کد خبر: ۱۰۲۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۲۷ آذر ۱۳۹۵
فعال اصلاح طلب و عضو سابق شورای شهر نورآباد:

آقای نوبخت؛ چرا آمار هایی که از اشتغال می دهید دیده نمی شود/ دلمان از این همه دروغ آزرده است

عضو سابق شورای شهر نورآباد در همایش فرهنگیان گفت: آقای نوبخت دلمان آزرده شده است از این همه دروغ هایی که می گوید؛ هر سال تعرفه های آب و برق و گاز را گران می کنید اما یارانه ها همان نرخ سابق است. در حالی که ادعا می کنید که افزایشی برای تعرفه ها نداشته اید.

به گزارش شیرازه به دعوت انجمن اصلاح طلب و نوپای فرهنگیان همایش بزرگی با حضور مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در نورآباد ممسنی برگزار شد.

اما این گردهمایی اصلاح طلبان، بازار داغی برای انتقاد از عملکرد دولت تدبیر و امید بود.

علی احمدی عضو سابق شورای شهر نورآباد که سابقه به جنجال کشیدن جلسات مهم را داشت پشت تریبون رفت.

احمدی این چهره ی اصلاح طلب شهرستان، پیش از این اولین همایش دیدار جمعی مسئولان شهرستان های ممسنی  رستم با استاندار فارس و اولین گردهمایی مدیران تمام ادوار آموزش و پرورش ممسنی را با صحبت ها و انتقادهایی به حاشیه کشانده بود این بار در این همایش دولت تدبیر و امید را دروغ گوی بزرگ خواند.

وی در ابتدای سخنان خود با ادعای اغراق آمیز گفت: بعد از انقلاب به شدت بر قشر فرهنگیان ظلم و ستم شده است نابرابری اجتماعی و تبعیض در حق آنها  عامل فقر گردیده و در بازنشستگان بیشتر قابل لمس است. در کشور  قشر محروم زیادی وجود دارد و فرهنگیان جز آنها هستند. در مقابل در سطح کلان کشور اختلاس، رانت خواری، سو استفاده از قدرت و ...  در دستگاه های مختلف چون قوه قضائیه، مجلس، دولت و ... وجود دارد که شایسته مردم نیست.

احمدی گفت:  لازم است نمایندگان از حق و حقوق مردم دفاع کنند و بدانند در تنگناهای اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی وظیفه سنگین تر می شود اما اگر به هر مصلحتی سکوت کنند و دفاع نکنند در امتحان خود شکست خورده اند. بودجه سال 96 و برنامه توسعه ششم در دست مجلس است و باید به این موارد توجه کنند.

وی در ادامه گفت: دیوان محاسبات گزارش داده اند که 96 هزار پرونده  در رابطه با حقوق های نجومی از دستگاه ها و مدیران سطح کلان تشکیل شده است. از این تعداد  برخی هنوز این پول ها را پس نداده اند اما برخی پول ها را بازگشت داده اند ولی مدعی هستند که چون خمس و زکات می دهند بنابراین این پول ها را پس داده اند تا حتی یک لقمه حرام در زندگی آنها نباشد. حال مردم شماها خود قضاوت کنید که چگونه این گربه ها مومن شده اند.

عضو سابق شورای شهر نورآباد ادامه داد: در مقابل آقای نوبخت نیز می گویند و ادعا می کند که دولت می خواهد جلوی این بی عدالتی ها را بگیرد و می گوید برخی تا حدود 60 میلیون تومان  حقوق گرفته اند و باید این میزان را به 10 میلیون تومان کاهش داد. اما باید از نوبخت پرسید که چگونه می خواهند جلوی این بی عدالتی را بگیرند در حالی که برای افزایش حقوق معلمان کمتر از 100 هزار تومان لحاظ می کنند.

وی افزود: آقای نوبخت  دلمان آزرده شده است از این همه دروغ هایی که می گوید؛ هر سال تعرفه های آب و برق و گاز را گران می کنید اما یارانه ها همان نرخ سابق است. در حالی که ادعا می کنید که افزایشی برای تعرفه ها نداشته اید. شما دروغ می گوئید از مردم بپرسید خواهید دید که همه گواهی می دهند که تعرفه های آب ، برق و گاز افزایش یافته است.

احمدی تصریح کرد: آمار می دهید که حدود یک میلیون و 250 هزار نفر را وارد بازار کار کرده اید اما پس چرا دیدده نمی شود شاید شماها آن افرادی  که از روی بیکاری مجبور میشوند تا بروند در کوه  و کنگر بچینند را جزء آمار اشتغال خود می دانید.

احمدی ادامه داد: او ادعا می کند سالانه می تواند 750 هزار شغل ایجاد کند اما آقای نوبخت شایسته نیست که  اینگونه دروغ بگوئید شما گفتید  که در سال های آینده می خواهند نرخ فروش نفت را بالا ببرند اصلا هرچه می خواهید مثل احمدی نژاد بفروشید ولی چقدر از آن به جیب من فرهنگی می رود.

