کد خبر: ۱۰۳۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۱ - ۰۱ دی ۱۳۹۵
بسیج دانشجویی دانشکده پزشکی لارستان طی نامه ای به دکتر ایمانیه :

مدیریتی ضد فرهنگی بر منصب فرهنگی دانشگاه

بسیج دانشجویی دانشکده علوم پزشکی لارستان در پی انتقاد از فعالیت های غیرقانونی واحد فرهنگی دانشکده طی تامه ای به دکتر ایمانیه قائم مقام وزیر بهداشت در استان فارس خواستار رسیدگی شدند.

مدیریتی ضد فرهنگی بر منصب فرهنگی دانشگاهبه گزارش شیرازه بسیج دانشجویی دانشکده علوم پزشکی لارستان در پی انتقاد از فعالیت های غیرقانونی واحد فرهنگی دانشکده طی تامه ای به دکتر ایمانیه قائم مقام وزیر بهداشت در استان فارس خواستار رسیدگی شدند .

متن این نامه بدین شرح است :

نماینده محترم وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در استان فارس

جناب آقای دکتر ایمانیه

با سلام و احترام

پیرو این نامه ، برخی از تخلفات و کمبودهای اداری و نابسامانی های فرهنگی دانشکده علوم پزشکی لارستان را خدمت شما عرض می نماییم :

با وجود گذشت چندین ماه از اعلام یکپارچگی مدیریت فرهنگی علوم پزشکی لارستان ، متاسفانه هیچگونه سازماندهی صحیح در دانشکده های این مجموعه وجود نداشته و تا تاریخ این نامه هنوز دانشکده ها بدون معاونت و مدیریت فرهنگی دانشجویی هستند و عملاً یک مدل جدید اما نابسامان و غیر کارآمد از سر رفع تکلیف دراین مجموعه در حال اجراست.

متاسفانه افرادی به عنوان کارشناسان فرهنگی جذب این مجموعه شده اند که اساساً نه مدرک تحصیلی و نه توانایی های فردی ایشان به این مجموعه ارتباطی نداشته و یا به عبارت دیگر از روحیه و دانش فرهنگی نیز آنچنان که باید برخوردار نیستند و ما در وجود تاییدیه رسمی گزینشی این دوستان برای این مسئولیت ها مردد می باشیم.

تا کنون هیچگونه شورای فرهنگی دانشگاه در سال جاری برگزار نشده و یا از بسیج دانشجویی دعوت به عمل نیامده است که در حالت اول نقص فاحش فرهنگی و نشان دهنده نبود دغدغه فرهنگ در سطح دانشگاهی است و در حالت دوم یک تخلف بزرگ و بی احترامی به بسیج دانشجویی در غصب حق قانونی آن برای حضور در شورای فرهنگی دانشگاه است. ما بعضاً شاهد آن هستیم که در سطح دانشکده ای نیز مسئولین بسیج دانشجویی به شوراهای فرهنگی دعوت نمی شوند و تصمیمات گرفته شده بر آنها تحمیل می گردد.

این دانشگاه تا کنون هیچگونه شورای ناظر بر نشریات، شورای ناظر بر تشکلات و شورای ناظر بر امور صنفی نداشته و مدیریت فرهنگی مستقیماً در تمامی امور مداخله می کند و رای صادر می نماید که عملاً روحیه شورایی بودن دانشگاه از آن غصب می گردد.

این دانشگاه تاکنون هیچ مکانی برای ارائه نشریات دانشگاهی و هیچ مسئول نشریاتی نداشته و مدیریت فرهنگی خود در تمامی امور مداخله بدون نظر شورایی انجام داده و برای تعطیلی یا امور نشریات رای صادر می کند.

در این دانشگاه تاکنون هیچ مجوزی برای نشریات صادر نشده و با وجود درخواست های چند ماهه افراد، هیچگونه همکاری جز اتلاف وقت صورت نگرفته است.

