کد خبر: ۱۰۲۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۲۸ آذر ۱۳۹۵

با گرانقیمت ترین ورزشکار دنیا آشنا شوید

جیانکارلو استانتون کسی که پله های موفقیت را به سرعت طی کرد و به گرانترین ورزشکار دنیا تبدیل شد .
به گزارش شیرازه، در این مقاله نگاهی داشته ایم به فراز و فرود زندگی او کسی که تا یک قدمی مرگ رفت سپس برگشت و همچنین با پشتکار فراوان عملکردی را از خود نمایش داده بود باعث شد سران باشگاه بیسبال میامی مارلینز گرانترین قرار داد ورزشی دنیا را با او امضا کنند و او به گرانترین ورزشکار دنیا تبدیل شود.

جیانکارلو استانتون در سال ۱۹۸۹ در شهر لس آنجلس در خانواده ای از قشر متوسط جامعه آمریکا بدنیا آمد . او پس از گذراندن دوران تحصیلی دبیرستان که در لس آنجلس سپری کرده بود از طرف سه باشگاه فوتبال آمریکایی دانشگاه های کالیفرنیای جنوبی، دانشگاه کالیفرنیا و دانشگاه ایالت نوادا در لاس وگاس پیشنهاد بورسیه به او شد ولی او تصمیم گرفت با رد این پیشنهادات در سال ۲۰۰۷ در مدرسه استعداد یابی افرادی آماتوری که برای بازی در میجر لیگ گزینش می شدند تا آموزش ببینند نام نویسی کند .

پس از سه سال آموزش و پیشرفت منحصر به فرد او باشگاه میامی مارلینز که مانند دیگر باشگاهها استعداد های این مدرسه را زیر نظر داشتند اقدام به جذب او کرد و جیانکارلو اولین بازی خود را در سال ۲۰۱۰ برای آنها انجام داد .

نام او تا قبل از سال ۲۰۱۲ مایک استانتون بود و او بعد از سال ۲۰۱۲ اسم خود را به جیانکارلو تغییر داد . او در همان سال رکورد سرعت هوم ران تاریخ میجر لیگ را جا به جا کرد و ضربه ای هوم رانی با سرعت ۱۲۲٫۵ مایل بر ساعت (نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ) را به ثبت رساند.

جیانکارلو تا سال ۲۰۱۴ دو بار در تیم آل استار میجر لیگ قرار گرفت . جایزه هانک آرون نشنال لیگ را از آن خود کرد و همچنین در مسابقات هوم ران چمپیون نشنال لیگ در سال ۲۰۱۴ عنوان نفر اول را از آن خود کرد .

او در ابتدای سال ۲۰۱۴ قرار داد خود را با مارلینز تمدید کرد و طی قرار دادی تاریخی برای ۱۳ فصل مبلغ شگفت انگیز ۳۲۵ میلیون دلار را دریافت خواهد کرد. اما اتفاقی ناگوار در اواسط فصل ۲۰۱۴ در حین بازی برای او افتاد . در بازی بین میلواکی بریورز و میامی مارلینز در حالی که در جایگاه بت زدن قرار داشت توپ پیچر میلواکی با سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت به صورت او برخورد کرد . او چند ماه بعد پس از بهبودی اذعان کرد : اگر توپ چند سانتی متر پایین تر از صورت او برخورد می کرد گردن او شکسته می شد و باالطبع امروز زنده نبود تا به زندگی ادامه دهد .

او پس از بهبودی به میادین بیسبال برگشت اما با ظاهر متفاوت تر . او که لحظه برخورد توپ به صورتش را بخاطر داشت از محافظ ویژه که به کلاهش نصب کرده بود استفاده می کرد اما پس از مدتی آن را کنار گذاشت .اودر سال ۲۰۱۵ دوباره در تیم آل استار قرار گرفت و تا به امروز که ۲۷ سال سن دارد ۲۰۷ امتیاز هوم ران و آمار ۷۹۲ هیت (ضربه به توپ) را به ثبت رسانده است و در مسابقات هوم ران دربی چمپیون سال ۲۰۱۶ جایگاه اول این مسابقات را به خود اختصاص داد. پست بازی او در تیم میامی مارلینز رایت فیلدر است.

منبع: طرفداری

انتهای پیام/
نظرات بینندگان