کد خبر: ۱۰۳۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۰۶ دی ۱۳۹۵

دانشگاه علوم پزشکی شیراز دانشگاه برتر کشور شد

دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برگزیده نخستین همایش داروسازی بیمارستای در کشور شد.
به گزارش شیرازه، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام این خبر گفت: در این همایش ملی که با همکاری سازمان غذا و دارو و انجمن داروسازان کشور برگزار شد، حدود هزار داروساز از دانشگاه علوم پزشکی کشور گرد هم آمده و ضمن بررسی وضعیت داروسازی بیمارستانی در کشور، تجربه های خود را در خصوص وضعیت و نحوه کار در بیمارستان ها، با یکدیگر به اشتراک گذاشتند.


دکتر "حسین نیک نهاد" با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ارایه دستاوردها و تجربه های خود در عرصه داروسازی بیمارستانی تواست به عنوان برگزیده این همایش ملی انتخاب شود، افزود: همچنین بیمارستان های کشور فعالیت های خود را به صورت پوستر در این همایش عرضه کردند که دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با هشت پوستر حضور یافت و پوستر معرفی راه اندازی اتاق تمیز (clean room) در بیمارستان نمازی، به رتبه نخست بخش پوستر همایش دست یافت.

او ادامه داد: از دیگر بخش های این همایش، برپایی غرفه معرفی فعالیت ها و دستاوردها بود که با توجه به کیفیت آثار ارایه شده در غرفه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، استقبال قابل توجهی از این غرفه شد و مورد بازدید دکتر "رسول دیناروند" رییس سازمان غذا و دارو نیز قرار گرفت.

معاون غذا و داروی دانشگاه با معرفی فعالیت هایی که دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه داروسازی بیمارستان ها داشته است، گفت: در این زمینه می توان به راه اندازی داروخانه های اقماری و سیستم تلفیق دارویی در بیمارستان ها اشاره کرد.

دکتر نیک نهاد همچنین راه اندازی سیستم کنترل تجویز و مصرف منطقی دارو را اقدامی موثر در این زمینه برشمرد که بارها و بارها مورد بررسی و تشویق مسوولان کشوری قرار گرفته و در این همایش نیز معرفی شد.

او به راه اندازی DPIC در بیمارستان نمازی و حضور داروسازان برای ارایه مشاوره در زمینه تهیه و تجویز دارو به پرستاران و پزشکان به عنوان فعالیتی دیگر در این زمینه اشاره کرد که مورد توجه شرکت کنندگان در این همایش قرار گرفته است.

نخستین همایش داروسازی بیمارستانی، یکم دی در تهران برگزار شد.
نظرات بینندگان