کد خبر: ۱۰۳۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۰۴ دی ۱۳۹۵
فرماندار شهرستان نی ریز :

شهرستان نی ریز صنعتی ترین شهرستان استان بعد از شیراز

فرماندار شهرستان نی ریز در جلسه کارگروه اشتغال این شهر خواستار افزایش سهم صندوق کار افرینی شد.

به گزارش شیرازه جلسه کارگروه اشتغال شهرستان نی ریز با حضور محمد رضا امیری فرماندار شهرستان نی ریز ،اصابتی  مدیرکل بازرسی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولین در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.


محمد رضا امیری فرماندار نی ریز در این جلسه اظهار داشت :در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل دولت دستاورد های بسیار ارزشمندی در حوزه های مختلف داشته است و با توجه به شرایط اقتصادی ، دولت تدبیر و امید کشور را از لبه پرتگاه نجات داد اما نیاز به تحرک اقتصادی بیشتری داریم.


وی ادامه داد: با توجه به میزان برق مصرفی در حوزه صنعت شهرستان نی ریز،می توان ادعا داشت که نی ریز بعد از شیراز صنعتی ترین شهر استان می باشد.


امیری با بیان اینکه مسئله اشتغال خدمات دولت را تحت الشعاع قرار میدهد گفت :باید به مسئله اشتغال  نگاه ویژه ای داشت و با توجه به ظرفیت های بالای شهرستان در زمینه اشتغال و کارافرینی و حل مشکل اشتغال جوانان خواستار افزایش سهم صندوق کار افرینی شد و با توجه به اینکه شهرستان نی ریز از لحاظ جمعیت بیمه شدگان تامین اجتماعی رتبه دوم استان را دارد خواستار ارتقا درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان شد تا این درمانگاه بتواند خدمات بیشتری به شهروندان ارائه نماید.


وی در پایان خواستار افزایش سهم بیمه کارگران ساختمانی وهمچنین تامین بودجه جهت تکمیل پروژه مجموعه کارگران شهرستان نی ریز شد که در این مجموعه تاکنون حدود 500 میلیون تومان هزینه شده است اما برای تکمیل پروژه نیازمند اعتبارات بیشتری است.


گفتنی است در این کارگروه فعالین اقتصادی به بیان مشکلات وکمبود هادر حوزه کاری خود پرداختند و پیشنهادات خوبی در جهت بهبود اشتغال شهرستان ارائه نمودند.


منبع:  نبض نی ریز؛
نظرات بینندگان