کد خبر: ۱۰۳۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۰۷ دی ۱۳۹۵
مدیرعامل شرکت مخابرات فارس خبر داد

قدرت آنتن‌دهی در شیراز 6 برابر می شود

مدیرعامل شرکت مخابرات فارس گفت: با بهسازی و نوسازی سیستم‌های خود تا پایان اردیبهشت شاهد ارتقای سه تا شش برابری آنتن‌دهی، رفع اختلالات نقاط کور و ارتقای اینترنت همراه اول شیراز خواهیم بود.

به گزارش شیرازه، علی‌اصغر روزگار مدیرعامل شرکت مخابرات فارس پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در قطعی اعلام شد وضعیت تلفن همراه در شهر شیراز دچار اختلالاتی شده که در این راستا اوایل سال نیز در مطلبی اشاره کردم فاز هفت ارتباطات سیار برای همراه اول امسال اجرایی شد و قرار بود از شهریور تا پایان سال کل سیستم‌های سوییچ، بی تی اس و رادیو همراه اول را تعویض کنیم.

وی افزود: در حال حاضر تجهیزات به دست ما رسیده و پیمانکار انتخاب‌شده و در سطح استان بنابراین داریم که کل سیستم‌ها را تعویض کنیم که کار از شهرک صدرا شروع شد و بهسازی آن نیز به اتمام رسیده و شاید در یکی دو نقطه مشکل وجود داشته باشد که اگر با سامانه 9990 تماس بگیرند به سرعت اختلال برطرف می‌شود.

روزگار تصریح کرد: منطقه به منطقه جایگزینی سیستم‌های قدیم و جدید در شیراز حداکثر اختلالی 72 ساعته به وجود می‌آورد و بعد از بهینه‌سازی، توجیه آنتن و درایو تست و سایر اقدامات لازم انجام می‌شود و ازاین‌رو بروز پاره‌ای مشکلات به سبب تعویض سیستم است و پس از شیراز این کار در شهرستان‌های فارس آغاز می‌شود و 2 هزار سایت ارتباطات سیار به ورژن روز و انواع «بی تی اس» با فرکانس‌های مختلف و سرویس‌دهی «فور جی» و «ال تری» تجهیز می‌شوند.

به دنبال پیدا کردن منشأ استفاده غیرمجاز از باند 900 در صدرا هستیم

مدیرعامل مخابرات فارس با بیان اینکه پارازیت و فرکانس‌های ناخوانده ارتباطی به شرکت مخابرات ایران ندارد، گفت: در صدرا موردی از استفاده غیرمجاز از فرکانس دیده شد که به دنبال پیدا کردن منشأ استفاده غیرمجاز از باند 900 هستیم.

وی ادامه داد: ما فرکانس را از وزارت ارتباطات اجاره می‌کنیم و اجازه استفاده غیرمجاز از فرکانس‌های مجاز وجود ندارد و باید بنا بر قرارداد انجام شود و ازاین‌رو مسئول کنترل فرکانس تنها سازمان تنظیم مقررات رادیویی است.

روزگار بیان کرد: سیم‌کارت‌های قدیمی امکان توجیه «فورجی» داشت اما اگر کار را به اکنون استفاده می‌کردیم با هجمه زیادی مواجه می‌شدیم اما به‌تدریج کار انجام شد و الان تجهیزاتی که نصب می‌کنیم مورد استفاده قرار می‌گیرد و ظرفیت پاسخ‌دهی سه تا شش برابر گذشته می‌شود.

وی ابراز داشت: باند 900 اضافه‌تری در این تغییرات اجاره کردیم که در کنار باندهای قبلی در اختیار همراه اول قرار دادیم تا عدم پوشش‌دهی آنتن را رفع کنیم و در گذشته به سبب ظرفیت محدود «بی تی اس» بسیاری از مشکلات آنتن‌دهی ترافیکی حل می‌شود و اگر حل نشود در بهسازی نهایی اردیبهشت و خرداد آینده نقاط بسیار حساس و کور را مورد بررسی قرار داده و مشکلات آنتن را رفع خواهیم کرد.

وی متذکر شد: به دلیل اهمیت این ذهنیت مردم یکی دو هفته پیش با مأموران سلامت تمام دستگاه‌های اجرایی سمینار داشتیم و مسائل و مشکلات فرکانس‌های ناخوانده را با آنان مطرح کردیم تا بر مبنای استانداردهای جهانی موارد تشریح و توجیه شود که تا امروز بر اساس مصاحبه پروفسور سمیعی هیچ‌گونه تحقیقی مبنی بر این فرکانس‌های ارتباطات سیار زیان دارد یا ندارد انجام‌نشده است.

این مسئول با بیان این‌که مردم بدهی سیم‌کارت خود را پرداخت کنند تا مجبور به اعمال قانون و اخذ سیم‌کارت نشویم، اظهار داشت: امور مشترکین ما به همین اداره مرکزی در خیابان قصردشت نبش ولیعصر منتقل می‌شود و مردم می‌توانند از طریق ارسال شماره خود به سامانه 3000717 اطلاعات هر نوع سرویس‌دهی پرداخت قبوض و خدمات لازم را دریافت کرده و همچنین پرداخت الکترونیک خود را از سامانه 11818 و 2000 انجام دهند.

روزگار اضافه کرد: «آی اس پی» و «پپ‌ها» به شرکت‌های «اف سی پی» تبدیل شدند که خود می‌توانند شبکه ایجاد کنند و سرویس کامل و پهنای باند بدهند و سروکوها باید به «اف سی پی» ها متصل شوند و مخابرات ایران بزرگترین «اف سی پی» است و ایجاد زیرساخت جزو اختیارات شرکت‌ها هست و هرچند ما می‌توانیم زیرساخت را اجاره دهیم اما موظف به این کار نیستیم همچنین نظارت بر انجام تعهدات فروخته شده به مشتری توسط شرکت‌ها و اپراتورها بر عهده سازمان تنظیم مقررات است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان