است. تجمع برگزار شده از همه اقشار و در حمایت از استاندار، فرماندار، نماینده و مسئولین شهرستان بود.

امام جمعه داراب اصلاح خط مرزی را حق مسلم دارابی ها دانست و گفت: هیچ کسی تصور نکند مردم داراب از این حق قانونی دست بر می دارند به هیچ وجه این چنین نیست. شهرستان داراب مانند گوشت قربانی شده است و وزارت کشور و استانداری باید به این موضوع توجه کنند.

وی با اشاره به روستاهایی که از داراب جدا و به استهبان، نی ریز و هرمزگان الحاق شده است، گفت: مردم خواستار اصلاح خط مرزی هستند و نمی توانند منطقه ای که سالهای سال جزیی از داراب بوده را از دست بدهند. سال هاست که این موضوع را از طریق شورای شهر، گروه های مردمی از جمله حامیان داراب و نمایندگان وقت پیگیری می کنیم.

وی افزود: در سال 89 وزارت کشور نامه ای به استانداری نوشت و سه نظر را به استانداری اعلام کردند اما آنقدر جواب ندادند تا انتخابات رسید. این موضوع در چندین دوره مختلف پیگیری شده و ما امروز از استاندار، نماینده و فرماندار می خواهیم پیگیری کنند.

وی تاکید کرد: این موضوع با جار و جنجال درست نمی شود اما در آرامش باید پیگیری شود. آقای قاسم پور فرماندار داراب در روز معارفه وعده دادند خط مرزی و فرمانداری ویژه را پیگیری کنند اما تاکنون عمل نکردند.

نمازگزاران جمعه با در دست داشتن پلاکاردهایی بار دیگر خواستار اجرای اصلاح خط مرزی شدند.
روز سه شنبه نیز جمعی از گروه های مردمی شهرستان در حمایت از مسئولین روبروی فرمانداری داراب تجمع و خواستار اجرای اصلاح خط مرزی شدند.

منبع: داراب انلاین
نظرات بینندگان