کد خبر: ۱۰۳۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۰۵ دی ۱۳۹۵
فرماندار لارستان خطاب به استاندار:

باید بخشی از وظایف ادارات‌کل به شهرستان‌ها تفویض شود

فرماندار ویژه لارستان گفت: به جهت روان‌سازی در انجام امور و جلوگیری از ایجاد وقفه، استان باید به لارستان تفویض اختیار بیشتری نماید.

به گزارش شیرازه جلیل حسنی در جلسه میز سرمایهگذاری این شهرستان در سخنانی خاطرنشان کرد: یکی از موانع اصلی ما در بحث سرمایه‌گذاری این است که مدیران شهرستان در بعضی از موضوعات، به‌خصوص در بحث سرمایه‌گذاری اختیاری از خود ندارند و نمی‌توانند تصمیمات لازم را بگیرند. بنابراین استان باید به شهرستان تفویض اختیار کند، تا وقفه‌ای در روند امور پیش نیاید و این مهم در شهرستان لارستان به‌دلیل فاصله زیاد با مرکز استان و وسعت زیاد، از اهمیت و ضرورت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: لذا از استاندار محترم و مدیران‌کل استانی می‌خواهیم که به شهرستان بزرگ لارستان تفویض اختیار کنند تا در موضوع سرمایه‌گذاری در منطقه بهتر کار شود.

وی ادامه داد: اصلاً توجیه اقتصادی، انسانی و اجتماعی ندارد که بخواهیم برای گرفتن یک مجوز از یک اداره‌کل، مسیر طولانی تا مرکز استان را بپیماییم. لذا یکی از موانع اصلی ما همین تفویض اختیار است. پس باید ادارات‌کل استان به این منطقه، ویژه نگاه کنند و اصلاً فلسفه تشکیل شهرستان ویژه هم همین است.

فرماندار ویژه لارستان تصریح کرد:‌ اگر به این شهرستان تفویض اختیار شود و جنبه عملی هم پیدا کند، سریع‌تر می‌توانیم در بحث سرمایه‌گذاری در منطقه گام برداریم و در این خصوص نیازمند حمایت استان هستیم. البته فلسفه ایجاد شهرستان‌ها و فرمانداری‌های ویژه هم در همین راستاست که هزینه‌های مادی، معنوی، انسانی و ترددها به مرکز استان کمتر شود. البته در پی مکاتباتی که با استان داشته‌ایم، قرار شد که در اولین فرصت این تفویض اختیار به شهرستان داده شود که در راستای امر سرمایه‌گذاری تسهیل گردد.

معاون استاندار فارس بیان کرد: تسریع در انجام این مهم و تفویض اختیار به ادارات شهرستانی به وسیله ادارات استانی از اولویت‌ها و ضرورت‌های شهرستان است که به نحو مؤثر و شایسته‌ای، می‌تواند در اجرای امور سرعت‌عمل ایجاد نماید و در کنار این تفویض اختیار، ارتقاء سطح ادارات نیز موضوعی است که ادارات‌کل باید متناسب با وضعیت شهرستان همکاری نمایند و نسبت به ارتقاء ادارات به معاونت مدیرکل اقدام نمایند.

وی بار دیگر تأکید کرد: رئسای ادارات در کنار کار روزمره‌ی اداری که دارند، دقت‌شان را بر روی بحث سرمایه‌گذاری صرف کنند، چون این کار ارزش دارد تا بتوانیم از این فرصت به نحو شایسته‌ای استفاده کنیم.

حسنی در پایان سخنانش با بیان اینکه ادارات نباید مانع‌تراشی کنند، بلکه راه را برای سرمایه‌گذار هموار نمایند؛ اظهار داشت: درب اتاق حمایت و تشویق از سرمایه‌گذاری به‌روی همه باز است و هر کس از دوستان که طرح و یا پیشنهادی داشته باشد، می‌تواند در این اتاق مطرح کند تا این مرکز هم خروجی خوبی داشته باشد.

منبع: لادستان

نظرات بینندگان