کد خبر: ۱۰۳۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۰۱ دی ۱۳۹۵
رویداد های پلیسی استان فارس؛

از توقیف محموله قاچاق میلیاردی تادستگیری قاتل فراری بعد از 6 سال

فرمانده انتظامي استان گفت: با تلاش مأموران پليس آگاهي شهرستان "كازرون"، مقادير زيادي كالاي قاچاق به ارزشي بالغ بر هشت ميليارد و 800 ميليون ريال كشف شد.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.
سارق درون خودرو با 50 فقره سرقت دستگير شد

سرهنگ سيروس حيدري رئيس پليس آگاهي استان بيان كرد: مأموران كلانتري " آزادگان " شيراز هنگام گشت زني در حوزه استحفاظي به شخصي که در اطراف خودروهاي پارک شده در حال پرسه زدن بود، مظنون و وي را دستگير كردند.

وي با بيان اينكه در بازرسي از اين فرد تعداد 9عدد کپسول هروئين ، مقاديري شيشه ، تعداد سه جلد عابر بانک به نام افراد مختلف ، يک عدد تيغه مخصوص باز کردن درب خودرو و يک دستگاه ضبط و پخش خودرو كشف شد، افزود: پرونده اين شخص در كلانتري تشكيل و جهت بررسي بيشتر به پليس آگاهي استان انتقال داده شد.

حيدري تصريح كرد: پس از تحقيقات تكميلي كارآگاهان پليس، در نهايت متهم به 50 فقره سرقت درون خودرو در شهرستان شيراز اعتراف كرد.

رئيس پليس آگاهي استان فارس با بيان اينكه صحنه هاي سرقت بازسازي و تاکنون تعدادي از مالباختگان شناسايي شده اند، افزود: شهروندان از پارك كردن خودرو خود در محل هاي خلوت و تاريك خودداري كنند.

توقيف 63 دستگاه وسيله نقليه متخلف در شيراز

سرهنگ يوسف ملك زاده فرمانده انتظامي شهرستان شيراز بيان كرد: مأموران انتظامي و يگان امداد شهرستان شيراز، طي 24 ساعت گذشته اقدام به اجراي طرح توقيف وسائل نقليه متخلف كردند.

وي ادامه داد: در اين خصوص مأموران 54 دستگاه خودرو و موتورسيكلت متخلف را توقيف و جهت سير مراحل قانوني به پاركينگ انتقال دادند.

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز گفت: اجراي اينگونه طرح هاي انتظامي در راستاي تأمين نظم و امنيت شهروندان به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

دستگيري فرد مأمورنما در " ممسني "

فردي كه خود را افسر پليس راه معرفي و از مغازه ها وسايلي را خريداري كرده بود، توسط مأموران انتظامي شهرستان ممسني شناسايي و دستگير شد.

سرهنگ محمد عبادي نژاد  گفت: ماموران انتظامي شهرستان ممسني متوجه شدند در سطح شهر فردي خود را مامور پليس راه و افسر خريد معرفي و از مغازه ها وسايلي را خريداري كرده است.

وي ادامه داد: موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت و با انجام اقدامات اطلاعاتي و پليسي فرد مورد نظر شناسايي و بلافاصله دستگير شد.

فرمانده انتظامي شهرستان ممسني با بيان اينكه متهم در بازجويي هاي اوليه به پنج فقره استفاده غير مجاز از لباس ناجا با خودرو سرقتي در استان هاي خوزستان ،کهکيلويه و بوير احمد و فارس اقرار كرد، افزود: وي جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شد.

عبادي نژاد از شهروندان خواست درصورتي كه فرد يا افرادي با عنوان مامور نيروي انتظامي به آنها مراجعه كرد، از آنها تقاضاي كارت شناسايي و حكم ماموريت نموده و درصورت عدم ارائه اين موارد، بلافاصله مراتب را از طريق تلفن 110 و 197 به پليس اطلاع دهند.

توقيف محموله قاچاق به ارزش بيش از 8 ميليارد ريال

سردار احمد علي گودرزي فرمانده انتظامي استان گفت : ماموران مبارزه با قاچاق پليس آگاهي شهرستان كازرون در راستاي مبارزه جدي با کالاي قاچاق، اقدام به ايجاد ايست و بازرسي در جاده کازرون- بوشهر کردند.

وي تصريح كرد: در اين راستا مأموران به دو دستگاه تريلر مظنون و ضمن توقيف در بازرسي از آنها 636 كارتن انواع لوازم آرايشي و بهداشتي و 43 بسته لوازم يدكي خودرو قاچاق و بدون مدارك قانوني و گمركي كشف كردند.

فرمانده انتظامي استان فارس با بيان اينكه در اين خصوص رانندگان هر دو خودرو دستگير شدند، افزود: ارزش ريالي کالاي قاچاق مکشوفه بالغ بر هشت ميليارد و 800 ميليون ريال برآورد شده است.

گودرزي در پايان خاطر نشان كرد: پليس با اجراي مستمر طرح هاي عملياتي مبارزه با قاچاق به صورت برنامه ريزي شده در تمام نقاط استان اقدام مي نمايد و مردم مي توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك، موضوع را از طريق شماره تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

قاتل فراري پس از 6 سال توسط پليس "جهرم" دستگير شد

سرهنگ عبدالعظيم انصاري فرمانده انتظامي شهرستان جهرم گفت: در سال 1389 در شهرستان شيراز گزارش قتلي به پليس اعلام و در بررسي ها مشخص مي شود كه مرد جواني به علت اختلافات قبلي، فردي را با اسلحه غيرمجاز به قتل رسانده و متواري شده است.

وي افزود: با تحقيقات و بررسي هاي انجام شده پليس، مشخص شد كه قاتل فراري در اين مدت به صورت مخفيانه در اطراف شهرستان جهرم زندگي مي كرده است .

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم تصريح كرد: ماموران پليس آگاهي با انجام اقدامات اطلاعاتي، مخفيگاه اين متهم فراري را شناسايي کرده و در يک عمليات غافلگيرانه در حالي که گمان نمي کرد توسط ماموران شناسايي شده، دستگير شد.

سرهنگ انصاري با اشاره به اينكه متهم به قتل در شيراز در سال 1389 اعتراف كرد، گفت: در بازرسي از مخفيگاه قاتل، يك قبضه اسلحه كلاش و مقاديري مهمات مربوطه كشف شد.

وي با بيان اينكه قاتل33 ساله پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شد، خاطرنشان كرد: پليس با تمام توان خود و با اشراف اطلاعاتي اجازه نخواهند داد مجرمان با ارتكاب جرم، آرامش و آسايش مردم را مختل كنند.
نظرات بینندگان