کد خبر: ۱۰۳۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۰۹ دی ۱۳۹۵
عضو هیات علمی دانشگاه شیراز:

برخی از تحریم های ایران با سفارش فتنه گران رقم خورد/ در حمایت از فتنه گران به بهانه های مختلف تحریم ها تشدید شد

فتنه 88 و سفارش برخی از قدرت طلبان داخلی به زیاده خواهان خارجی برای تحریم ملت ایران، بستر مناسبی را برای آغاز تحریم های زنجیره ای فراهم کرد.
به گزارش شیرازه، حضور تاریخی و 85 درصدی ملت ایران در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ناظران سیاسی دنیا را شگفت زده کرد. این نتیجه شیرین می توانست در راستای پیشرفت کشور در تمامی حوزه ها مخصوصا اقتصاد تاثیرگذار باشد چرا که حاصل آراء میلیونی مردم سرمایه اجتماعی بزرگی جهت تسریع روند حرکت اقتصادی و همچنین پیشبرد اهداف ملی مان محسوب می شد.متاسفانه بی بصیرتی و خودکامگی برخی با برنامه ریزی دقیق و عداوت دشمنان قدیمی نظام جمهوری اسلامی ایران دست به دست هم دادند تا فرصت به دست امده ملتمان را به تاراج ببرند و تهدیدی باشند که نمایه اش را در فتنه 88 نظاره کردیم.
در این راستا شیرازه گفتگویی با دکتر سید محمدهاشم پوریزدان پرست استاد اقتصاد و عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز، در مورد تاثیر فتنه 88 بر تحریم های ظالمانه ایران داشته که در ادامه آمده است:

در این گفتگو سید محمدهاشم پوریزدان پرست با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری در سال 88 با حضور حداکثری مردم در تاریخ انتخابات تمام دنیا، کم نظیر یا بی نظیر است، گفت: 85 درصد رقم اعجاب انگیزی است که این نتیجه به همت مردم جمهوری اسلامی ایران حاصل شد.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات کشور آمریکا تنها 30 الی 40 درصد شرکت کننده دارند و می بینیم که مردم شوقی برای انتخاب ندارند، خاطرنشان کرد: ما شاهد بالاترین حضور مردمی در تعیین سرنوشت کشور خودمان در تمام دنیا بوده ایم.

این استاد دانشگاه شیراز دو هدف برای انتخابات اعلام کرد و افزود: سر کار آمدن رئیس جمهور خوب و حضور پرشور و با قدرت مردم از اهداف مهم رای گیری است.

پوریزدان پرست گفت: وقتی یک رئیس جمهور با آرای کلان مردم پشت میز خدمت برود در دنیا ارزش بیشتری برای حرف هایش قائل می شوند چون با پشتیبانی حداکثری ملتش انتخاب شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز حضور پرشورمردم در انتخابات سال 88 را فرصت تاریخی بسیار بزرگی برشمرد و یادآور شد: این تعداد شرکت کننده در انتخابات حرف بزرگی را می توانست به دنیا، رقبا و دشمنانمان بزنند اما حیف که این فرصت تاریخی را با لجبازی و دروغ پردازی به باد دادند.

وی در ادامه با بیان اینکه هر کسی می داند که در انتخابات ایران پای صندوق های رای افرادی که حاضر می شوند دو سومش از مردم عادی تشکیل شده است، اظهار داشت: معتمدین محل، معلمان، قشرهای پایین جامعه و مسجدی ها از جمله افرادی هستند که در پای صندوق های رای مسئولیت رای گیری و صیانت از آرای مردم را بر عهده دارند.

استاد رشته اقتصاد در دانشگاه شیراز با اعلام اینکه در انتخابات تمامی کاندیداها ناظر انتخاباتی دارند، خاطرنشان کرد: میرحسین موسوی 75 هزارنفر ناظر برای کل صندوق ها معرفی کرده بود و این در حالی بود که تعداد ناظران مابقی نامزدهای انتخاباتی خیلی کمتر از این رقم بود به عنوان مثال محسن رضایی 5 الی 6 هزار نفر ناظرانتخاباتی داشت و حتی کروبی نیز تعداد ناظرانش کم بود.

