کد خبر: ۱۰۳۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۳ - ۰۸ دی ۱۳۹۵
مدیر مخابرات منطقه استان فارس خبر داد

جمع‌آوری بیش از ۱۰۰ هزار خط مشتریان بدحساب در استان فارس

مدیر مخابرات منطقه استان فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۰ هزار خط مربوط به مشتریان بدحساب از سوی شرکت مخابرات استان فارس جمع‌آوری شده است.
به گزارش شیرازه، علی‌اصغر روزگار پیش از ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه فرکانس‌های ناخوانده ارتباطی که در بین مردم به اسم پارازیت مطرح است به شرکت مخابرات ارتباطی ندارد اظهار داشت: در برخی از مناطق شهر شیراز موردی از استفاده غیرمجاز از فرکانس گزارش شده که به دنبال رفع موضوع هستیم.

وی عنوان کرد: از آنجایی که شرکت مخابرات برای ارتباط مشترکین براساس قانون، فرکانس از وزارت ارتباطات اجاره می‌کند به همین منظور استفاده غیرمجاز از فرکانس‌های مجاز وجود ندارد و مسئول کنترل فرکانس تنها سازمان تنظیم مقررات رادیویی است.

مدیرعامل مخابرات استان فارس در پاسخ به سئوال خبرنگاران مبنی براینکه آیا فرکانس‌های تلفن همراه نیز بر سلامت شهروندان تاثیر خواهد گذاشت یا خیر گفت: به دلیل اهمیت موضوع  با متولیان امر سلامت تمام دستگاه‌های اجرایی سمینار داشتیم و مسائل و مشکلات فرکانس‌های ناخوانده را با آنان مطرح کردیم که در جلسه مطرح شد بر اساس مصاحبه پروفسور سمیعی‌پور تا امروز هیچ‌گونه تحقیقی مبنی بر اینکه فرکانس‌های ارتباطات سیار زیان دارد یا ندارد انجام‌ نشده است.

وی  به اختلال ایجاد شده در خطوط همراه اول استان اشاره کرد و گفت: تلاش داریم با بهسازی و نوسازی سیستم‌های تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده اختلالات نقاط کور را رفع کنیم و تا سال آینده شاهد ارتقای سه تا 6 برابری آنتن‌دهی در استان خواهیم بود.

روزگار با تاکید بر اینکه عملیات بهسازی آنتن‌دهی خطوط تلفن همراه شیراز از منطقه صدرا آغاز شده است تصریح کرد: بهسازی آن نیز به اتمام رسیده و چنانچه مشترکین منطقه با مشکل آنتن‌دهی روبه‌رو باشند می‌توانند با سامانه رایگان9990 تماس بگیرند و برای رفع مشکل موضوع را مطرح کنند.

وی گفت: با انجام بهسازی سایت‌های بی تی اس استان نه تنها آنتن‌دهی خطوط همراه اول در استان ارتقا می‌یابد بلکه بر اساس طرح رومینگ ملی مشترکین دیگر اپراتورهای فعال استان نیز می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

روزگار بدهی مشترکان شرکت مخابرات و همراه اول در استان فارس را بیش از 100 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: 60  درصد این مبلغ به مشترکین همراه اول و مابقی مربوط به خطوط ثابت است.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 100 هزار خط مربوط به مشتریان بدحساب از سوی شرکت مخابرات استان فارس جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان