کد خبر: ۱۰۳۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۹ - ۰۵ دی ۱۳۹۵
شهردار شیراز مطرح کرد:

استفاده از مصالح با کیفیت ساختمانی می تواند در رونق اقتصادی کشور تاثیر داشته باشد

شهردار شیراز گفت: مسکن و ساخت و ساز زیربنای اقتصاد کشور است و دیگر مشاغل از جمله در حوزه‌های حمل و نقل، بازرگانی، خدمات مهندسی‌ و غیره را شامل می‌شود.
به گزارش شیرازه، مهندس علیرضا پاک‌فطرت در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه بین‌المللی انبوه‌سازان، املاک و مستغلات، هفتمین نمایشگاه تخصصی مصالح، تجهیزات و فناوری‌های ساختمان و پنجمین نمایشگاه تخصصی درب و پنجره و صنایع وابسته به همراه نخستین نمایشگاه تخصصی آسانسور، بالابر و پله برقی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس اظهار کرد: این نمایشگاه که هر سال برگزار می‌شود امسال نسبت به سال‌های گذشته با استقبال کمتری روبرو شد.
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه امسال توانست کالاها و تکنولوژی نوین و خدمات جدیدی به مردم ارائه دهد افزود: با توجه به اینکه در کشور رونق ساخت و ساز و مسکن کاهش یافته است از این رو نمایشگاه با استقبال کمتری از سوی مردم مواجه شد.
شهردار شیراز با بیان اینکه شهرداری شیراز کارآفرین بزرگی در استان فارس است عنوان کرد: در بازدیدهای انجام شده در این نمایشگاه تصویر پروژه‌های بسیاری که توسط شهرداری در حال اجرا است توسط شرکت‌های مختلف نصب شده و افتخار بیشتر این شرکت‌ها همکاری با شهرداری شیراز بود.

علیرضا پاک‌فطرت با اشاره به اینکه در حال حاضر نزدیک به 500 هزار مترمربع ساختمان توسط شهرداری در شیراز ساخته شده یا در حال ساخت است تصریح کرد: شهرداری شیراز توانسته با سرمایه‌گذاری در بخش ساخت و ساز، اشتغال ایجاد کند.

شهردار شیراز اظهار کرد: شهرداری با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده، توانسته با ایجاد گردش مالی مناسب و مثبت در رونق اقتصادی استان نقش مهمی ایفا کند و بانک‌ها، سرمایه‌گذارها و مصرف‌کننده‌ها از این وضعیت بهره‌مند می‌شوند.

وی کاهش رونق ساخت و ساز به ویژه در بخش مسکن را برای اقتصاد کشور خطرناک توصیف و خاطرنشان کرد: مسکن و ساخت و ساز زیربنای اقتصاد کشور است و دیگر مشاغل از جمله در حوزه‌های حمل و نقل، بازرگانی، خدمات مهندسی‌ و غیره را شامل می‌شود.

علیرضا پاک‌فطرت با اشاره به اینکه شرکت‌های استان فارس در زمینه فعالیت خود پیشرفت‌های خوبی داشتند تصریح کرد: به ویژه شرکت‌هایی که در زمینه عایق‌های رطوبتی، نانو، اجرای سقف و مصالح فعالیت داشتند موفق شدند کالاها و خدمات جدید و ارزنده‌ای به مردم ارائه دهند که قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر اینکه مدیران مناطق و سازمان‌های مختلف شهرداری به ویژه شهرداران مناطق باید از این نمایشگاه ها بازدید کنند، بیان کرد: شناخت مصالح جدید، آشنایی با علم روز و تکنولوژی‌های نوین ساختمان برای مدیران شهرداری ضرورت دارد.

شهردار شیراز عنوان کرد: با توجه به اینکه کیفیت مصالح ساختمانی روز به روز افزایش پیدا می‌کند، افزود: استفاده از این مصالح در ساخت و سازهای جدید می‌تواند در رونق اقتصادی کشور و همچنین در ارتقای سطح کیفی ساختمان‌ها تاثیر بسزایی داشته باشد.

گفتنی است نهمین نمایشگاه بین‌المللی انبوه‌سازان، املاک و مستغلات، هفتمین نمایشگاه تخصصی مصالح، تجهیزات و فناوری‌های ساختمان و پنجمین نمایشگاه تخصصی درب و پنجره و صنایع وابسته به همراه نخستین نمایشگاه تخصصی آسانسور، بالابر و پله برقی از 30 آذر ماه لغایت 3 دی ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس پذیرای علاقه‌مندان بود.
نظرات بینندگان