کد خبر: ۱۰۳۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۸ - ۰۵ دی ۱۳۹۵

«خاموشی» در یک قدمی لارستان/ کمبود اعتبار گریبان برق را گرفت

با توجه به گسترش روزافزون شهر لار و توسعه مراکز صنعتی و تجاری و در نتیجه افزایش برق مصرفی احتمال خاموشی‌های برق در سال ۹۶ در شهرستان لارستان به ویژه در فصل تابستان بسیار زیاد است.
به گزارش شیرازه، شهرستان لارستان به دلیل قرارگیری در نقطه حساس جغرافیایی به عنوان مرکز ثقل اتصال سه استان مهم فارس، بوشهر و هرمزگان و همچنین نزدیکی به آب‌های نیلگون خلیج فارس و ارتباط گسترده مردم این خطه با کشورهای متعدد، از جایگاهی ویژه برخوردار است و به همین سبب ظرفیت فراوانی برای سرمایه‌گذاری دارد.

سال 96، سال خاموشی لارستان؟ 

در سالیان اخیر در امر ایجاد زیرساخت‌های زیربنایی برای سرمایه‌گذاری در لارستان اهتمام چندانی صورت نگرفته که از جمله آن عدم تقویت شبکه‌های برق‌رسانی به این شهرستان است. مدیر شرکت توزیع برق لارستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در این شهرستان درباره احداث پست برق 66 کیلوولت لارستان که مدت زیادی از زمان کلنگ‌زنی آن می‌گذرد، گفت: احداث این پست در اختیارات شرکت‌های برق منطقه‌ای است. 

محمدامین دامن‌کشان با تأکید بر رفع موانع پیش‌روی احداث این پست برق افزود: چنانچه مشکلات ناشی از کمبود پست هوایی در لارستان از طرف شرکت برق منطقه‌ای فارس تا پایان سال 96 حل نشود، با توجه به گسترش روزافزون شهر و همچنین افزایش مراکز صنعتی به طور قطع در شهرستان لارستان از لحاظ تامین برق با مشکلات جدی روبه‌رو می‌شویم. 

مدیر دفتر روابط عمومی ایستگاه‌های برق استان فارس درباره احداث خط فوق توزیع 66 کیلو ولت لار، گفت: پیمانکار طرح انتخاب شده و به محض تأمین نقدینگی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود. 

محسن جوادی آزاد با بیان اینکه شرکت برق منطقه‌ای فارس مسئولیت تأمین برق مطمئن و پایدار در سطح استان‌های فارس و بوشهر را به عهده دارد، افزود: این شرکت کار مطالعه و شناسایی کمبودها در مناطق گوناگون استان را با اجرای پروژه‌های متعدد برق‌رسانی در راستای خدمت‌رسانی به مردم به نحو شایسته انجام می‌دهد.

برق لارستان چشم انتظار اعتبارات 

وی درباره پست 400کیلوولت لارستان که از مصوبات ملی سفر هیأت دولت گذشته در سال  88 است، تصریح کرد: این پروژه در زمره پروژه‌های اولویت‌دار مهم برق فارس محسوب می‌شود که مطالعات اولیه پست انجام و موقعیت زمین نیز انتخاب شده است و پس از تأمین نقدینگی توسط بانک توسعه اسلامی، عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود. 

مدیر دفتر روابط عمومی ایستگاه‌های برق استان فارس با اشاره به اینکه در راستای تأمین برق پایدار در منطقه لارستان در دهه فجر سال 94 پروژه افزایش ظرفیت پست 230 کیلوولت توسط برق منطقه‌ای فارس به اجرا درآمده است، خاطر نشان کرد: با نصب یک دستگاه ترانفسفورماتور به ظرفیت 125 مگاولت آمپر و صرف 9 میلیارد تومان این طرح به اتمام رسید تا از این نظر کمبودی احساس نشود.

وی ادامه داد: در حال حاضر پست 230 کیلوولت لار از طریق خط 400 کیلوولت جهرم ـ لار به عنوان مدار دوم تغذیه و برق منطقه‌ لارستان تقویت و تأمین می‌شود.

مسئولان پیگیر برق لارستان باشند

جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در لارستان با ابراز نگرانی از اُفت ولتاژ برق و افزایش احتمال بروز قطعی برق در سال‌های آتی به ویژه در فصول گرم سال با توجه به توسعه شهر و گسترش فعالیت‌های صنعتی این شهرستان گفت: به دلیل پیشگیری از مشکلات ناشی از افزایش بار برق مصرفی و جلوگیری از خاموشی‌های احتمالی زمینه‌ای فراهم شد تا مسئولان شهرستان با آرش کُردی معاون وزیر نیرو دیدار و مسائل را بازگو کنند.

وی افزود: در این دیدار پس از بررسی و طرح مسائل مصوبات خوبی حاصل شد که متأسفانه با وجود گذشت نزدیک به 6 ماه از این مصوبه‌ها تاکنون اقدامی عملی از سوی مسئولان استانی صورت نگرفته است.

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بند دوم این مصوبات به احداث پست 66 کیلوولت شماره 3 شهر لار اختصاص دارد گفت: بنده به عنوان نماینده  موافقت مدیرعامل را جلب کرده‌ام که به صورت رسمی و کتبی در قالب صورت جلسه اعلام شده و امید است کارهای اجرایی و پیگیری‌های فنی از طریق  مدیران برق استان  و مدیر شهرستانی این نهاد هر چه سریع‌تر انجام شود. 


منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نظرات بینندگان