کد خبر: ۱۰۳۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۰۴ دی ۱۳۹۵
رئیس بنیاد نخبگان استان فارس:

۴ شیمی‌دان برتر استان فارس تکریم می شوند

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس از برگزاری مراسمی برای تکریم چهار شیمی‌دان برتر استان در دی‌ماه امسال با هدف تجلیل از چهره‌های نخبه خبر داد.
به گزارش شیرازه، آیت‌الله اسدالله ایمانی در همایش ملی پاسداشت نخبگی نکوداشت سید علی ملک حسینی، پدر پیوند کبد ایران اظهار داشت: در هر بخش و رشته‌ای باید چهره‌های خدمتگزار پایدار و دائمی بسازیم و به عنوان الگو به نسل امروز و فردا معرفی کنیم  تا چنین افرادی تربیت شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: چهره‌های بزرگ همیشه از شهرهای بزرگ نیستند و در محیط‌های کوچک هم چهره‌های فرهیخته و ارزشمندی رشد می‌کنند که امروزه مانند ملک حسینی می‌توانند برای جامعه ارزشمند باشند. معرفت، آگاهی و شناخت که ارزش انسان در گرو آن است، با خدمت مداوم پربار می‌شود و اگر از این علم در کار عام المنفعه استفاده نکنیم دانش کوچ می‌کند.

سید محمدعلی افشانی، استاندار فارس در این مراسم گفت: دکتر ملک حسینی به علت انس با ادبیات کهن این سرزمین و انس با قرآن در امر احسان و خیر، گوی سبقت را ربوده و نام خودش را در تاریخ پزشکی ماندگار کرده است.

وی با بیان اینکه علم و دانش راه سعادت و راه ساختن را به انسان می‌آموزد، تصریح کرد: علم چنان توانایی به انسان می‌دهد که آینده را آنچنان که می‌خواهد بسازد چراکه انسان چیزی جز اندیشه نیست.

حبیب شریف، رئیس بنیاد نخبگان استان فارس در این مراسم از برگزاری مراسمی برای تکریم چهار شیمیدان برتر استان فارس در دی‌ماه امسال با هدف تجلیل از چهره‌های نخبه خبر داد.

شریف با اشاره به عضویت چهره‌های علمی و مدیریتی شاخص استان فارس در شورای‌عالی این بنیاد در فارس بیان کرد: در تعریف نخبه باید گفت فردی است که صاحب استعداد برتر بوده و در عین‌حال توان تاثیرگذاری را در حوزه‌ای تخصصی داشته باشد.

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس راه‌اندازی مجمع خیرین نخبه‌پرور در فارس را یکی دیگر از برنامه‌های این بنیاد عنوان کرد که در آن حمایت خیرین برای رشد استعدادهای نخبه،‌ معطوف و مصرف می‌شود. 

انتهای پیام/


نظرات بینندگان