کد خبر: ۱۰۲۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۳۰ آذر ۱۳۹۵

باز هم اجرای کنسرت در لارستان/ آقایان مسئول! یک تجربه را دوبار تکرار نکنید

برخی از افراد و مسئولین شهرستان لار، شادی و نشاط را غلط تفسیر کرده و مدام در پی آن هستند تا با اجرای کنسرت‌های مختلف، زمینه شادی مردم را فراهم کنند.

به گزارش شیرازه  شادی و نشاط در اسلام جزو مباحثی است که اهل بیت علیهم‌السلام بارها سفارش و دستورهایی نیز در نحوه شادبودن ارائه نموده‌اند که باید هر فرد مومن و مسلمانی آن دستورات را الگوی خود قرار دهد.

تا جایی که امام علی علیه‌السلام در حدیثی می‌فرماید:
للمؤمنِ ثلاثُ ساعاتٍ: ساعَةٌ یُناجِی فیها رَبَّهُ، و ساعَةٌ یُحاسِبُ نفسَهُ، و ساعَةٌ یُخَلِّی بینَ نفسِهِ و لَذَّتِها فیما یَحِلُّ و یَجمُلُ.
«مؤمن را سه وقت است: وقتى که در آن با پروردگار خود به راز و نیاز مى‌پردازد و وقتى که به حساب نفْس خود مى‌رسد و وقتى که به لذّت‌هاى حلال و مناسب مى‌گذراند.» 

اما چند وقتی است شاهد تکرار حوادث تأسف‌باری هستیم که برخی افراد و مسئولین شهرستان، شادی و نشاط را غلط تفسیر کرده و به بهانه کار فرهنگی، آزادی را از جوانان گرفته و راه رسیدن به خدا را اشتباهی نشان می‌دهند و مدام در پی آن هستند تا با اعطای مجوز و اجرای کنسرت‌های مختلف، زمینه شادی مردم را فراهم کنند!

خبرهای رسیده نیز حکایت از آن دارد که بار دیگر فرمانداری ویژه لارستان و اداره ارشاد لار در حال زمینه‌سازی اجرای کنسرت زنده یکی دیگر از خوانندگان پاپ ایران در لارستان هستند.

اجرای کنسرتی که طبق تجربه قبلی نشان داده است که مسئولین برگزاری مراسم، توانایی کنترل و اجرای احکام شرعی در چنین جلساتی را نداشته و خطوط قرمز دین نیز (از جمع‌های مختلط و رقص گرفته تا آوازهای آن‌چنانی) بارها پشت سر گذاشته‌اند! و با فروش بلیط‌های نجومی علاوه بر اینکه جیب مردم را خالی کرده، با دریافت هزینه بالای ۶۰ تا ۱۰۰ هزار تومان نیز مروج تضاد طبقاتی و روحیه و فرهنگ اشرافی‌گری در بین مردم شده‌اند.

حال سؤال اینجاست که چرا علی‌رغم مخالفت تعداد زیادی از بزرگان و نیروهای ارزشی شهرستان، بازهم اقدام به برگزاری کنسرت‌های متعدد کرده و فرمانداری ویژه لارستان مجوزهای لازم را داده و اداره ارشاد اسلامی لار نیز از این اتفاق حمایت و امکانات را در اختیار گذاشته است؟

قابل توجه اینکه مسئولان باید زمینه شادی مشروع را فراهم ‌کنند اما نه اینکه با رسم کردن اجرای کنسرت در شهرستانی که مذهبی و دارای مردم مؤمن و متعهد است، زمینه انحراف جوانان را فراهم کنند.

برگزاری کنسرت در شهرهای مذهبی تخریب‌کننده فضای معنوی این شهرهاست و مخالفت با گناه، مخالفت با شادی مردم نیست و آقایان مسئول مراقب باشند با برخی مجوزهای گناه و معصیت، خود را جهنمی نکنند.


امید که خواب‌رفتگان و خود‌به‌خواب‌زدگان فرهنگ کشور بیدار شده و به هشدار جدّی رهبر معظّم انقلاب حفظه‌الله مبنی بر جلوگیری از ولنگاری فرهنگی توجّه کنند.

منبع: لادستان

برچسب ها: کنسرت ، لارستان ، پاپ
نظرات بینندگان