کد خبر: ۱۰۲۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۳۰ آذر ۱۳۹۵
در جلسه شورای شهر شیراز مطرح شد:

وعده نوبخت در تامین اعتبار قطار شهری شیراز محقق نشد/مراکز "دی آی سی" از بافت تاریخی و گردشگری شیراز جمع‌آوری می‌شود

پاک فطرت آمادگی شهرداری شیراز را در خصوص حل مشکلات موجود قطار شهری اعلام کرد و گفت: با وضعیت موجود تا به امروز کار عمران و ساخت و ساز در قطار شهری شیراز متوقف نشده است.
به گزارش شیرازه، در جلسه روز گذشته شورای شهر شیراز ساماندهی مراکز «دی آی سی» در سطح شهر شیراز بررسی شد. رفت و آمد معتادانی که در آستانه ترک قرار دارند در این مراکز  باعث گلایه برخی شهروندان شده است. همچنین با توجه به اینکه این مراکز بعضا در مناطق تاریخی و گردشگری قرار دارد شورای شهر خواستار جمع آوری آنها از بافت تاریخی و گردشگری شدند.

هادی شهدوست شهردار منطقه تاریخی شیراز، با بیان اینکه لازم است علوم پزشکی در این امر ورود کند و این مراکز را با برنامه ریزی مناسب جمع آوری کند، افزود: شهرداری زمانی برای جمع آوری این مراکز اقدام می کند که از جانب شورای شهر مکلف برای انجام این امر شود.

تکمیل فاز 2 خط یک متروی شیراز
در این جلسه شهردار شیراز از بررسی مشکلات موجود در خصوص خرید واگن متروی شیراز در روز چهارشنبه با حضور معاون عمرانی وزیرکشور در شیراز خبر داد و گفت: مشکل اصلی متروی شیراز در خط یک، واگن است.
علیرضا پاک‌فطرت در راستای بررسی تخصیص اعتبار لازم در بودجه جهت تکمیل فاز 2 خط 1 قطار شهری، تصریح کرد: وعده محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور، مبنی بر پرداخت 150 میلیارد تومان به قطار شهری متاسفانه محقق نشد و تنها حدود 30 میلیارد تومان کوپن، برای تکمیل این طرح در نظر گرفته شد.

پاک فطرت آمادگی شهرداری شیراز را در خصوص حل مشکلات موجود قطار شهری اعلام کرد و گفت: با وضعیت موجود تا به امروز کار عمران و ساخت و ساز در قطار شهری شیراز متوقف نشده است.
لازم به ذکر است،  شهرداری 5 واگن را با هزینه و اعتبار خود خریداری کرده اما هنوز از لحاظ تجهیزاتی مشکلاتی وجود دارد.

نظرات بینندگان