کد خبر: ۱۰۲۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۴ - ۲۹ آذر ۱۳۹۵
سردار نقدی در اختتامیه جشنواره ملی آواها و سرودهای حماسی بسیج در شیراز:

انقلاب اسلامی سبب تعالی موسیقی شد/جریان هایی در تلاشند تا هنر موسیقی را بازیچه و دستمایه سیاسی قرار دهند

سردار نقدی گفت: انقلاب اسلامی سبب تعالی موسیقی شد و امروز بسیاری از ملت‌ها که زبان ما را نمی‌دانند، موسیقی انقلابی ما را بلدند و سرودهای انقلابی را زمزمه می‌کنند.
انقلاب اسلامی سبب تعالی موسیقی شد/جریان هایی در تلاش هستند تا هنر موسیقی را بازیچه و دستمایه سیاسی قرار دهند
به گزارش شیرازه، مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره ملی آواها و سرودهای حماسی بسیج " ترنم بیداری " با حضور سردار محمدرضا نقدی، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تالار حافظ شیراز برگزار شد.

سردار نقدی با بیان اینکه موسیقی یکی از مظلوم‌ترین هنرهاست که در بسیاری از جایگاه‌ها قدر و منزلت آن شناخته نشده است، گفت: امروز جریان هایی در تلاش هستند تا هنر موسیقی را بازیچه و دستمایه حرکت‌های سیاسی قرار دهند.

وی با بیان اینکه دشمنان با روش‌های مختلف به دنبال القای این هستند که انقلاب اسلامی مخالف موسیقی است، گفت: برای مثال مواضع امام جمعه مشهد را به عنوان مخالفت با موسیقی عنوان می‌کنند در حالی که مخالفت مطرح شده مخالفت با موسیقی نیست بلکه مخالفت با فحشا و گناه است، با موسیقی مخالف نیستیم بلکه با فحشا و گناه مخالفیم.

وی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی سبب تعالی موسیقی شد و امروز  بسیاری از ملت‌ها که زبان ما را نمی‌دانند، موسیقی انقلابی ما را بلدند و سرودهای انقلابی را زمزمه می‌کنند.

وی با بیان اینکه کسانی که موسیقی را با فحشا همسو می‌کنند به این هنر ظلم می‌کنند، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) هنر موسیقی را وسیله‌ای برای اندیشیدن و تفکرمی دانند، هنر موسیقی تلفیقی از دانش، هنر و فطرت خدادادی است که باید برای خدا یاد گرفته شود.

وی با بیان اینکه موسیقی‌ای که برای تقویت ایستادگی در مقابل ظالمان باشد، نه تنها حرام نیست بلکه ثواب هم دارد، گفت: اگر موسیقی برخلاف تقویت ایستادگی استفاده شود هنر نیست، جنایت است.

سردار نقدی با اشاره به تاثیر موسیقی بر تعالی روح انسان، گفت: ما با اصل موسیقی مشکل نداریم بلکه با موسیقی‌ای مشکل داریم که مقدمه جنایت و قتل می‌شود، اهالی هنر باید جلوی این بایستند و نگذارند هنر موسیقی به این سمت برود، موسیقی‌ای که هارمونی عربده شیطان صفتی و از سر مستی است، منفور است.

سردار نقدی با اشاره به اینکه باید به موسیقی اصیل پایبند بود، گفت: موسیقی اصیل و پایبند به ارزش‌ها باید مورد تجلیل قرار بگیرد، موسیقی‌ای که هم‌نوای صدای مادران است، موسیقی‌ای که نوای کودکان مظلوم را بر سر استکبار می‌کوبد تعالی‌بخش و با انسانیت هماهنگ است.

سردار نقدی گفت: هنرمندان و موسیقی‌دانان ما باید  در مسیری که صیقل‌دهنده روح است حرکت کنند، موسیقی با راه و رسم مطلوب می‌تواند تعالی‌بخش باشدو باید این هنر ارزشمند در جهت مبارزات آزادی خواهانه استفاده و تقویت شود.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران با بیان اینکه امیدواریم موسیقی روز به روز پیشرفت کند افزود: به زودی خانه‌های سرود در شهرستان‌هایی که توانایی انجام این کار را دارند افتتاح می‌شوند که می‌تواند با موسیقی ذلت‌نما مقابله کند و کارهای درخشانی که در این جشنواره‌ها شاهدیم نشانه این موضوع است، امیدواریم شاهد پیشرفت روزافزون هنرهایی باشیم که در مسیر آزادی قرار دارند و به زودی این سرودها را در بیت‌المقدس بخوانیم.
نظرات بینندگان