کد خبر: ۱۰۲۷۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۲۸ آذر ۱۳۹۵
رئیس کل دادگستری فارس در جمع روسا و قضات شورای حل اختلاف:

شوراهای حل اختلاف جز دادگستری هستند/ کمبودهای شوراها برطرف گردد

رئیس دادگستری فارس گفت: شوراها بخشی از دادگستری ها هستند باید به این حوزه در سطح مدیریت کلان قوه قضاییه و در سطوح میانی و پایینی بیشتر توجه شود تا کمبودها و شرایط مناسب برای شوراها فراهم گردد.
به گزارش شیرازه، القاصی در جمع روسا، سرپرستان و قضات شورای حل اختلاف با بیان این مطلب که تا دوسال آینده شرایط فیزیکی مناسبی برای شوراها در نظر گرفته خواهد شد تا منزلت و اعتبار شوراها خدشه دار نشود افزود: با توجه به اینکه شوراها بخشی از دادگستری ها هستند باید به این حوزه در سطح مدیریت کلان قوه قضاییه و در سطوح میانی و پایینی بیشتر توجه شود تا کمبودها و شرایط مناسب برای شوراها فراهم گردد.
وی با تاکید بر اهمیت آموزش رفتاری و توانایی ایجاد تعامل و ارتباط موثر نیروی انسانی در شوراها گفت: آموزش فقط آموزش مواد قانونی نیست بلکه آموزش رفتاری کارکنان شورا مهم تراست.
وي در خصوص نیروی انسانی نيز گفت: از نظر کمی و کیفی نیروهایی که در مجموعه شوراها کار می کنند باید از شخصیت جامع اخلاقی، نفوذکلام و سعه صدر برخوردار باشند.
رئیس کل دادگستری فارس با بیان این مطلب که نگاه مدیریت به شوراها باید یکسان باشد و فرقی بین یک واحد قضایی در شورای حل اختلاف و یک واحد قضایی در دادگستری نیست افزود: شوراها آبروی دستگاه قضا هستند چرا که بخش عمده اي از خدمات قضايي به مردم در قالب شوراهاي حل اختلاف ارائه مي گردد.
وی به قضات شاغل در شوراهاي حل اختلاف نیز تاكيد کرد: ماموریت اصلی شما در شوراهاست و لازم است همه توجه و تمركزتان بر بهبود خدمات در شوراها و امر صلح و سازش باشد.
رییس کل دادگستری استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: یکی از مواردی که نظارت در حوزه شوراهای حل اختلاف را کامل می کند راه اندازی سیستم فناوری اطلاعات متمرکز در این مجموعه است و تلاش بر این است تا حداکثر در یک ماه آینده سیستم cms در همه شوراهاي حل اختلاف شهرستان های استان فارس راه‌اندازی شود.
وی با تاکید بر اینکه یکی از اولویت های برنامه ریزی در حوزه شوراها آموزش سامانه سمپ به کارکنان این مجموعه است خاطر نشان کرد: باید آموزش لازم به اعضا و کارکنان شوراها بصورت کاربردی، تخصصی و میدانی داده شود تا بتوانیم ضمن انجام خدمات به صورت الکترونیکی تسریع بیشتر رسیدگی را محقق نماییم.
القاصی خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن طرح ابلاغ الکترونیکی برنامه ها و سیاست های جدید دستگاه قضایی در امر دادرسی الکترونیک باید به شورا های حل اختلاف نیز تسری یابد؛ بنابراین ضروری است سیستم سمپ و ابلاغ الکترونیک در کلیه شورا های حل اختلاف حوزه های قضایی راه اندازی شود .
القاصی مهر با تاکید بر اینکه از جمله نتایج ابلاغ الکترونیکی کاهش هزینه ها و کاهش نیروی انسانی بوده است خاطرنشان کرد: این امر منجر به کاهش اطاله دادرسی و تسریع در روند رسیدگی به پرونده ها شده که با اجرای آن فرایند دادرسی در شورا ها تسریع می شود.
رییس کل دادگستری استان فارس همچنین بر لزوم تقویت ارتباط مدیران قضایی با مجموعه شوراهای حل اختلاف تأکید کرد و افزود: برای تقویت تعاملات و رفع مشکلات، روسای دادگستری ها موظفند در هر ماه حداقل یک جلسه مشترک با اعضای شوراهای حل اختلاف حوزه‌ی تحت مسئولیت خود برگزار نمایند و ضمن بررسی مسائل و مشکلات شوراها، راهکارهای اجرایی رفع مشکل را در دستور کار قرار دهند.
وی همچنین تأکید کرد: اعضای شوراهای حل اختلاف باید صلح و سازش در پرونده های ارجاعی را اولویت اصلی خود قرار دهند.
القاصی مهر در ادامه افزود: لازم است در بحث ارجاع، مدیریت داشته باشیم تا از ايجاد زمینه انحراف جلوگیری شود.
در پایان، معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس و قضات حاضر در جلسه نظر خود را پیرامون مسائل و مشکلات آموزشی شوراها درحضور رئیس کل دادگستری استان مطرح و در پایان برنامه ریزی های آموزشی معاونت منابع انسانی دادگستری استان فارس در حوزه شورا های حل اختلاف تشریح و ابلاغ گردید.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵
0
با عرض معذرت جمله را تصحیح بفرمایید
کلمه (جزو) صحیح است