کد خبر: ۱۰۲۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۲۷ آذر ۱۳۹۵
رییس اداره تبلیغات اسلامی سپیدان گفت :

زندگی حضرت زهرا(س)بایدبرای زنان دنیا الگو باشد

رییس اداره تبلیغات اسلامی سپیدان در گفتمان ازدواج اسلامی به توصیف زندگانی ساده حضرت فاطمه (س) و نحوه ازدواج آن حضرت با امیرالمومنین علی (ع) پرداخت و از این بانوی بزرگوار به‌عنوان الگو برای زنان مسلمان یاد کرد.

به گزارش شیرازه  به همت اداره تبلیغات اسلامی، وستاد ازدواج آسمانی شهرستان واداره اموزش وپرورش شهرستان  گفتمان دینی با موضوع ازدواج آسان، آگاه و پایدار با سخنرانی حجت‌الاسلام عبدالعظیم ارودا  رئیس اداره تبلیغات اسلامی سپیدان  و با حضور دانش آموزان دبیرستان دخترانه نرجس  (س) این شهرستان برگزار شد.

 ارودا در این گفتمان به توصیف زندگانی ساده حضرت فاطمه (س) و نحوه ازدواج آن حضرت با امیرالمومنین علی (ع) پرداخت و از این بانوی بزرگوار به‌عنوان الگو برای زنان مسلمان یاد کرد.

وی با اشاره به اهمیت تشکیل خانواده در اسلام و ضمن توجه به اصالت خانواده طرفین ازدواج اظهار داشت: در انتخاب همسر آینده باید به سه رکن اساسی ایمان، اخلاق نیکو و تناسب زوجین توجه کرد. مهمترین آفت در ازدواج آن است که ازدواج به خاطر مال، ثروت و جمال باشد.

استاد حوزه ودانشگاه افزود: با تسهیل ازدواج می توان مسیری را هموار کرد تا به کاهش آسیب های اجتماعی رسید و ایجاد بسترهای لازم می تواند با فرهنگ سازی و تحقق امنیت روانی و اجتماعی در جامعه منجر شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی سپیدان با اشاره به بالارفتن آمار طلاق و مشکلات اجتماعی آن، اظهار داشت: همه مسئولان و دستگاه های ذیربط باید برای رفع معظل طلاق پیشگام باشند چراکه با آسیب شناسی و استفاده از نظر کارشناسان در فراهم آوردن زیرساخت های ازدواج آسان می توان ساعی بود.

ارودا با بیان اینکه افزایش سن جوانان باید علت یابی شود، تصریح کرد: درخانواده‌ها نیز باید همگام با آموزش و فرهنگ سازی به گونه ای عمل کرد تا جوانان را بهتر بتوان به سوی این ارزش‌های خوب اسلامی رهنمود ساخت لذا باید مسئولان ذیصلاح در این امر ریشه یابی کنند تا با علت یابی ازدواج دیرهنگام جوانان بتوان آسیب های اجتماعی را کاهش داد.

وی با بیان اینکه باید از آداب و رسوم غلط پرهیز کرد، افزود: ازدواجی مطلوب است که از روی آگاهی صورت گیرد و باید توجه داشت برای برطرف کردن معضلات اجتماعی باید از کوچکترین بنیان جامعه یعنی خانواده کار را آغاز کرد و با سختگیری های کمتر آنها را هدایت و راهنمایی کرد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی سپیدان با بیان این که زندگی مشترک حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) نمونه‌ای از یک زندگی کاملا عاشقانه، آگاهانه و سرشار از ساده زیستی، مهرورزی معنویت و عشق به پروردگار است، خاطر نشان کرد: شناخت این پیوند سرشار از الگوهای زیبا و ماندگار است و می‌تواند در راستای فرهنگ سازی به نسل جوان و ارائه الگو به آنان در جهت ترویج ازدواج‌های آسان، ساده و معنوی مؤثر باشد.

 منبع:  مارگون 

نظرات بینندگان