در سال جاری ، این دانشگاه ضعیف­ترین سال خود را از لحاظ فرهنگی و دانشجویی سپری می کند که به وضوح قابل مشاهده است؛ افت کمی و کیفی برنامه ها و مراسمات و از همه مهمتر دغدغه فرهنگی مسئولان این دانشگاه در مسائل دانشجویان که نمونه آن جشن بی محتوا و پرحاشیه روز دانشجو بود و اعتراض مذهبیون و خانواده های لارستانی را به همراه داشت کاملا واضح و مبرهن است. و این آشکار است که در زمینه ارتباطات دانشجویان با یکدیگر و مسائل اجتماعی آنان یک بی برنامگی بر مجموعه حاکم است و زمینه به حاشیه رفتن و یا خدای ناکرده ضرر دیدن دانشجو(چه دنیوی و چه اخروی) را فراهم می کنند. اگر از دانشجویان سلب آرامش و اعتماد گردد ، چه کسی پاسخگوست؟

مدیریت فرهنگی دانشکده علوم پزشکی لارستان هیچگونه تقیدی برای رعایت مناسبات اداری نداشته و با یک بی احترامی و بی حرمتی بی سابقه پاسخ نامه های اداری بسیج دانشجویی را نداده ، به امور و درخواست ها رسیدگی نکرده و در برخورد و دیدارها علی رغم رعایت احترامات از جانب بسیج دانشجویی نیز بسیار غیرمحترم برخورد می نمایند که از منظر بسیج دانشجویی، عملی کاملا غیر حرفه ای و غیر اخلاقی است.

مداخله های فراتر از قانون و حدود اختیارات در امور بسیج دانشجویی و تهدید و به انزوا بردن این تشکل انقلابی از دیگر برنامه های مهم مدیریت فرهنگی این دانشکده علوم پزشکی است که بارها شاهد درگیری لفظی و صحبت های بی اساس با مسئولان شهری و نظامی لارستان پیرامون این تشکل بوده و از در اختیار گذاشتن مکان های مورد نیاز بسیج دانشجویی (بدون اینکه در مضیقه ای باشند) و یا حمایت از برنامه های آنان هربار به گونه ای سر باز زده و برنامه های فرهنگی ما را به مشکل رسانده اند.

مدیریت فرهنگی این دانشگاه ضعیف ترین حمایت ها را از اردوی جهادی در سال جاری انجام داد به حدی که با وجود نامه نگاری ها، اجازه حضور به تیم جهادی بسیج در خوابگاه های خود را نداده و آنهارا اخراج نمود و برخوردی واقعاً بدور از شأن دانشجو با این گروه جهادی انجام دادند.

در اتمام فعالیت ها و امور فرهنگی، این مدیریت خواهان تعطیلی کانال تلگرامی بسیج دانشجویی به بهانه نبود مجوز و اینکه چرا این کانال به انتقاد دانشجویی برخاسته است، شده و تهدید به شکایت از مسئولین بسیج می کند.

دانشجویان این دانشکده در صورت انتقاد یا با اخطار کتبی مواجه می شوند و یا با نامه تعطیلی امکانات ارتباطی شان و یا بی احترامی های رفتاری که ابدا برازنده مسئولین جمهوری اسلامی نیست.

مدیریت فرهنگی دانشکده علوم پزشکی لارستان عادت به این دارد که سخنانی خلاف واقع از قول دیگر مسئولان شهری و نظامی لارستان مطرح کند که آن سخنان با تکذیبیه های رسمی آن مسئولان مواجه می گردند.

در نهایت با وجود مشکلات ریز و درشت فراوان دیگر و نامه نگاری های قبلی با ریاست این مجموعه برای حل مسائل این مدیریت که هیچ عمل مثبتی صورت نگرفت ، ما از جنابعالی رسیدگی جدی به مشکلات و افت وحشتناک فرهنگی این دانشکده علوم پزشکی را خواستاریم و در صورت نیاز شکایت رسمی و پرسنلی خود را از این افراد به مراجع ذی ربط اعلام خواهیم داشت.



عالم محضر خداست

علیرضا احمدی دوقزلو

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده علوم پزشکی لارستان



منبع:  پایگاه خبری تحلیلی غریو،

نظرات بینندگان