کد خبر: ۱۰۳۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۰۳ دی ۱۳۹۵
فرماندار ویژه لارستان در دومین کنگره خانه کارگر:

کارگران اقشاری آسیب‌پذیر هستند؛ آن‌ها را دریابید

فرماندار ویژه لارستان ساخت ورزشگاه کارگری و احداث مجتمع فرهنگی و تفریحی برای کارگران را از ضروریات شهرستان دانست.
به گزارش شیرازه، جلیل حسنی در مراسم دومین کنگره خانه کارگر لارستان در سخنانی اظهار داشت: بین تشکیلات کارگری و تشکلهای دانشجویی یک پیوند ناگسستنی وجود دارد که امیدواریم این همکاری و این حس مشارکت‌جویی که بین تشکلات صنفی و سیاسی در سطح کشور و به‌خصوص در لارستان وجود دارد، منجر به رونق، توسعه، ارتقاء و پیشرفت و سربلندی ایران اسلامی و این منطقه بشود و عزت اسلامی را در پی داشته باشد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه ایجاد تشکل‌های صنفی و سیاسی پیشرفت منطقه لارستان و کشور را در پی داشته باشد، گفت: کمتر شهری در کشور وجود دارد که خیران پابه‌پای دولت به‌دنبال آبادی شهر خود باشند.

حسنی ادامه داد: آنچه که در این شهرستان مهم است غنای فرهنگی مردم این شهرستان هست که از سرمایه‌های اقتصادی خودشان در جهت خدمت به هم‌نوعان و برای عمران و آبادانی شهر و روستای خود و رشد و توسعه اقتصادی در شهر به‌کار می‌برند.

فرماندار ویژه لارستان خاطرنشان کرد: مردم لارستان افرادی هستند که حاصل زحمات و دست‌رنج خود و براساس آن عرق ملی و مذهبی و دینی که دارند و بر اساس آن علاقه‌ای که به شهر و دیار خود دارند سرمایه‌های خودشان را در راه خدمت به آبادانی شهر و روستا و زادگاه خودشان هزینه می‌کنند، بنابراین بیش از آنکه به سرمایه‌های این مردم بنازیم باید به آن غنای فرهنگی و به آن عرق دینی و ملی و همت چنین مردمی افتخار کنیم.

معاون استاندار فارس خطاب به تشکیلات خانه کارگر کشور خاطرنشان کرد: این شهرستان به‌خصوص اقشار کارگری، اقشاری آسیب‌پذیر هستند و یقیناً این اقشار اگر توانمند شوند همیار و کمک‌کار دولت می‌شوند و سرمایه‌ها و توانمندی خودشان را در خدمت همین مردم قرار خواهد داد، بنابراین این‌ها را دریابید و متناسب با خواسته‌ها و سهم مشارکتی که خودشان در عرصه اقتصادی و رشد و توسعه شهرستان دارند، تقاضاهای خانه کارگر شهرستان و همچنین اقشار مختلف جامعه کارگری شهرستان مورد توجه قرار گیرد و موارد و مشکلات را منعکس کنید و هم اینکه پیگیری کنید.

وی خانه کارگر را یک تشکل سیاسی و اجتماعی در کشور دانست و تصریح کرد: این سازمان می‌تواند نقش بسزایی در کشور داشته باشد و از طرفی با پیگیری‌ها و حمایت مسئولان در زمینه خدمات‌دهی به شهرستان لارستان نقش خوبی در آبادانی آن ایفا کند.

حسنی خطاب به تشکیلات خانه کارگری در سطح کشور گفت: شهرستان لارستان علی‌رغم گستردگی اقشار جامعه کارگری یک ورزشگاه کارگری متناسب با این کارگران زحمت‌کش و متناسب با نیاز و خواسته‌ها و تقاضای آن‌ها وجود ندارد. دیگر اینکه برای ارتقاء سطح معیشتی کارگران، یک مجتمع فرهنگی، تفریحی و چندمنظوره برای شهرستان در نظر گرفته بشود.

جلیل حسنی با بیان اینکه خانه کارگر با حمایت‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خود می‌تواند باعث آبادانی و ارتقای همه‌جانبه شهرستان لارستان شود، افزود: امید می‌رود با پیگیری‌های معاون دبیرکل خانه کارگر کشور پروژه ورزشگاه کارگری و همچنین مجتمع فرهنگی، تفریحی لارستان در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسد.

صادقی معاون دبیرکل خانه کارگر کشور هم در سخنانی تعداد افراد عضو خانه کارگر جنوب استان فارس را ۱۲ هزار نفر اعلام و تصریح کرد: تعداد فعلی افراد عضو خانه کارگر کشور بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که باعث شده دولتمردان بر روی این قشر جامعه حساب ویژه‌ای باز کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه خانه کارگر از طریق ایجاد مجتمع‌های خدمات رفاهی در شهرهای مختلف، ایجاد دانشگاه اسلامی کارگر و دانشگاه علمی کاربردی کارگر برای آموزش کارگران و خانواده‌های آنان، تأسیس دارالقرآن و مجتمع‌های ورزشی در سراسر کشور و... سعی بر ایجاد امکانات رفاهی برای کارگران داشته است، خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها از طریق بودجه دولتی یا بانک‌ها بلکه از طریق پولی که به‌عنوان حق عضویت خود کارگران پرداخت می‌کنند، به‌وجود آمده است.

وی بابیان اینکه در بحث خصوصی‌سازی در کشور ایران ضعیف عمل شده است، یادآور شد: اقتصادی که متکی بر دولت است نمی‌توان به‌راحتی به خصوصی‌سازی تبدیل کرد، زیرا با خصوصی‌سازی اقتصاد ایران به‌هم می‌ریزد.

صادقی با تشکر از نقش بسزای خیران در آبادانی زادگاهشان، تصریح کرد: خیران لارستانی که از دل کارگران بیرون آمده‌اند. با تلاش در کشورهای خارج، سرمایه خود را دوباره به شهرشان بازمی‌گردانند و باعث خیروبرکت در شهر خود می‌شوند که این حرکت در کشور باید نهادینه شود.
منبع: لادستان
نظرات بینندگان