کد خبر: ۱۰۳۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۰۴ دی ۱۳۹۵
رویداد های پلیسی استان فارس؛

باند سارقان قطعات خودرو متلاشي شد / اعتراف سارقان به 13 فقره سرقت

فرمانده انتظامي شهرستان فسا از دستگيري پنج نفر سارق قطعات خودرو كه به صورت باندي اقدام به سرقت مي كردند، خبر داد.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.
كشف بيش از 828 كيلوگرم مواد مخدر در فارس
سردار احمد علي گودرزي فرمانده انتظامي استان گفت: مأموران انتظامي و عوامل سپاه پاسداران شهرستان "ني ريز" ضمن همكاري و تعامل با يكديگر از تردد يك دستگاه خودرو پژو 405 حامل مواد مخدر در اطراف شهرستان مطلع و موضوع را به صورت ويژه در دستور كار قرار دادند.
وي ادامه داد: مأموران با اعزام به منطقه اي به نام " كر سفيد" واقع در شمال غربي شهرستان، خودرو موصوف را مشاهده و دستور ايست دادند كه راننده خودرو بدون توجه اقدام به فرار كرد.
فرمانده انتظامي استان فارس خاطر نشان كرد: پس از طي مسافتي تعقيب و گريز خودرو مورد نظر متوقف و در بازرسي از آن 245 كيلوگرم ترياك و پنج كيلوگرم هروئين كشف و يك نفر قاچاقچي مواد مخدر كشف شد.
گودرزي از اجراي يك عمليات ديگر توسط پليس در شهرستان "داراب" خبر داد و افزود: مأموران انتظامي اين شهرستان يك دستگاه خودرو وانت پيكان را در ايست و بازرسي "قلاتويه" متوقف و راننده خودرو را دستگير كردند؛ در بازرسي از اين خودرو نيز 488 كيلو و 880 گرم ترياك كشف شد.
فرمانده انتظامي استان فارس گفت: همچنين مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان از فعاليت افرادي در زمينه تهيه و توزيع مواد مخدر در شهر شيراز مطلع شدند.
گودرزي افزود: در اين خصوص مخفيگاه اين افراد در يكي از محله هاي شهر شيراز مورد شناسايي قرار گرفته و مأموران پس از هماهنگي با مقام قضائي به محل مورد نظر اعزام شدند.
وي گفت: در بازرسي ازيك دستگاه خودرو پرايد كه درمنزل و مخفيگاه اين افراد پارك شده بود، 90 كيلوگرم حشيش كشف و در اين راستا چهار نفر متهم دستگير شدند.
وي موفقيت پليس در اين كشفيات را مرهون همكاري مردم با پليس دانست و از مردم درخواست كرد اخبار و اطلاعات خود پيرامون اين موضوع را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.


توقيف محموله قاچاق 3 ميليارد و 500 ميليون ريالي در فارس
سرهنگ علي ذوالقدري جانشين فرماندهي انتظامي استان گفت: ماموران انتظامي شهرستان فراشبند، به منظور مبارزه با قاچاق كالا، اقدام به كنترل خودروهاي عبوري كردند.
وي ادامه داد: در اين راستا ماموران درمحور جم- فراشبند به يک دستگاه کاميون مظنون و آن را متوقف كردند.
جانشين فرماندهي انتظامي استان فارس اظهار كرد: در بازرسي از اين خودرو هفت هزار و 609 ثوب انواع پوشاك قاچاق و فاقد مدارك قانوني و گمركي كشف شد.
ذوالقدري با اشاره به دستگيري راننده و توقيف خودرو‌گفت: ارزش اين محموله قاچاق سه ميليارد و 500 ميليون ريال برآورد شده است.


دستگيري قاتل مرد 55 ساله در کازرون
فردي که مردي 55 ساله را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود،توسط کارآگاهان پليس آگاهي شهرستان کازرون شناسايي و دستگير شد.
فرمانده انتظامي شهرستان کازرون گفت: در بيست ودوم آذر ماه سال جاري از طريق مرکز فوريت هاي پليسي 110 ،خبري مبني بر وقوع يک فقره قتل در يک مرغداري دريافت شد که بلافاصله ماموران انتظامي در محل حاضر شدند.
سرهنگ رجبعلي رزمجوئي ادامه داد: با حضور مأموران در محل مشخص شد که فردي بنام "م . ا" (55 ساله ) از ناحيه گردن مورد اصابت جسم تيز ( چاقو ) قرار گرفته و به قتل رسيده است.
وي ادامه داد: با توجه به اهميت موضوع، شناسايي قاتل و کشف قتل در دستور کار مأموران پليس آگاهي شهرستان قرار گرفت.
فرمانده انتظامي شهرستان کازرون اظهار كرد: با انجام يكسري كارهاي اطلاعاتي و پليسي مأموران يك نفر متهم را شناسايي و در عملياتي غافلگيرانه وي را دستگير و به پليس آگاهي انتقال دادند.
وي ادامه داد: متهم در تحقيقات اوليه به جرم ارتكابي اقرار و علت و انگيزه خود از اين اقدام را اختلافات مالي با مقتول عنوان كرد.
رزمجوئي در پايان با بيان اينکه متهم پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به دستگاه قضائي معرفي شد، خاطر نشان کرد: از شهروندان درخواست مي شود در صورت مشاهده هرگونه فعاليت مشکوک، موضوع را بلافاصله از طريق تلفن 110به پليس اطلاع دهند .


