کد خبر: ۱۰۳۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۲ - ۰۵ دی ۱۳۹۵

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: پزشک خانواده یک تکلیف قانونی است

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: با چندین پزشک که صحبت کردم بهترین دوران طبابت خود را در طی اجرای برنامه پزشک خانواده دانستند، البته هر طرح و برنامه ای نقاط ضعف و قدرت دارد، اما طرح پزشک خانواده، میل شخصی نیست، بلکه یک تکلیف قانونی است.
به گزارش شیرازه، دکتر "علی نوبخت"، در نشستی که با هدف بررسی اجرای برنامه پزشک خانواده برگزار شده بود، با تاکید بر اجرای نظام ارجاع در برنامه پزشک خانواده، افزود: با قدرت و قاطعیت به کار خود ادامه دهید.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، ادامه داد: خبر خوش از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص اجرای برنامه پزشک خانواده، شناسایی بیماران است که باید از تجربیات این دانشگاه استفاده کرد.

دکتر نوبخت، با قدردانی از تیم دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: این پیشرفت ها و دستاوردهای دانشگاه به ویژه در صرفه جویی در امر دارو و تجهیزات پزشکی، به دلیل وجود همدلی و همکاری است که ارزش بالایی دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: فرهنگ اجرای برنامه پزشک خانواده و مزایای آن، نباید مختص استان فارس باشد، بلکه این فرهنگسازی باید کشوری شود.

دکتر "محمدهادی ایمانیه"، در این نشست، چگونگی اجرای برنامه پزشک خانواده شهری و روستایی، تعرفه ها، نظام ارجاع، مصرف منطقی دارو، فعالیت های دانشگاه و دستاوردها را به رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس معرفی کرد.

دکتر "علی بهادر" معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در ادامه این نشست، طرح تحول نظام سلامت و اجرای آن در استان فارس را معرفی کرد.

نظرات بینندگان