کد خبر: ۱۰۳۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۵ - ۰۸ دی ۱۳۹۵

خروش عظیم ملت

مردم بیدار و بصیر ایران با خروش عظیم خود در ۹ دی، بی‌نظیرترین حرکت مردمی تاریخ پس از انقلاب را رقم زدند و یک بار دیگر حماسه‌ آفریدند.

به گزارش شیرازه حماسه ۹ دی برای همیشه در خاطره‌ها می‌ماند زیرا ملت بزرگ ایران در یوم الله ۹ دی ۸۸ بصیرت، هوشیاری، دشمن‌شناسی و غیرت دینی خود را به نمایش گذاشتند و این خروش ملت را می‌توان برخواسته از ایمان و انگیزه خدایی آنها دانست. ملت بزرگ و بصیر ایران جلوتر از بعضی نخبگان و خواص به دفاع از انقلاب و نظام اسلامی پرداختند و با این کار خود، جلو انحراف را گرفتند.


بصیرت، هوشیاری و دشمن‌شناسی؛ قطب‌نمای حرکت صحیح در اوضاع اجتماعی و پیچیده است. در ۹ دی، نقاب نفاقِ چهره سران فتنه، حامیان آنها و مصلحت‌اندیشان نظام کنار رفت و مردم با چهره واقعی گروه‌ها و بازیگران فتنه آشنا شدند.


از دستاوردهای این واقعه مهم در عرصه بین‌الملل هم می‌توان به آشکار شدن دشمنی گسترده غرب و در رأس آن آمریکا با نظام اسلامی، پیوند سران فتنه با عوامل خارجی و همچنین مواجهه‌ی پیوند مردم با نظام اشاره کرد.


راه ملت ما راه اسلام و راه اسلام، راه تعالی و پیشرفت است. پیوند مردم با رهبری و ارزش‌های اسلامی و انسانی ناگسستنی است و این موضوع در فتنه ۸۸ و حماسه عظیم و الهی ۹ دی به خوبی به اثبات رسید که نشان از عمق بصیرت مردم عزیز ما است.


بصیرت یعنی شناخت لحظه‌ها؛ لحظه‌هایی که سرنوشت آدمی را تغییر و او را به وادی دیگری رهنمون می‌سازد.


امام خامنه‌ای در دیدار با اعضای شوراى هماهنگى تبلیغات اسلامى‌ در تاریخ ۲۹ دی ۸۸ در این رابطه فرمودند: لحظه را باید شناخت، نیاز را باید دانست. فرض بفرمائید کسانى در کوفه دل‌هاشان پر از ایمان به امام حسین بود، به اهل‌بیت محبت هم داشتند، اما چند ماه دیرتر وارد میدان شدند؛ همه‌شان هم به شهادت رسیدند، پیش خدا هم مأجورند؛ اما کارى که باید بکنند، آن کارى نبود که آنها کردند؛ لحظه را نشناختند؛ عاشورا را نشناختند؛ در زمان، آن کار را انجام ندادند. اگر کارى که توابین در مدتى بعد از عاشورا انجام دادند، در هنگام ورود جناب مسلم به کوفه انجام می‌دادند، اوضاع عوض می‌شد؛ ممکن بود حوادث، جور دیگرى حرکت بکند. شناسائى لحظه‌ها و انجام کار در لحظه‌ى نیاز، خیلى چیز مهمى است.


اهانت فتنه‌گران به ساحت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، توهین به ارزش‌های اسلامی و اعتقادات دینی مردم، زیر سوال بردن نهادهای قانونی نظام، شبهه‌آفرینی علیه نظام اسلامی و شعارهای ساختارشکنانه و... از جمله اقدامات سخیف فتنه‌گران بود که اثرات و پیامدهای منفی از جمله تغییر رفتار آمریکا و غرب و تشدید تحریم‌ها را در بر داشت و این در حالی است که قبل از فتنه، ادبیات دشمن نرم‌تر بود ولی بعد از آن، لحن دنیای استکبار عوض شد به گونه‌ای که با تشدید تحریم‌ها با فتنه‌گران همراهی کردند.


و در پایان باید بگوییم مردم بیدار و بصیر ایران با خروش عظیم خود در ۹ دی، بی‌نظیرترین حرکت مردمی تاریخ پس از انقلاب را رقم زدند و یک بار دیگر حماسه‌ آفریدند.

* مهدی جعفری‌نژادان

منبع:  لادستان

نظرات بینندگان