به گزارش خبرنگار نورآنلاین، در حالی که احمدی هنوز داشت به سخنان خود ادامه می داد چند تن به کنار تریبون رفتند تا اجازه صحبت به احمدی ندهند و او را پائین بیاوند با این حال احمدی بارها آنها را با هل دادن پس زد و حرف های خود را زد برخی از حاضرین جلسه نیز با شعار ولش کن ولش کن می خواستند که احمدی به صحبت های خود ادامه دهد که در نهایت این مرد اصلاح طلب گفت:  دوستان نمی گذارند صحبت هایم را بگویم و گرنه دردها بسیار است.

حاشیه جلسه اصلاح طلبان ممسنی

در ادامه ی این همایش ابوالقاسم موسوی که خود را به عنوان دبیر این انجمن نوپا معرفی کرده بود حرف هایش را در دو بخش شهرستانی و فرهنگیان بیان کرد و گفت:  منزلت معلمی شکسته شده و نوعی بی تقاوتی در جامعه به معلم و وضعیت معیشیتی آنها شده است به گونه ای که معلم مجبور شده شغل معلمی را شغل سوم و چهارم خود بداند.


وی ادامه داد: تا زمانی که به آموزش و پرورش به عنوان یک وزارت خانه ی هزینه بر و مصرفی نگاه شود پیشرفت نخواهبم کرد اولین شاخص توسعه نیروی انسانی است که تربیت دهنده ی آنها همین معلمان هستند، لذا باید به آنها اهمیت داد. شعار معلمی شغل انبیاست در حد شعار مانده و معلمان در شرایط سختی زندگی می کنند.

حاشیه جلسه اصلاح طلبان ممسنی

وی با اشاره به مشکلات شهرستان خطاب به پزشکیان و گودرزی نمایندگان مجلس دهم گفت: ممسنی قطب کشاورزی فارس بوده اما خشسک سالی ها  بر آن و هم بر زندگی مردم تاثیر گذاشته است و امیدواریم سد پارسیان را کمک کنید تا راه اندازی شود. پتروشیمی پیشرفتی نداشته است وسهام داران آن  نیز به چیزی نرسیده اند هر چند تلاش هایی شده است اما این موضوع باید نبش قبر شود و مشخص گردد که این پول ها کجا صرف شده است.


اما مسعود گودرزی نماینده مردم ممسنی و رستم با اشاره به انتقادهای علی احمدی گفت: ما هیچ وقت از گلایه های مردم ناراحت نمی شویم  این نکات دغدغه همه ی مردم است و همه از این تبعیض ها ناراحت هستند اما تنها بیان این مسائل فایده ندارد بلکه باید به دنبال راهکار بود . در مجلس نیز این مسایل بیان میشود اما باید پیشنهاد و راهکار داد.

حاشیه جلسه اصلاح طلبان ممسنی

وی در خصوص در خواست های موسوی نیز گفت: وزارت نفت خط انتقال پتروشمی را پذیرفته است. برای سد پارسیان نیز نامه ای 4 صفحه ای به رییس جمهور نوشتیم.


سخنرانی پایانی این گردهمایی مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی بود که تحت تاثیر انتقادهای  علی احمدی قرار داشت و در پاسخ به آن انتقادها گفت: ما آمادگی شنیدن حرف های بقیه مردم را نیز داریم نه تنها حرفهای شما را می شنویم بلکه  از تمام وجود لمس می کنیم .

وی در ادامه گفت: واقعیت جامعه این است که به نوعی بی عدالتی وجود دارد اما این قوانین و تبصره های ماست که بی عدالتی ها را ایجاد کرده است. باید قوانپن را در مملکت  صحیح نوشت و به درستی اجرا کرد تا عدالت برقرار شود.


پزشکیان ادامه داد: متاسفانه مسئولینی که باید قانون را اجرا کنند یا بنویسند خودشان دارند بی عدالتی می کنند. اگر قانون درست نوشته می شد و نظارت خوبی بر اجرای آن بود این حقوق های نجومی ایجاد نمی شد و این تبعیض ها نبود. الان مهمترین وظیفه برای رفع آنها یر عهده مجلس است البته عزم و اراده ی ملی هم می خواهد.

حاشیه جلسه اصلاح طلبان ممسنی

وی افزود: البته اصلاح این وضع به این آسانی ها که داریم می گوئیم نیست اما تمام تلاشمان را می کنیم که عدالت را مهیا کنیم.  لازمه ی این کار محکم حرف زدن در مجلس است اصلا این از نشانه های مومن است. متاسفانه در مجلس نمی توانیم درست و محکم حرف بزنیم و قوانین ما نیز محکم و حساب شده نیست. حتی برخی از قوانین پس از 6 هفته از تصویبشان دوباره لغو می شوند تا زمانی که قوانینمان در مجلس محکم نباشد نمی توانیم این بی عدالتی را حل کنیم. البته ما تمام تلاشمان را خواهیم کرد که این عدالت ایجاد شود.


نظرات بینندگان