کد خبر: ۱۰۳۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۰۶ دی ۱۳۹۵
صادق محصولی ‌در همایش «فتنه را فراموش نکنیم» در دانشگاه شیراز :

بسیاری از خواص و نخبگان در ۹ دی سال ۸۸ از مردم عقب ماندند

وزیر رفاه دولت دهم دیشب در دانشگاه شیراز در همایش «فتنه را فراموش نکنیم» با تاکید بر اینکه محیط دانشگاه یک محیط علمی است و باید همه امور با بررسی و تحلیل علمی همراه باشد، گفت: 9 دی نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید فارغ از تاریخ‌نگاری و وقایع‌نگاری با نگاه علمی بررسی و تحلیل شود.

به گزارش شیرازه صادق محصولی دیشب در دانشگاه شیراز در همایش «فتنه را فراموش نکنیم» با تاکید بر اینکه محیط دانشگاه یک محیط علمی است و باید همه امور با بررسی و تحلیل علمی همراه باشد، گفت: 9 دی نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید فارغ از تاریخ‌نگاری و وقایع‌نگاری با نگاه علمی بررسی و تحلیل شود.

محصولی با اشاره به کلام حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه دانشگاه مبدا همه تحولات است، گفت: دانشگاه‌ها بیشترین نقش را در هدایت و سازمان‌دهی پدیده‌ها دارند و باید از این ظرفیت دانشگاه‌ها بهره برد.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) در جریان پیروزی انقلاب اسلامی گفتمان جدیدی را ابداع نکردند، افزود: امام همان اسلام ناب محمدی را از زنگار پاک کردند و اصلی‌ترین زنگاری که بر چهره اسلام نشسته بود، بی‌تفاوتی نسبت به تکالیف اجتماعی بود. پیش از آن مردم، مسلمانی را در انجام اعمال عبادی می‌دانستند اما پس از صحبت‌های امام تکالیف اجتماعی به عنوان اصلی مهم در اسلام مطرح شد.

قائم مقام جبهه پایداری با بیان اینکه سهم دانشگاهیان در تکالیف اجتماعی بیش از دیگر قشرهاست، خاطرنشان کرد: جامعه از دانشگاهیان انتظار دارد که در مسائل سیاسی و اجتماعی روشنگری کنند و به مردم آگاهی دهند.

محصولی با بیان اینکه انقلاب اسلامی الگوی موفق حکومت دینی در برابر تمام ایسم‌هایی است که از تفکر سکولار برآمده، تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی الگوی حکومت موفق دینی را تعریف کرده و جبهه مقاومت جهانی در برابر استکبار به برکت انقلاب اسلامی شکل گرفته است.

وزیر دولت نهم با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی هندسه قدرت به نفع مسلمانان تغییر یافته است، بیان کرد: انقلاب اسلامی توانسته با رهیافت دینی سکولاریسم را به چالش بکشاند و هر چند که کارآمدی نظام اسلامی نسبت به رژیم قبل بالا است اما باید این کارآمدی را با گفتمان ناب انقلاب و اسلام منطبق کرد.

محصولی با بیان اینکه مرکز ثقل حل مشکلات توجه به توانایی‌های داخلی است، اظهار داشت: ممکن است دیگر کشورها در پول و ابزار قدرت از ایران قدرتمندتر باشند اما توجه به توانمندی‌های داخلی اصلی‌ترین پایه برای حل مشکلات داخلی کشور است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه 9 دی سرمایه ملی و اجتماعی است که از ابعاد مختلف می‌توان آن را بررسی کرد، گفت: 9 دی نشانگر عزت و استقلال مردم و پیشی گرفتن آنها از نخبگان و خواص جامعه است. در 9 دی سال 88 بسیاری از خواص و نخبگان از مردم عقب ماندند و مردم به موقع در مقابل دشمن تصمیم گرفتند و به آن عمل کردند.

محصولی با بیان اینکه 9 دی جبران تلخی‌های فتنه بود، گفت: شرکت حداکثری مردم در انتخابات فرصت بسیار خوبی بود که با فتنه از بین رفت و این از تلخی‌های فتنه بود، مشکلات اقتصادی پس از فتنه نیز از دیگر وجوه تلخ فتنه بود که با 9 دی از این تلخی‌ها کاسته شد.

