کد خبر: ۱۰۳۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۰۴ دی ۱۳۹۵
خندوانه شهر زرقان،با حاشیه ابتذال؛

ابتذال فرهنگی اینبار در زرقان به بهانه یلدا

چندی پیش شاهد تبلیغی در فضای مجازی شهر زرقان با عنوان جشن بزرگ خندوانه به مناسبت شب یلدا بودیم که در این مراسم میتوان گفت یک ابتذال فرهنگی به تمام معنا اتفاق افتاد.

به گزارش شیرازه رهبر معظم انقلاب اسلامی  بار ها تاکید کرده اند؛« فرهنگ صحیح،‌ آن فرهنگی است که با مبانی اسلامی و منطق و عقل و خرد، همسان و همگام باشد» چندی پیش شاهد تبلیغی در فضای مجازی شهر زرقان با عنوان جشن بزرگ خندوانه به مناسبت شب یلدا بودیم که این مراسم شب چهارشنبه در سالن معلم زرقان برگزار شد.

اما متاسفانه در این مراسم ،شاهد صحنه هایی بودیم که در شان این شهر کوچک مذهبی با این سابقه دینی و انقلابی نبود و میتوان گفت  یک ابتذال فرهنگی به تمام معنا اتفاق افتاد.

 از ورودی و خروجی های مشترک گرفته تا رقاصی علنی و خوش نوازی ارگ و کیبورد و ورود چند جوان که واقعا حالت طبیعی نداشتند ...

 چرا مسئولین شهر ما در اینگونه برنامه ها هیچ گونه توجه و نظارتی ندارند؟

مگر این نیست که این جشن برای اوقات فراغت خانواده های این شهر گذاشته شده، اما مشاهده میشد خانواده هایی را که به محض ورود به سالن و با دیدن این فضای آلوده ،و ترس از هرگونه حرکت پیش بینی نشده از آن افرادی که حالت طبیعی نداشتند،بی امنیتی فیزیکی و معنوی را نپسندیدند و برمی گشتند.

 از نکات جالب دیگر مراسم ، گروه تئاتر حاضر در مراسم بود که نمایشی را اجرا کردن که واقعا در شان فرهنگ و مذهب شهرمان نبود و فقط فرهنگ غلط و نابهنجار را به مردم نشان میدادند،

 لازم به ذکر است بازیگران این تئاتر مرد و گریمور این گروه تئاتر زن بوده است و ما خود هنگام تقدیر از این گریمور خانم ،انگشت به دهان ماندیم....

اکنون این سئوال مطرح است که چه کسی مسئول است؟ چه کسی درمورد جاانداختن فرهنگ غلط و این ابتذال فرهنگی مسئولیت دارد و پاسخگوست؟ آیا این است ادامه راه 238 شهید شهرمان؟

اگر این مراسم با مجوز برگزار شده،چه کسی و با چه منطقی به این مراسم مجوز داده؟ و اگر به اینگونه مراسمات باید مجوز داد،پس به چه مراسماتی نباید مجوز داد؟و اگر هم این مراسم مجوزی نداشته،چرا از برگزاری آن جلوگیری نشده؟

 حرف آخر ما اینکه؛ اینگونه مراسمات آیا واقعا باید بدون حضور نیروهای انتظامی و اورژانس و آتش نشانی و دیگر ارگانهای خدماتی شهر باشد؟آیا حتما باید بار دیگر حادثه ای  رخ بدهد تا بشود تجربه برای مسولین؟چرا پیش از وقوع،جلوگیری نمیشود؟

منبع:  زرقونیا

نظرات بینندگان