کد خبر: ۱۰۲۸۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۲۸ آذر ۱۳۹۵

محجور بودن عید بزرگ اسلام و شیعه در بین اکثر ادارات ارسنجان + تصاویر

هرچند به مناسبت میلاد پیامبر جشن هایی از سوی مردم و برخی نهادهای فرهنگی در سطح شهرستان برگزار شد، اما آنچه در این عید به چشم آمد، محجوریت این مناسبت در بین ادارات و نهادهای ارسنجان بود.

به گزارش شیرازه  در میان اعیاد مربوط به میلاد معصومین(ع)، عید 17 ربیع الاول بزرگترین آن هاست چون که میلاد رییس مکتب اسلام و رییس مذهب شیعه در یک روز واقع شده است.

وجود مبارک ختم المرسلین(ص) و علت آفرینش زمین و آسمان، در این روز از سوی خداوند متعال به بشیریت اهدا شده و ولادت ششمین امام شیعیان که غنای مذهب خود را مدیون مجاهدت های علمی حضرتش هستند نیز در همین روز واقع شده است.

هرچند به همین مناسبت جشن هایی از سوی مردم و برخی نهادهای فرهنگی در سطح شهرستان برگزار شد، اما آنچه در این عید به چشم آمد، محجوریت این مناسبت در بین ادارات و نهادهای ارسنجان بود.

با دریافت پیام هایی از سوی چند شهروند ولایت مدار شهرستان مبنی بر بی تفاوتی اکثر ادارات و نهادهای شهرستان نسبت به این عید بزرگ، سعی کردیم با مراجعه به محل تمامی مراکز اداری ارسنجان، این پیام ها را پیگیری کنیم.

در حالی که حداقل انتظار از ادارات، نصب لااقل یک پلاکارد تبریک و گرامی داشت در سردر خود یا دیگر فضاهای عمومی شهر است و تقریباً در تمامی صورت جلسات مناسبتی، به این مورد اشاره و به عنوان وظیفه رسمی ادارات قید می شود، اما متاسفانه مشاهده کردیم از حدود 50 اداره یا نهاد مورد مراجعه، فقط 9 تای آن ها لااقل یک پلاکارد تبریک عید میلاد 2 نور نصب کرده بودند و 41 اداره، نهاد و بانک، هیچ نشانی از این روز بزرگ مسلمانان و شیعیان نداشتند!

فرمانداری، فرهنگی اجتماعی سپاه، فرماندهی انتظامی، ثبت اسناد و املاک، تأمین اجتماعی، آبفای روستایی، صنعت، معدن و تجارت، منابع آب، و از میان بانک ها نیز فقط بانک انصار، 9 اداره ی مورد مراجعه بودند که این وظیفه حداقلی را انجام داده بودند.

نکته تعجب آور در این خصوص، وجود ادارات و نهادهای فرهنگی در بین 41 اداره مورد مراجعه بود که نسبت به نصب پلاکارد در سردر یا فضای عمومی شهر، غفلت کرده بودند.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش(با وجود نصب پلاکارد در فضای داخلی خود)، و به خصوص 2 دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور ارسنجان (از آنجا که امام صادق(ع) در واقع خود رییس دانشگاه اهل بیت(س) محسوب می شوند)، و شهرداری ارسنجان که مسوول اصلی فضاسازی شهری است، ادارات و نهادهای مهم فرهنگی شهرستان بودند که در سردر آنها نشانی از این عید بزرگ مکتبی و مذهبی نبود!

هر چند که هیچ تردیدی در ارادت و پایبندی مسوولین و کارکنان ادارات و نهادهای شهرستان به دین مبین اسلام و مذهب شیعه جعفری(ع) نیست، اما چنین غفلت هایی که بیشتر بر دوش مسوولین روابط عمومی و مقام ارشد هر اداره یا نهاد سنگینی می کند، باعث می شود قاطبه مردم ارسنجان که دوستدار اهل بیت(س) هستند، چنین وضعیتی را حمل بر بی تفاوتی بگذارند.

در اینجا تصاویر مربوط به 50 اداره ی مورد مراجعه در شب و روز عید ربیع الاول به مخاطبان عزیز ارائه می شود.


( 9 اداره و نهادی که به این قضیه توجه کرده بودند)













(41 اداره و نهادهایی که بر سردر خود پلاکاردی نداشتند! )













































منبع: ارسن نیوز


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
خادمیان جهاد کشاورزی
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵
0
ضمن عرض سلام خدمت دوستم عزیزم جناب اقای شفیعی و تشکر از دقت نظر و حساسیتی که بدین خاطر انجام دادهاید و البته وظیفه ای که بعنوان مسلمان بر دوش همه ما در بزرگداشت چنین عید بزرگی که عید جهان اسلام بوده است جهت اطلاع حضرتعالی و بینندگان عرض میکنم که ما از 2 روز قبل پلاکارد زدیم و روز 5 شنبه نیز با دعوت و حضور ادارات تابعه مانند منابع طبیعی مراسم جشن در نماز خانه مدیریت برگزار کردیم و حضرتعالی روز شنبه تشریف اوردید و بازدید کردید و البته پلاکارد ما داخل نماز خانه نصب شده بود .