کد خبر: ۱۰۳۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۰۵ دی ۱۳۹۵
رویداد های پلیسی استان فارس؛

از توقیف پراید با 46 کیلو تریاک تا 5 کشته در انحراف به چپ تریلی

فرمانده انتظامي شهرستان "اقليد" از توقيف يك دستگاه خودرو پرايد و كشف 49 كيلوگرم ترياك خبر داد.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

برگزاري جلسه تعاملي پليس فارس با شركت مخابرات

جلسه تعاملي فرماندهي انتظامي استان با شركت مخابرات با حضور سردار گودرزي برگزار شد.
در اين جلسه مشكلات ارتباطي و شبكه اي كلانتري هاي شهر شيراز مطرح و مقرر گرديد كه شركت مخابرات خدمات ارتباطي واحدهاي انتظامي را با اتصال سيستم هاي جديد شبكه ارتباطي فراهم نمايند.
فرمانده انتظامي استان فارس در اين جلسه ضمن تقدير از تعامل شركت مخابرات استان با پليس بر توسعه خدمات ارتباطي به ويژه در موضوع ايجاد و اتصال دوربين هاي سطح شهر شيراز تأكيد كرد.
مهندس "روزگار" مديرعامل شركت مخابرات نيز با تقدير و تشكر از تعامل انتظامي استان و خدمات انتظامي و طرح توسعه مكنا در كلانتري ها و پاسگاه هاي استان به ويژه در بحث رعايت حقوق شهروندي و ايجاد امنيت، بيان كرد: شركت مخابرات آمادگي دارد خدمات ارتباطي را با توجه به فناوري هاي جديد در جهت توسعه واحدهاي انتظامي بكار گيرد.

امنيت رواني مردم يكي از مهم‌ترين اهداف نيروي انتظامي است

نشست تعاملي معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان فارس ، رئيس سازمان بسيج رسانه و مدير مسئول روزنامه تماشا در دفتر بسيج رسانه برگزار شد.
سرهنگ " كاووس محمدي" در اين جلسه طي سخناني بيان كرد: مهم‌ترين زمينه همكاري پليس و رسانه در بعد نرم‌افزاري است و رسانه‌هاي گروهي به‌خصوص رسانه ملي در تحقق بخشيدن به اين بعد مهم فعاليت نيروي انتظامي، نقش حساسي را ايفاء مي‌كنند.
وي ضمن تاكيد بر تعامل هدفمند پليس با رسانه‌هاي گروهي، گفت: خروجي تعامل پليس با رسانه، تزريق احساس امنيت در شريان جامعه است.
محمدي افزود: امروز مديريت افكار عمومي در پيشگيري از جرم بسيار مهم و براي داشتن امنيت پايدار در جامعه، آگاه‌سازي و اطلاع‌رساني بسيار ضروري است.
معاون اجتماعي پليس فارس گفت: با توجه به حجم بالاي فعاليت شبکه‌هاي اجتماعي و فضاي مجازي ضمن آن‌که اطلاع‌رساني ساده‌تر و سريع‌تر شده است ولي از سوي ديگر، اين شبکه‌ها ابزاري هستند که مي‌توانند در ايجاد جو رواني و تحت تاثير قرار دادن افکار عمومي تاثيرگذار باشند.
وي با اشاره به توانمندي هاي بسيج گفت: فرماندهي انتظامي استان و نهاد مردمي بسيج در انجام ماموريت هاي مختلف مکمل يکديگر هستند.
در ادامه، "اميري نژاد" رييس بسيج رسانه، گفت: ارتباط موثر معاونت اجتماعي و بسيج رسانه موجب مي شود تعامل سازنده اي با مطبوعات و رسانه هاي استان بوجود آيد که نتيجه آن را مي توان در ايجاد آرامش رواني در جامعه و فضاي رسانه اي استان به خوبي مشاهده کرد.
وي افزود: آگاهي‌بخشي با توجه به تغييرات لحظه‌اي در جهان امروز يک ضرورت است و به اين جهت، سطح تعامل بين نيروي انتظامي و رسانه‌ها بايد بيشتر شود.
در پايان اين جلسه تفاهم نامه اي بين معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي و سازمان بسيج رسانه استان فارس براي همکاري و اجراي برنامه هاي مشترک منعقد شد.

