کد خبر: ۱۰۲۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۳۰ آذر ۱۳۹۵
معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس:

«ترنم بیداری» شیراز را بعنوان قطب هنر انقلابی در کشور مطرح می کند

سرهنگ پاسدار کوشکی: با میزبانی از جشنواره هنری بسیج در سطح ملی تلاش می کنیم زمینه استمرار افتخارآفرینی هنرمندان انقلابی خطه فارس را بیش از پیش فراهم کنیم.
به گزارش شیرازه، مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره ملی آواها و سرودهای حماسی بسیج " ترنم بیداری " با حضور سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سرهنگ پاسدار سعید کوشکی معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس در تالار حافظ شیراز برگزار شد.

سرهنگ پاسدار سعید کوشکی در حاشیه این مراسم گفت: خانه سرود بسیج در استان فارس افتتاح شده و در همین راستا بسیج تلاش می کند عرصه های مطلوب و جذاب برای نوجوانان و جوانان مانند هنر موسیقی را فعال کند.

وی با بیان اینکه استان فارس برای دومین سال پیاپی میزبان جشنواره ترنم بیداری است، گفت: خداوند موسیقی الهی را در فطرت انسان نهادینه کرده و اگر به ادبیات دینی هم دقت کنیم می بینیم یکی از نعمات الهی در بهشت صوت زیبای حضرت داوود (علیه السلام) است.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر با اشاره به استقبال گسترده مردم و گروه های هنری بسیج از جشنواره ترنم بیداری، گفت: شور و اشتیاق هنرمندان و شرکت کنندگان در این جشنواره انسان را به یاد شب های عملیات در دوران دفاع مقدس  و مدیحه سرایی حماسی مداحان می اندازد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم سومین دوره جشنواره ملی آواها و سرودهای حماسی بسیج تقویت گروه های سرود انقلابی در شهرستان هاست، در این دوره از جشنواره ترنم بیداری میزبان بیش از صد گروه سرود از سراسر کشور بودیم.

سرهنگ پاسدار کوشکی با بیان اینکه آوازه هنر و افتخارآفرینی هنرمندان شیراز قرن هاست در تاریخ می درخشد، گفت:  با میزبانی از جشنواره هنری بسیج در سطح ملی تلاش می کنیم زمینه استمرار افتخارآفرینی هنرمندان انقلابی خطه فارس را بیش از پیش فراهم کنیم و سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام)  را بعنوان قطب تاثیرگذار هنر انقلابی در کشور مطرح کنیم.
منبع: تنویر
نظرات بینندگان