کد خبر: ۱۰۳۱۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۰۴ دی ۱۳۹۵
تا یک ماه آینده صورت می‌گیرد

مجهز شدن تلفن‌های ثابت شهر شیراز به سیستم فیبر نوری

رئیس ناحیه 3 مخابرات شیراز گفت: تمام تلفن‌های ثابت شیراز به سیستم فیبرنوری (ftth) مجهز می‌شوند.

به گزارش شیرازه، عبدالرسول نجاتی رئیس ناحیه 3 مخابرات شیراز گفت: تمام تلفن‌های ثابت شهر شیراز به سیستم فیبر نوری مجهز می‌شوند.

این مقام مسؤول گفت: پیش‌ازاین در واگذاری اینترنت (ای‌دی‌اس‌ال) به تلفن‌های ثابت در مرکز این استان اشباع به وجود آمده بود که با جابه‌جایی سیستم جدید، مشکل حل شد.

وی افزود: سیستم فیبر نوری نسبت به سیستم پیشین دارای پهنای باند قوی‌تری بوده و تا درب خانه مشترک خواهد رفت که عملیات نصب آن در 96 نقطه شیراز شروع شده است.

نجاتی با اشاره به اینکه فناوری جدید در این حوزه به سمت فیبر نوری رفته است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده نصب این سیستم جدید در تمام نقاط شهر شیراز پایان یابد.

این مقام مسؤول همچنین گفت: نصب سیستم فیبر نوری تاکنون در دو یا سه استان کشور اتفاق افتاده و در حال حاضر در 600 نقطه شهر شیراز عملیات حفاری آن انجام شده است.

وی در ادامه به سیستم جدید (bts) برای تلفن‌های همراه اشاره کرد و اظهار داشت: با تبدیل‌شدن سیستم‌های نسل سوم (g3) به نسل چهارم (g4)، تمام سیستم‌ها در استان فارس به‌روز می‌شود.

نجاتی ادامه داد: برخی گوشی‌های تلفن همراه قدیمی امکان استفاده از سیستم جدید را نخواهند داشت و تنها گوشی‌های هوشمند که در یکی دو سال اخیر تولیدشده قابلیت به‌کارگیری از امکانات سیستم نسل چهارم را دارند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
مصطفى
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۵
0
پس چرا شهرك شهيدبهشتى كه از سرعت ضعيف اينترنت رنج ميبرن رو فيبرنورى نميكنند تا مردم ازاين موضوع رنج نبرند،انگار اين شهرك فرسخها دورازشهرقرارداره كه adsl بيارضعيفه وحتى بعضى مواقع اصلاًجواب نميدهد،والله ما اينجاحتى بخاطر پارازيتهاى زيادبرروى كانالهاى تلويزيون شبهاازساعت٩به بعد نميتونيم صداوسيماهم استفاده بكنيم.لطفاًمسئولين فقط شعارندن