انحراف به چپ تريلي 5 كشته بر جاي گذاشت

رئيس پليس راه شمالي استان از سقوط يك دستگاه تريلي و دو دستگاه خودرو پرايد به دره اي واقع در محور قائميه – بوشهر خبر دادو گفت: بر اثر وقوع اين حادثه رانندگي 5 نفر جان خود را از دست دادند.
سرهنگ احمد احمدي بيان كرد: حدود يك ساعت پيش مأموران از وقوع يك سانحه رانندگي در محور قائميه – بوشهر حوالي 10 كيلومتري شهر " كنارتخته" شهرستان كازرون مطلع و بلافاصله در محل حاضر شدند.
وي ادامه داد: بررسي هاي مأموران نشان مي داد كه يك دستگاه تريلي با دو دستگاه خودرو پرايد كه از سمت مخالف در حال حركت بوده اند برخورد كرده و هر سه خودرو به دره واقع در آن مكان سقوط مي كنند.
احمدي افزود: بر اثر وقوع اين حادثه، راننده تريلي به همراه دو راننده و دو سرنشين خودرو هاي سواري در دم جان خود را از دست مي دهند.
رئيس پليس راه شمالي فارس گفت: بي مبالاتي و انحراف به چپ از سوي راننده تريلي علت وقوع اين حادثه مرگبار تشخيص داده شده است.

دستگيري سارقان با 9 فقره سرقت درون خودرو

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز از دستگيري دو سارق درون خودرو و كشف 9 فقره سرقت از وي در سطح شهرستان خبر داد.
سرهنگ يوسف ملك زادهماموران کلانتري 26 رحمت شهرستان شيراز دو نفر را حين سرقت درون خودرو در يكي از خيابان هاي شيراز دستگير كردند.
وي ادامه داد: در تحقيقات اوليه متهمان به 9 فقره سرقت درون خودرو در سطح شهرستان شيراز اعتراف كردند.
سرهنگ ملك زاده بيان كرد: سارقان با تشكيل پرونده جهت ادامه تحقيقات به پليس آگاهي استان انتقال داده شدند.

سارقان احشام در دام پليس "فراشبند"

سرهنگ علي رزمجوئي فرمانده انتظامي شهرستان فراشبند گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت احشام در سطح شهرستان فراشبند، موضوع به صورت ويژه در دسنور کار ماموران قرار گرفت.

وي ادامه داد: در اين راستا ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و پليسي موفق شدند يك نفر را شناسائي و با هماهنگي مقام قضائي در يک عمليات غافلگيرانه وي را دستگير كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان فراشبند گفت: متهم درپليس آگاهي به چهار فقره سرقت در سطح شهرستان با همدستي چهار نفر ديگر اقرار كرد.

رزمجوئي با بيان اينكه تعداد سه نفر از همدستان اين سارق نيز شناسائي و دستگير شدند، گفت: در صورت اطلاع از فعاليت هاي مجرمانه، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن 110 اطلاع دهند تا نسبت به دستگيري و برخورد با متخلفان اقدام شود.


جاسازي 49 كيلوگرم ترياك در پرايد

سرهنگ محمد حسين اسكندري فرمانده انتظامي شهرستان "اقليد" گفت: مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان در اجراي طرح مقابله با ورود مواد مخدر، اقدام به ايجاد ايست و بازرسي در مقابل پاسگاه انتظامي "شهرميان" كردند.

وي ادامه داد: در اين هنگام مأموران يك دستگاه خودرو پرايد را توقيف و در بازرسي از آن 49 كيلوگرم ترياك که به طرز ماهرانه اي درون صندلي و درب هاي خودرو جاسازي شده بود، كشف كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان اقليد خاطر نشان كرد: در اين راستا يك دستگاه خودرو سمند كه به عنوان اسكورت اين محموله مواد مخدر عمل مي كرد، توقيف و رانندگان هر دو خودرو دستگير شدند.

كشف كالاي قاچاق 500 ميليون ريالي

سرهنگ حسين ديندارلو فرمانده انتظامي شهرستان لارستان گفت: ماموران پاسگاه انتظامي "چهاربركه" در محورمواصلاتي بندرعباس-لارستان به يك دستگاه اتوبوس مشكوك و ان را متوقف كردند.

وي افزود: در بازرسي از اين خودرو سه هزار و 761 ثوب انواع پوشاك قاچاق كشف و راننده اتوبوس دستگير شد.

فرمانده انتظامي شهرستان لارستان خاطر نشان كرد : ارزش كالاي قاچاق كشف شده 500 ميليون ريال برآورد شده است.
نظرات بینندگان