کد خبر: ۱۰۲۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۳۰ آذر ۱۳۹۵
در اختتامیه جشنواره آواها و سرودهای بسیج مطرح شد:

افتتاح خانه سرود بسیج در فارس/رونمایی از اثر خواننده لبنانی/معرفی برگزیدگان«ترنم بیداری»+ تصاویر

در آیین اختتامیه ترنم بیداری،به درخواست رضا صادقی، همه به احترام شهدا و جانبازان خصوصا شهدای مدافع حرم ایستادند و کف زدند و صلوات فرستادند.
به گزارش شیرازه، در اختتامیه جشنواره آواها و سرودهای بسیج «ترنم بیداری» از نیما زارع، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان فارس، استاد جمشید جم خواننده یار دبستانی و رئیس انجمن موسیقی سازمان بسیج هنرمندان کشور و محسن محمدی جانشین دبیر اجرایی جشنواره تجلیل شدند.

اهدای تابلوی عصر عاشورا و نشان افتخاری عضویت مصباح الهدی به فرمانده سابق بسیج مستضعفین


سازمان بسیج هنرمندان تابلوی عصر عاشورا را به پاس تجلیل از سردار نقدی به وی اهدا کرد.

سرپرست گروه مصباح الهدی از فارس نیز که برگزیده بخش سرود به دلیل تجرای قطعه «من انقلابی ام» بود،  نشان افتخاری عضویت این گروه را به سردار محمدرضا نقدی، معاون فرهنگی سپاه پاسداران اهدا کرد.

رونمایی از آهنگ «وطنی» اثر خواننده لبنانی
اثر محمد محیدلی، خواننده لبنانی به نام وطنی در آیین اختتامیه ترنم بیداری رونمایی شد.


تالار حافظ به حرمت شهدای مدافع حرم ایستاد
  در آیین اختتامیه ترنم بیداری، از فرزندان شهدای مدافع حرم با حضور رضا صادقی تجلیل شد.
به درخواست رضا صادقی، همه به احترام شهدا و جانبازان خصوصا شهدای مدافع حرم ایستادند و کف زدند و صلوات فرستادند.


«ترنم بیداری» ادای دینی به جبهه حق از ایران اسلامی تا خط مقاومت است
 
سیدمحمد حسینی رئیس کمیسیون فرهنگی مجمع عالی بسیج  در اختتامیه این جشنواره در تالار حافظ شیراز اظهار داشت: در این وانفسای ولنگاری فرهنگی جشنواره ملی آواها و سرودهای حماسی بسیج برای به فراموشی نسپردن هنر اصیل ایرانی کاری سترگ است که به دست اندرکاران آن خسته نباشید و تبریک باید گفت.
 
وی بیان کرد: این جشنواره باید در راهی گام بردارد که هنرمندان متعهد کشور به حاشیه رانده نشوند و «ترنم بیداری» ادای دینی به جبهه حق از ایران اسلامی تا خط مقاومت در منطقه است.

«ترنم بیداری» برگزیدگان خود را شناخت
برگزیدگان سومین جشنواره آواها و سرودهای حماسی بسیج در بخش‌های مختلف جشنواره تجلیل شدند.

در بخش برگزیدگان موسیقی پاپ، جایزه نخست به نوید نیک کار با قطعه «ای ایران» اهدا شد.

قطعه «سرزمین من» از محمد مهدی ساوه از استان تهران، استان خراسان رضوی با قطعه «لاله بدخشان» به هنرمندی خالق عزیزی، استان همدان با قطعه «شهید همدانی» از مهدی چناری، استان بوشهر با قطعه «وصال عشق» به هنرمندی حسین کشتکار بوشهری و استان تهران با قطعه «سرزمین من» اثری از محمدمهدی ساوه گروه‌های برگزیده در بخش موسیقی پاپ بودند که تقدیر شدند.

در بخش سرود سومین جشنواره ملی «ترنم بیداری» گروه کر صبا با قطعه «سربلند ای وطن» از استان خراسان رضوی به‌عنوان برترین گروه معرفی و گروه‌های سرود استان‌های مازندران، گلستان، فارس و بوشهر در این بخش موردتقدیر قرار گرفتند.

در بخش موسیقی اقوام سومین جشنواره ملی آواها و سرودهای حماسی بسیج کشور گروه شاهو-دالاهو از استان کرمانشاه، گروه جولان، گروه سرود «ملا نفس» از استان گلستان، گروه دف نوازان از استان کردستان و گروه سرود تبار از کهکیلویه و بویراحمد برگزیده اعلام شدند.

«ترنم بیداری» شیراز را بعنوان قطب هنر انقلابی در کشور مطرح می کند
سرهنگ پاسدار کوشکی: با میزبانی از جشنواره هنری بسیج در سطح ملی تلاش می کنیم زمینه استمرار افتخارآفرینی هنرمندان انقلابی خطه فارس را بیش از پیش فراهم کنیم.

سرهنگ پاسدار سعید کوشکی در حاشیه این مراسم گفت: خانه سرود بسیج در استان فارس افتتاح شده و در همین راستا بسیج تلاش می کند عرصه های مطلوب و جذاب برای نوجوانان و جوانان مانند هنر موسیقی را فعال کند.

وی با بیان اینکه استان فارس برای دومین سال پیاپی میزبان جشنواره ترنم بیداری است، گفت: خداوند موسیقی الهی را در فطرت انسان نهادینه کرده و اگر به ادبیات دینی هم دقت کنیم می بینیم یکی از نعمات الهی در بهشت صوت زیبای حضرت داوود (علیه السلام) است.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر با اشاره به استقبال گسترده مردم و گروه های هنری بسیج از جشنواره ترنم بیداری، گفت: شور و اشتیاق هنرمندان و شرکت کنندگان در این جشنواره انسان را به یاد شب های عملیات در دوران دفاع مقدس  و مدیحه سرایی حماسی مداحان می اندازد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم سومین دوره جشنواره ملی آواها و سرودهای حماسی بسیج تقویت گروه های سرود انقلابی در شهرستان هاست، در این دوره از جشنواره ترنم بیداری میزبان بیش از صد گروه سرود از سراسر کشور بودیم.

سرهنگ پاسدار کوشکی با بیان اینکه آوازه هنر و افتخارآفرینی هنرمندان شیراز قرن هاست در تاریخ می درخشد، گفت:  با میزبانی از جشنواره هنری بسیج در سطح ملی تلاش می کنیم زمینه استمرار افتخارآفرینی هنرمندان انقلابی خطه فارس را بیش از پیش فراهم کنیم و سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام)  را بعنوان قطب تاثیرگذار هنر انقلابی در کشور مطرح کنیم.



نظرات بینندگان