کد خبر: ۱۰۳۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۰۴ دی ۱۳۹۵
همراه با تجمع بزرگ حماسه 9 دی صورت می‌گیرد

برگزاری یادواره سرداران 400 شهید اقلید

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه اقلید از برگزاری یادواره سرداران 400 شهید و هفت شهید گمنام این شهرستان همراه با تجمع بزرگ حماسه 9 دی در سالن 9 دی سپاه اقلید خبر داد.

به گزارش شیرازه، موسی زارعی فرمانده ناحیه مقاومت سپاه اقلید از برگزاری یادواره شهدا در سطوح، صنوف و اقشار مختلف در طول سال و مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی با هدف تجدید بیعت با شهدا و دوام راه آن‌ها سخن گفت و اظهار داشت: بقا و استمرار انقلاب اسلامی در سایه حفظ و تقویت روحیه ایثار و ازخودگذشتگی، به‌ویژه در بین نسل جوان انقلاب یعنی جوانان و نوجوانان از اصلی‌ترین اهداف برگزاری آیین‌هایی مانند یادواره شهداست.

وی با تقدیر از همکاری و تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران و آموزش‌وپرورش اقلید عنوان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون یادواره‌های شهدای متعددی برنامه‌ریزی و در بخش‌ها، دهستان‌ها، محله‌ها و نیز مدارس متوسطه سطح این شهرستان برگزار شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه اقلید حضور، شرکت و مشارکت جوانان و نوجوانان در برگزاری یادواره شهدا را ارج نهاد و با اشاره به تأثیر بسزای این آیین‌ها در نسل امروز انقلاب تصریح کرد: برگزاری بیشتر یادواره‌های شهدا با مدیریت اجرایی جوانان و نوجوانان از مدارس و پایگاه‌های مقاومت بسیج صورت گرفته است.

زارعی در ادامه از برگزاری یادواره سرداران و 400 شهید و هفت شهید گمنام این شهرستان همراه با تجمع بزرگ حماسه 9 دی در سالن 9 دی سپاه اقلید خبر داد و بیان داشت: این آیین 9 صبح روز نهم دی‌ ماه جاری با دعوت از اقشار مختلف مردمی به‌ویژه جوانان و نوجوانان، خانواده شهدا و بسیجیان برگزار می‌شود.

وی به تشکیل کمیته برگزاری یادواره شهدای شهرستان اقلید به میزبانی سپاه ناحیه مقاومت سپاه این شهرستان و با دعوت از ادارات فرهنگی و متصدیان مربوطه برای مشارکت در اجرای این آیین و ارائه اندیشه‌های نو و تأثیرگذارتر اشاره کرد و گفت: به لطف‌ الهی برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر یادواره شهدای شهرستان و تجمع بزرگ حماسه 9 دی در اقلید صورت گرفته است.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه اقلید در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به همزمانی برگزاری یادواره شهدای این شهرستان با آیین بزرگداشت و تجمع بزرگ حماسه 9 دی، بصیرت‌افزایی و اثرگذاری معنوی و انقلابی از مهم‌ترین رویکردهای این آیین خواهد بود.

به گزارش فارس، افتتاح سالن 9 دی سپاه اقلید، سخنرانی حجت‌الاسلام حسین جوشقانیان مسؤول بنیاد تفحص سیره شهدای قم، روایت‌گری دوران دفاع مقدس، مداحی، اجرای سرود، تجلیل از خانواده شهدا و... ازجمله ویژه‌برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای اجرا در یادواره سرداران 400 شهید و هفت شهید گمنام این شهرستان است.

نظرات بینندگان