کد خبر: ۱۰۲۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۲۹ آذر ۱۳۹۵

کسب جایزه مسابقه بین‌المللی ژاپن توسط نوجوان خرمبیدی

عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با ترسیم نقاشی با موضوع «محیط زیست» در هفتمین مسابقه‌ بین‌المللی نقاشی «کائو» کشور ژاپن در سال ۲۰۱۶ خوش درخشید.
به گزارش شیرازه، «آیدا افزا» 10 ساله از خرم‌بید استان فارس در حالی جایزه‌ ‌»کائو» مسابقه‌ بین‌المللی نقاشی ژاپن را از آن خود کرد که در مجموع 13739 اثر از 45 کشور جهان در این رقابت حضور داشتند.

آیدا که به دعوت برگزارکنندگان این رویداد هنری به ژاپن سفر کرده بود، در مراسم ویژه‌ای جایزه و دیپلم افتخار خود را دریافت کرد. این دختر 10 ساله خرم‌بیدی نقاشی خود را زمانی که تنها 7 سال داشت، کشیده بود.

لازم به ذکر است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ارسال 27 اثر نقاشی در این مسابقه شرکت کرده است. هفتمین مسابقه‌ بین‌المللی نقاشی «کائو» کشور ژاپن در سال 2016 با موضوع «محیط زیست» برگزار شد.

عضوگیری رایگان در کتابخانه اداره کل تبلیغات اسلامی فارس انجام می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس از عضوگیری رایگان علاقه‌مندان کتاب و کتابخوابی در کتابخانه این اداره کل خبر داد و گفت: هم اکنون 400 نفر عضو این کتابخانه هستند.

حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی با بیان اینکه کتابخانه تخصصی فرق و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی فارس دارای بیش از 5000 هزار جلد کتاب است، تصریح کرد: این کتاب‌ها با عنوان‌های اسلام، مهدویت، تصوف، وهابیت، بهائیت، زرتشت، عرفان‌های نوظهور، مسیحیت و یهودیت به صورت امانت در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

وی به ساعات حضور علاقه‌مندان برای ثبت نام و همچنین استفاده از کتاب‌های موجود در کتابخانه اشاره و بیان کرد: علاقه‌مندان برای ثبت نام می‌توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 14 و روزهای پنج شنبه از ساعت 8 تا 13 به آدرس شیراز، میدان امام حسین(ع) کوچه مهدیه، اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس به واحد کتابخانه مراجعه کنند.

سیستم ابلاغ الکترونیک در شوراهای حل اختلاف استان فارس راه‌اندازی شود

علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان فارس در جمع سرپرستان مجتمع‌ها و قضات و اساتید آموزشی شوراهای حل اختلاف شیراز گفت: با وجود اینکه صلاحیت شوراها به صورت قانون‌مند توسعه پیدا کرده اما امکانات، زیرساخت‌ها و نیروی انسانی لازم به این واحد مهم قضایی تخصیص داده نشده است. 

القاصی در جمع روسا، سرپرستان و قضات شورای حل اختلاف با بیان این مطلب که تا دوسال آینده شرایط فیزیکی مناسبی برای شوراها در نظر گرفته می‌شود تا منزلت و اعتبار شوراها خدشه‌دار نشود افزود: با توجه به اینکه شوراها بخشی از دادگستری‌ها هستند باید به این حوزه در سطح مدیریت کلان قوه قضاییه و در سطوح میانی و پایینی بیشتر توجه شود تا کمبودها و شرایط مناسب برای شوراها فراهم شود. 

وی خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن طرح ابلاغ الکترونیکی برنامه‌ها و سیاست‌های جدید دستگاه قضایی در امر دادرسی الکترونیک باید به شوراهای حل اختلاف نیز تسری یابد؛ بنابراین ضروری است سیستم سمپ و ابلاغ الکترونیک در کلیه شوراهای حل اختلاف حوزه‌های قضایی راه‌اندازی شود. 

انتهای پیام/

نظرات بینندگان