قائم مقام جبهه پایداری با بیان اینکه 9 دی مدل راهبردی برای روزهای سخت و بحرانی کشور است، افزود: این حماسه رویکردهای مختلفی دارد که باید این رویکردها تحلیل و تبیین شود.

وی 9 دی را یک مانیفست مردمی برای نظام خواند و با تاکید بر اینکه باید زمینه‌ها ایجاد 9 دی، بسترهای شکل‌گیری چنین روزی در تاریخ انقلاب اسلامی و پیامدهای مثبت آن به صورت دقیق و علمی بررسی شود و از سوی دیگر نیز باید به چرایی به وجود آمدن جریان فتنه،نقش دشمنان، رسانه‌ها و خواص در به وجود آمدن این جریان پاسخ داده شود.

قائم مقام جبهه پایداری تثبیت نظام را یکی از نتایج مثبت حماسه 9 دی عنوان و بیان کرد: نقش مدیریت راهبردی رهبری، رابطه مردم با رهبر خود و حمایت مردم از اهداف رهبری سبب ایجاد این حماسه عظیم شد.

وی با بیان اینکه رویکرد سازش با دشمن یکی از نقشه‌های طراحی شده برای از بین بردن نظام است و در گذشته نیز نهضت آزادی با همکاری مجاهدین خلق در این راه تلاش‌هایی کردند و کودتای نوژه یکی از فعالیت‌های آنان بود گفت: رویکرد دوم دشمن برای از بین بردن نظام جنگ سخت، رویکرد سوم آنها براندازی نظام از درون با جنگ نرم و رویکرد چهارم آنها تحقیر و بازدارندگی ملت ایران بوده است.

وی از راه‌اندازی فتنه به عنوان رویکرد سوم دشمن یعنی براندازی نظام از درون یاد کرد و گفت: مردم نقش بی‌بدیل در شکل‌گیری نظام داشتند و حضور آنها در انتخابات نیز تبیین کننده نقش مهم مردم در نظام جمهوری اسلامی بود چیزی که در کشورهای همسایه معنایی نداشت و دشمن نیز دست روی همین نقطه گذاشت.

وزیر رفاه دولت دهم بیان کرد: دشمن در قالب عملیات روانی سناریوهایی مانند ناسالم بودن انتخابات را طراحی کرد و بحث تقلب را مطرح کرد تا جنگ روانی راه اندازد ورسانه‌های غربی از قبل تبلیغ برای عدم مشارکت مردم در انتخابات را شروع کرده بودند.

محصولی با اشاره به جریان رخ داده در حلب تصریح کرد: خیلی‌ها از جمله برخی از سیاسیون ما می‌گفتند که بشار اسد بیش از 6 ماه دوام نمی‌آورد اما پیش‌بینی‌های آنها درست درنیامد، ما جنگ را در کیلومترها فراتر از مرزها کنترل کرده و نگذاشتیم جنگ به ما برسد و این محصول عمل به گفتمان انقلاب است.

وی با بیان اینکه برخی از علنی و رسانه‌ای شدن پرونده‌هایی مانند کرسنت جلوگیری می‌کنند و بعد می‌گویند باید شفافیت‌سازی شود اظهار داشت: مطرح شدن کلماتی مانند عقب‌مانده، برو به جهنم، افراطی‌ها و غیره در رسانه‌ها معناهایی دارد که باید آن را در نظر گرفت.

وزیر کشور در دولت نهم با بیان اینکه این دولت به دولت‌ها قبل ایراداتی مانند سفرهای استانی وارد می‌کند، افزود: اگر این موضوع بد است برای تمام دولت‌ها بد است و اگر بد نیست این جوسازی‌ها برای چه است؟ یا مسئله حقوق‌های نجومی برای چه بسط داده نشد و با متخلفان برخورد نشد؟


منبع: پایگاه خبری تحلیلی غریو،

انتهای خبر/

نظرات بینندگان