کد خبر: ۱۰۳۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۰۵ دی ۱۳۹۵

جمع آوری برگ های معابر شیراز برای تبدیل به کود

رئیس سازمان مدیریت پسماند شیراز از جمع‌آوری بیش از ۶۰۰ تن برگ از معابر شیراز برای تولید کود کمپوست خبر داد.
به گزارش شیرازه، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز با اشاره به ریزش برگ‌ها در فصل پاییز اظهار داشت: با توجه به فضای سبز گسترده سطح شهر شیراز، سازمان مدیریت پسماند همانند سال‌های گذشته به منظور جلوگیری از به هدر رفتن این سرمایه، استفاده بهینه از برگ‌ها و بازگشت آنها به طبیعت باجمع‌آوری آنها از محدوده‌های خدماتی شهری جهت تولید کود غنی شده بیوکمپوست اقدام کرد.

روح‌الله خوشبخت با بیان اینکه در پاییز امسال 1500 نفر پاکبان در ساعت‌ها کار شبانه‌روزی توانستند مقدار افزون بر 600 تن برگ را از سطح معابر، جداول، کوچه‌ها و خیابان‌های شهر شیراز جمع‌آوری کنند تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در پاییز و زمستان امسال کل برگ‌های جمع‌آوری شده از سطح شهر شیراز  به بیش از یک هزار تن برسد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مقدار برگ جمع شده در مناطق شهری شیراز از مناطق یک و 6 و کمترین آن مربوط به مناطق 8 و 7 بوده است بیان کرد:  برای جمع ‌وری برگها  بیش از 600 سرویس خودروهای پرس سازمان به کار گرفته شد و برگ‌های جمع‌آوری شده به سایت مهندسی دفن بهداشتی پسماندهای شیراز  منتقل شد.

اختصاص مشوق‌های سرمایه‌گذاری ویژه مناطق محروم در شهرک‌ صنعتی زرین‌دشت

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از اختصاص مشوق‌های سرمایه‌گذاری ویژه مناطق محروم برای سرمایه‌گذاران در شهرک صنعتی زرین دشت خبر داد و افزود: برای سرمایه‌گذاران در زرین‌دشت علاوه بر در نظر گرفتن سهم نقدی پرداخت حق انتفاع به حدود 15 درصد از مبلغ کل باقیمانده مبلغ نیز در اقساط 36 ماهه دریافت می‌شود.

شاهپور قنبری  با بیان اینکه قیمت حق انتفاع و واگذاری زمین در شهرک و ناحیه صنعتی زرین‌دشت در شمار  کمترین میزان قیمت‌ واگذاری‌ها در فارس است تصریح کرد: ناحیه صنعتی زرین‌دشت ظرفیت استقرار 90 واحد صنعتی با اشتغالزایی 750 نفر را دارد که هم اکنون 29 قرارداد در این ناحیه صنعتی منعقد و 23 واحد صنعتی با اشتغالزایی 216 نفر در حال فعالیت و 6 واحد در مرحله ساخت و ساز است.

وی با اشاره به آماده بودن زیرساخت‌ها برای واگذاری زمین به متقاضیان در شهرک صنعتی زرین‌دشت نیز گفت: شهرک صنعتی زرین‌دشت با  مساحت 92 هکتار، ظرفیت استقرار 120واحد صنعتی با اشتغالزایی 2 هزار نفر را دارد.

نصب آبگرم‌کن‌های خورشیدی در بین جنگل‌نشینان استان فارس

رئیس ادره منابع طبیعی و آبخیزداری پاسارگاد اظهار داشت: در راستای حفاظت از ذخایر ژنتیکی و جنگل‌های استان فارس تعدادی آبگرمکن خورشیدی در بین خانوارهای محروم روستایی و دامدار جنگل‌نشین شهرستان پاسارگاد توزیع شد.

حسن خسروانیان افزود: در حال حاضر این آبگرمکن‌ها در روستاهای ابوالوردی جنگل‌های تنگ خرسی، شهرک وحدت، جنگل‌های  سرپنیران، طرح کشکولی، انجیر و بلاغی کوچک، جوجری و جنگ بلاغی بزرگ شهرستان پاسارگاد به صورت رایگان و بعضا کم بها نصب و راه‌اندازی شده است.

وی عنوان کرد: این طرح با همکاری سزمان جنگل‌ها با هدف جلوگیری از قطع و بوته‌کنی بی‌رویه درختان و جنگل‌های منطقه و پوشش گیاهی در ارتفاعات محدوده‌های جنگلی و مرتعی در قالب طرح صیانت از جنگل‌های زاگرس و نیز ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی به بهره‌برداران عرصه‌های منابع طبیعی، مرتعداران و دامداران جنگل نشین انجام شده است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان