کد خبر: ۱۰۳۲۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۰۵ دی ۱۳۹۵

«قایم باشک»بازی برخی مسئولان در آستانه 9 دی!

اصولا این دسته از افراد نه اینکه فقط خودشان تمایلی برای حضور نداشته باشند بلکه در برخی موارد توسط یک مقام بالاتر بصورت غیر مستقیم از آنها خواسته می شود که در این روز اهم فی الاهم کنند و احتمالا فی الاهم آن ها عدم حضور در مراسم است.
شیرازه: یک واقعیت تلخ در سپهر فرهنگی و سیاسی کشورمان وجود دارد و آن این است که برخی از مدیران و خواص جامعه اعتقادی به مناسبت‌هایی که در تقویم رسمی ایران ثبت‌شده است ندارند و برعکس با یک نگاه روشنفکر مآبانه یا در جراید و یا در تریبون‌های مختلف برداشت‌های سلیقه‌ای و شخصی خود را نسبت به آن مناسبت ارائه و آن را به همه مردم تعمیم می‌دهند! مناسب‌هایی که خالق آن دستگاه و مجموعه‌ی خاصی نیست بلکه نشات گرفته از بطن مردم است.

9 دی ازجمله همان مناسبت های مردمی است که بی‌تعارف با ذائقه سیاسی و فرهنگی برخی از خواص و مسئولان جامعه ما جور درنمی‌آید. کلا این دسته از افراد با واژگانی همچون «بصیرت،استکبارستیزی، حماسه،انقلابی بودن،هنر متعهد و ده‌ها واژه ارزشی دیگر که شاکله انقلاب اسلامی را تشکیل می‌دهند ارتباط برقرار نمی‌کنند.

این مدیران که برخی از آن‌ها نیز در پایتخت ذخایر نظام خوانده می‌شوند در فاصله چند روز مانده به این‌گونه مناسبت‌های مردمی برنامه‌ای ترتیب می‌دهند که در روز برگزاری مناسبت در شهر حضور نداشته باشند و بعد هم اگر کسی معترض بود، که چرا در یک مناسبت مهم و ملی که هنوز یک دهه از خلق آن نگذشته است شرکت نمی‌کنید بهانه‌ای برای توجیه کردن داشته باشند.

اصولا این دسته از افراد نه اینکه فقط خودشان تمایلی برای حضور نداشته باشند بلکه در برخی موارد توسط یک مقام بالاتر به‌صورت غیرمستقیم از آن‌ها خواسته می‌شود که در این روز اهم فی الاهم کنند و احتمالا فی الاهم آن‌ها عدم حضور در مراسم است، چراکه معتقد هستند لزومی ندارد آن مسئول در برنامه‌ای شرکت کند که یادآور مخالفت با فتنه‌ای است که توسط همفکرانشان به کشور تحمیل شد.

بدبینانه‌ترین توجیه این دسته از مسئولان برای عدم حضور در مناسبت‌های مثل 13 آبان و 9 دی، تقلیل این حرکت‌های مردمی به دعواهای سیاسی دو جناح است، درحالی‌که حماسه 9 دی متعلق به انقلاب اسلامی و مردم است و نه یک جریان سیاسی خاص.

9 دی 1395 از راه خواهد رسید و لنز دوربین عکاسان صحنه‌های پیوند مردم با مسئولان مردمی و دوستدار انقلاب اسلامی را به ثبت خواهد رساند تا در تاریخ بنویسند که مردم مسلمان ایران اهانت به ارزش‌هایشان را برنمی‌تابند و با در نظر گرفتن این آیه از قرآن که می‌فرماید«وَ الْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ»؛[بقره، آیه 19]، فتنه 88 را محکوم می کنند.
*مجتبی ارغوان
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
بهروز
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۵
0
متاسفانه بسیاری از مسئولین و مدیران دولتی بجای اینکه خود را سرباز نظام بدانند، به دنبال اهداف پوپولیستی خود هستند. این افراد باید بپذیرند در مسندی که قرار گرفته اند و طبعا در حکم امانت است ،جای قضاوت شخصی نیست بلکه باید تابع نظامی باشند که به آنها میز و اختیارات داده است. این یعنی تبعیت از نظام و ایجاد همگرایی و پیشگیری از تشتت و اختلاف نظر در مورد مباحث مهم و حیاتی یک کشور. مثلا یک مدیر در ایالتی در آمریکا خود را وابسته به سیستم سرمایه داری آمریکا می داند و شاید نظر شخص اش مثلا مخالف با لشکرکشی آمریکا به دیگر کشورها باشد اما اینرا در تریبون رسمی نمی گوید و براساس نظام امپریالیستی عمل می کند. اما مدیران ما کارایی ندارند ولی سخنران و نظریه پردازان خوبی هستند.