کد خبر: ۱۰۳۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۰۴ دی ۱۳۹۵

افتتاح دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

با حضور رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و معاون سازمان برنامه و بودجه کشور، دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افتتاح شد.
به گزارش شیرازه، دانشکده مجازی علوم پزشکی شیراز به‌عنوان دومین دانشکده مجازی کشور در این زمینه به‌شمار می‌رود که شیوه جذب دانشجو در آن از طریق کنکور خواهد بود.

علی نوبخت رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در آیین گشایش این دانشکده، راه اندازی آن را گامی برای ارتقای خدمات سلامت در جامعه برشمرد و افزود: به کمک یک سری آموزش های مجازی می توان از حالت سنتی خارج شده و به سوی آموزش های جدید با روش های نو برویم و دانشکده های مجازی برای ارایه این خدمت آمده اند.

معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور هم در این آیین، پیش بینی بسته هایی برای گروه های هدف حوزه سلامت را در تکمیل فعالیت های این دانشکده، پیشنهاد داد.

سعید نمکی با بیان اینکه نباید در این دانشکده تنها به دنبال آموزش پزشک باشیم، افزود: باید از این خدمت برای آموزش دیگر ارایه دهندگان خدمات سلامت مانند پرستاران و مراقبان سلامت هم بهره ببریم که این می تواند بزرگترین خدمت به مردم باشد.

او تاکید کرد: اگر از این امکانات برای خدمت به مردم استفاده کنیم، برنده هستیم و باید بکوشیم خدمات را بررسی کرده و کاربردی تر کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم گفت: پس از تهران، این دومین دانشکده مجازی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور است که آغاز به کار می کند.

محمدهادی ایمانیه، افزود: از این دانشکده مجازی برای پزشکان عمومی که دوره های آموزشی را می گذرانند و آموزش پزشکان خانواده بهره می بریم.

او شیوه جذب دانشجو در این دانشکده را از راه کنکور و به کمک اعضای هیات علمی معرفی کرد و ادامه داد: برای این دانشکده دو مقطع کارشناسی ارشد پیش بینی شده و پیگیر جذب پنج رشته در مقطع دکترا هستیم.

رییس مرکز آموزش مداوم قطب آموزش الکترونیکی دانشگاه نیز با معرفی بیشتر این دانشکده، گفت: این دانشکده با دارا بودن استودیو ضبط صدا و کلاس های مجهز به سیستم های الکترونیکی و سالن، راه اندازی می شود.

مجیدرضا فرخی راه اندازی این دانشکده را گامی در راستای تولید زیرساخت های مجازی دانست تا درس ها در بستر مجازی آموزش داده می شود.

او از فعالیت یک دوره یادگیری الکترونیکی در دانشگاه خبر داد که 22 دانشجو دارد و اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در طی چهار سال گذشته، 13 دوره الکترونیکی برای دانشگاه های علوم پزشکی عضو کلان منطقه پنج و دیگر دانشگاه های کشور برگزار کرده است.

فرخی همچنین با اشاره به پیشگامی این دانشگاه در تدوین آیین نامه دوره های الکترو نیکی، گفت: این آیین نامه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نوشته و به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارایه شده است.

دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مجهز به چهارصد جلد کتاب مجازی بوده و با حضور چهار عضو هیات علمی، دو عضو هیات علمی وابسته و نیز همکاری استادان و اعضای هیات علمی دیگری در سراسر کشور، امروز، دوم دی در شیراز کار خود را آغاز کرد


نظرات بینندگان