کد خبر: ۱۰۳۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۱ - ۰۹ دی ۱۳۹۵
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

به راحتی ازفتنه گران نخواهیم گذشت/مرگ بر آمریکا شعار همیشگی ملت ایران است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور فتنه 88 را موضوعی پیچیده دانست که از داخل مشکلات فراوانی را متحمل جامعه مان کرد و تصریح کرد: به راحتی نمی شود ازاین حادثه تلخ و دردناک و عواملش گذشت.
به گزارش شیرازه، بعد از ظهر امروز پنج شنبه در هفتمین سالگرد حماسه عظیم 9 دی در سومین حرم اهل بیت (ع) شاهد تجمع مردمی 9 دی در جوار حرم حضرت احمدبن موسی(ع) بودیم.

حجت‌الاسلام سید رضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در این همایش بزرگ مردمی، ملت ایران اسلامی مان را غیور و با بصیرت خواند و گفت: این مردم بودند که با اقتدار مقابل فتنه گران ایستادند و نگذاشتند ضدانقلاب ها و منحرفان کشور را به تاراج ببرند.

وی با اشاره به اینکه تفکر آمریکایی و صهیونیستی جایی در کشور ما ندارد، اظهار داشت: نهم دی ماه سال 88 حماسه ای خلق شد که نشانی از همت مردان خدا بود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، 9 دیماه را یوم الله اعلام کرد و خاطرنشان کرد: روز خدا از منظر اسلام مربوط به یک اتفاق بزرگ و ماندگار است که سرنوشت رقم بزند.

حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه مردم در حماسه بزرگی که خلق کردند بار دیگر حمایت خود از نظام را اعلام کردند و وفاداری به عهد و پیمانشان را با شعارهای ارزشی سر دادند، اضافه کرد: در فتنه 88 ایران اسلامی به چالش و مشکل بزرگی مبتلاشده بود و باریکی مرز حق و باطل نمایان شده بود.

وی نهم دی ماه را روزی دانست که تا ابد در تاریخ و اذهان می ماند و خاطرنشان کرد: این حماسه یک اتفاق مقطعی وکوتاه مدت نبود؛ مردم برای زدن حرف هایشان هیچ نیازی به برنامه ریزی نداشتند همه با شور وشوق آمدند و از آرمان های انقلاب اسلامی دفاع کردند.


رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اظهار داشت: دوستان انقلاب اسلامی چه در داخل و چه در خارج از کشور به عنوان مثال در عراق، سوریه، جنوب لبنان و دیگر جاهای این کشور است؛ درفتنه 88 شاهد بودیم که بجای شعار بر علیه آمریکا شیطان بزرگ، شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران را فریاد می زدند.

وی با اشاره به شهدای ایران اسلامی در تمامی قشرها از جمله شهدای هسته ای، شهدای مدافع حرم، شهدای محراب و غیره گفت: در رابطه با هر کدام از این شهدا در فصل جداگانه مطلب بسیاری می توان آماده کرد.

حجت‌الاسلام تقوی با اشاره به اینکه معاندان از اول انقلاب چشم دیدن این انقلاب را نداشتند و می خواستند نابودش کنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه عده ای قدرت طلب ساده اندیش را وارد میدان کردند.

این مقام مسئول در ادامه با اظهار اینکه روزی شریعت‌مداری را تشویق کردند جلو فرستادندش و یک روز دیگر از آیت‌الله منتظری استفاده کردند، گفت: طالقانی فردی بود که اجازه نداد او را مقابل امام خمینی قرار دهند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فتنه 88 را موضوعی پیچیده دانست که ازداخل مشکلات فراوانی را متحمل جامعه مان کرد و تصریح کرد: به راحتی نمی شود ازاین حادثه تلخ و دردناک و عواملش گذشت.

وی با اشاره به اینکه فتنه گران همه از مردمان همین سرزمین بودند و اتفاقا از سوابق خوبی نیز برخوردار بودند، بیان کرد: تشخیص حق و باطل برخی مواقع مرز باریکی دارد؛ در فتنه 88 شباهت بسیاری با زمان امیرالمومنین (ع) وجود دارد چنانکه در هردو مورد افراد با سابقه خوب، از عوامل فتنه بودند  تشخیص حق و باطل برای مردم دشوار شده بود.

حجت‌الاسلام تقوی با تاکید بر اینکه فتنه مرز باریکی دارد و از لایه های متفاوتی برخوردار است، گفت: در فتنه عده ای در ظاهر فعالیت می کنندو عده ای دیگر در باطن تفکر فتنه را می پرورانند و خط دهی می کنند لذاما درفتنه 88 علاوه بر ظاهر باید به اتاق فکراین توطئه نیز توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه شعارمرگ بر آمریکا هرگز فراموش نخواهد شد، اضافه کرد: آمریکا شیطان بزرگی است که همواره شاهدبدعهدی ها و دشمنی های آشکارش بوده ایم؛ متاسفانه فتنه گران برحذف شعار مرگ بر آمریکا تاکید داشتند چنانکه در روز شوم فتنه هیچ شعاری در این خصوص سر ندادند.
برچسب ها: 9 دی ، شیراز ، فتنه88 ، سخنرانی
نظرات بینندگان