پوریزدان پرست اضافه کرد: پس از اتمام زمان رای گیری، مراقبان صندوق ها این آراء را می شمارند و به فرمانداری اعلام می کنند؛ مگر می شود 11 میلیون تقلب در این شمارش صورت بگیرد که سران فتنه ادعایشان بر تقلب بود؟!

استاد دانشگاه شیراز گفت: عرفان منش نماینده موسوی در شیراز که سابقه خدمت 20 ساله در سمت فرمانداری را دارد تایید کرد که احمدی نژاد برنده انتخاباتی بود و موسوی رای نیاورد.

این دانشجوی پیرو خط امام که در جریان تسخیر لانه جاسوسی حضور پررنگی داشت تصریح کرد: حاصل بی ظرفیتی برخی به جهت منتخب مردم نبودن برای کرسی ریاست جمهوری، اختلافات شدید، آتش سوزی ها و وارد شدن میلیاردها خسارت مالی و حتی جانی به نظام جمهوری اسلامی ایران بود؛ کشته شدن افراد بی گناه که هنوز که هنوز است سر منشا قتل عده ای مشخص نیست و از سلاح هایی بکار برده شد که در جاهای مشخصی ثبت بود!

پوریزدانپرست با اشاره به اینکه این شورش، بدبینی و ملت به هم ریختن طی هشت ماه تمامی فرصت های خوب را کشور گرفت، تاکید کرد: اگر همگی در کنار هم تلاش می کردیم و آرامش مملکت را به آشوب نمی کشیدند اکنون ایران اسلامی خیلی از این تحریم هایی که متحمل شده است را از سر گذرانده بود و به پیشرفت های بی شائبه ای می رسیدیم.

وی با بیان اینکه برخی از به قتل رسیدگان از کشته های سفارتخانه هستند، افزود: سفارتخانه انگلیس که تمامی خباثت ها را دارد، ضدانقلاب ها که دشمنان دیرینه ما را همراهی کردند دیدند فرصت خوبی برای اختلاف و درگیری است و آن شد که عاشورای ملت ایران را به خون کشیدند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز همچنین بیان کرد: در آن آشوب ها منافقین، برای زنی مطلقه که معلوم نشد چه کسی او را کشته اشک می ریختند و نامزد دروغین برای او معرفی می کردند.

وی با اشاره به اینکه رهبری فرمودند که 60 درصد تولید خوابیده است این همه ضرر در ازای فتنه 88 پرداخیتم، یادآور شد: قیمت نفت به کمک عربستان کاهش پیدا کرد، تحریم های پی در پی که از سال 88 تاکنون ایران اسلامی متحملشان می شود، نفت را از 100 دلار را به 25 الی 30 و نهایتا 50 دلار رساندند، تحریم های بزرگ بانکی، تحریم های کشتی رانی، تعطیلی بسیاری از کارخانه ها را شاهد بودیم که همگی این ها جلوی رشد اقتصادی کشورمان را گرفت.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه اکنون پس از 7 سالی که از فتنه 88 می گذرد، سران فتنه و حامیانشان پشیمان نشده اند و توبه نکرده اند، با ابراز تاسف گفت: چند روز پیش 30 خود فروخته که خود را لیبرال می نامند طی ارسال نامه ای برای ترامپ از دیوانگان خواستار ماندگاری و گستردگی تحریم ها بر علیه ایران شدند.

وی افزود: معاندانی که در ازای به مشکل اقتصادی انداختن نظام، قدرت مطالبه می کنند آیا در خط امام و انقلاب هستند که علاوه بر پشت کردن به این نظام، کاری به بیچارگی ملت ایران ندارند و همواره به دنبال سازش هستند؟

به گزارش شیرازه، فتنه 88 و سفارش برخی از قدرت طلبان داخلی به زیاده خواهان خارجی برای تحریم ملت ایران، بستر مناسبی را برای آغاز تحریم های زنجیره ای فراهم کرد.چرا که با آغاز ناآرامی ها در شهر های بزرگ ایران، قطعنامه 1929 شورای امنیت صادر شد  و به همه کشورها مشروعیت می داد تا تحریم های یک جانبه و چند جانبه علیه جمهوری اسلامی اعمال کنند. در واقع کشورهای اروپایی نیز که پیش از آن با بهانه های مختلف زیر بار تحریم های گسترده بر علیه ایران نمی رفتند با ایالات متحده همراه شدند.
*نیلوفر پرتو
نظرات بینندگان