دستگيري سارقان لاستيك در "كوار"
سرهنگ علي همت پور فرمانده انتظامي شهرستان كوار بيان كرد: فردي با در دست داشتن يك برگ مرجوعه قضائي به مأموران كلانتري مركز مراجعه و مدعي شد حدود يك ماه قبل با يك دستگاه خودرو تريلي تعدادي لاستيك از بندعباس به سمت كرج بارگيري كرده كه در شهرستان كوار متوجه مفقود شدن تعدادي از آنها شده است.
وي ادامه داد: با توجه به اهميت موضوع شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان در دستور كار مأموران قرار
گرفت كه پس از انجام اقدامات اطلاعاتي و پليسي محل اختفاء سارقان شناسايي شد.
فرمانده انتظامي شهرستان كوار گفت: مأموران پس از هماهنگي با مقام قضائي به محل مورد نظر اعزام و در يك عمليات غافلگيرانه دو نفر سارق را دستگير و در بازرسي از مخفيگاه آنان 85 حلقه لاستيك خودرو كشف كردند.
همت پور افزود: در اين خصوص پرونده تشكيل و متهمان به مرجع قضائي معرفي شدند.


باند سارقان قطعات خودرو متلاشي شد / اعتراف سارقان به 13 فقره سرقت
فرمانده انتظامي شهرستان فسا از دستگيري پنج نفر سارق قطعات خودرو كه به صورت باندي اقدام به سرقت مي كردند، خبر داد.
سرهنگ علي شيبانيان گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت قطعات خودرو اكيپ ويژه اي از ماموران پليس آگاهي و كلانتري 12 شهرستان جهت شناسايي و دستگيري سارقان وارد عمل شدند.
وي اظهار كرد: با انجام اقدامات اطلاعاتي و پليسي و تحقيقات گسترده پنج نفر سارق كه به صورت باندي اقدام به سرقت قطعات خودرو مي كردند، شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه در حين سرقت دستگير شدند.
فرمانده انتظامي شهرستان فسا افزود: سارقان در تحقيقات اوليه به 13 فقره سرقت اقرار و تعداي از قطعات خودرو از آنان كشف شد.
شيبانيان با بيان اينكه اموال مسروقه به مالباختگان تحويل داده شد، خاطر نشان كرد: تحقيقات از سارقان دستگير شده جهت كشف سرقت هاي احتمالي ديگر همچنان ادامه دارد.


طرح برخورد با وسائل نقليه متخلف در" گراش" اجرا شد
سرهنگ دوم علي بابايي فرمانده انتظامي شهرستان "گراش" گفت: ماموران اين فرماندهي در اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي ، تعداد 66دستگاه موتورسيكلت و 24 دستگاه خودرو متخلف را توقيف کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان "گراش" گفت: انجام حركات نمايشي،نداشتن كلاه ايمني ،سبقت هاي غير مجاز و نداشتن مدارك هويتي علت توقيف 90 دستگاه وسيله نقليه متخلف بوده كه روانه پاركينگ شدند.
وي خاطر نشان کرد: برخورد با افرادي که به هر نحوي قصد بر هم زدن آسايش و آرامش شهروندان را داشته باشند، در دستور کار پليس است.


آغاز به كار كارگاه آموزش منطقه اي ويژه مستندسازان استان هاي جنوب كشور در فارس
كارگاه آموزش منطقه اي ويژه مستندسازان معاونت اجتماعي استان هاي جنوب كشور به ميزباني استان فارس، در شيراز آغاز به كار كرد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان فارس در آئين افتتاح اين كارگاه آموزشي، گفت: اين گارگاه آموزشي به مدت دو روز و با حضور 30 فراگير از 9 استان جنوبي كشور و نيز پليس هاي تخصصي و معاونان اجتماعي شهرستان هاي فارس در شيراز، سومين حرم اهل بيت (ع) برگزار شده است.
سرهنگ "محمد محمدي" ادامه داد: آموزش كارگرداني فيلم مستند، نور و صدا در فيلم مستند، عكاسي، آشنايي با هلي شات، تدوين، آشنايي با استديو مجازي، آموزش نرم افزار تري دي مكس و ... از جمله كلاس هاي است كه براي فراگيران اين كارگاه آموزشي در نظر گرفته شده است.
وي گفت: در اين كارگاه آموزشي علاوه بر انجام برنامه هاي ارسال شده از معاونت اجتماعي ناجا، برنامه هاي متعدد ديگري از جمله سياحتي و زيارتي در شهر فرهنگي، مذهبي و تاريخي شيراز براي فراگيران پيش بيني شده است.
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان فارس خاطرنشان كرد: به منظور دست يابي به اهداف سازمان، اين كارگاه در يكي از بهترين مجتمع هاي آموزشي شيراز كه از امكانات وتوانمندي هاي مناسب و اساتيد برجسته اي در حوزه آموزش مستندسازي برخوردار است، برگزار شده است.
گفتني است در اين كارگاه آموزشي كه با حضور سرهنگ "رحمت صيدي" رئيس اداره مستندسازي آسيب هاي اجتماعي معاونت اجتماعي ناجا برگزار مي شود، مستندسازان معاونت اجتماعي استان هاي استان يزد، كرمان، سيستان و بلوچستان، خوزستان، بوشهر چهارمحال بختياري، كهگيلويه و بويراحمد، فارس و فرماندهي ويژه كيش حضور دارند.


نظرات بینندگان