کد خبر: ۱۰۲۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۳ - ۲۶ آذر ۱۳۹۵

آغاز جشنواره ملی آواها و سروده های حماسی در شیراز

یکی از بخش‌های اصلی این جشنواره ویژه برنامه شبانه است؛ از شب میلاد نبی مکرم اسلام تا روز یکشنبه 28 آذر، هر شب از ساعت 18 الی 20:30 در تالار حافظ شیراز میزبان تعدادی از شخصیت های موسیقی و خواننده های ملی کشورمان است.
به گزارش شیرازه، جشنواره ملی آواها و سرودهای حماسی سه سال است که شروع بکار کرده و با توجه به وضعیت فرهنگی و نحوه اجرای کنسرت ها در شیراز، تصمیم بر این شد که میزبانی این جشنواره به مدت سه سال بر عهده سومین حرم اهل بیت باشد چرا که شیراز در سال گذشته توانست به نحو احسن کار را انجام دهد.

برگزاری این جشنواره ملی به صورت متوالی، در شهر فرهنگ و ادب و با همت بسیجیان این مرز و بوم، پس از آسیب شناسی های لازم، تبدیل به الگویی ملی می شود که در دوره های بعدی مددی است برای استان های دیگر تا بتوانند بدون نقص جشنواره را برگزار کنند.

سومین دوره جشنواره ملی آواها و سرودهای حماسی از 26 آذر ماه و به مدت چهار روز در تالار حافظ شیراز برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است آئین افتتاحیه این رویداد 26 آذرماه 95 در آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) برگزار شدو اختتامیه این جشنواره ساعت 18:30 الی 21:00 در 29 آذر تالار حافظ برگزار خواهد شد.

یکی از بخش‌های اصلی این جشنواره ویژه برنامه شبانه است؛ از 26 آذر شب میلاد نبی مکرم اسلام تا روز یکشنبه، هر شب از ساعت 18 الی 20:30 در تالار حافظ شیراز میزبان تعدادی از شخصیت های موسیقی و خواننده های ملی کشورمان است.

در این جشنواره شاهد حضور برخی برخی از خواننده های خاطره ساز از دوران انقلاب و دفاع مقدس چون رضا رویگری، محمد گرجی، اسفندیار قره باغی و جمشید جم خواهیم بود.

خوانندگان جوان مثل ستار سهرابی، مهدی کرمی و خواننده های ملی مثل حامد زمانی، علیرضا افتخاری، امیر تاجیک و علیرضا عصار در این برنامه حضور خواهند داشت و همچنین در بخش بین الملل میزبان یکی از خواننده های لبنانی است.

در سومین دوره جشنواره ملی آواها و سرودهای حماسی، حدود 570 اثر موسیقی در بخش‌های سرود، پاپ و موسیقی محلی و سنتی به دبیرخانه جشنواره راه یافته است؛ برگزیدگان آثار فاخر خود را در معرض ارزیابی قرار خواهند داد.

لازم به ذکر است برای ارزیابی و داوری جشنواره، از کارشناسان متخصص عرصه موسیقی و سرودهای کشور دعوت بعمل آمده است.

نظرات بینندگان