کد خبر: ۱۰۳۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۱۰ دی ۱۳۹۵
امام جمعه بخش پاسارگاد:

مردم انقلابی ایران به فتنه گران اجازه فتنه گری را نخواهند داد

امام جمعه بخش پاسارگاد گفت: مردم از ولایت و رهبری حمایت خواهند کرد و به فتنه گران پاسخ منفی می دهند و این را درسال ۸۸ و در نهم دی ماه شاهد بودیم.

به گزارش شیرازه ؛ حجت الاسلام محمد پردل در خطبه های نماز جمعه این هفته بخش پاسارگاد اظهار داشت: فتنه به معانی مختلفی ازجمله آزمایش عذاب، مجازات گمراهی و شرک آمده است،لذا در قرآن فتنه از سوی پنج کس القا می شود،شیطان،منافقین،بدعت گذاران،شبهه گران و ستمگران.

امام جمعه بخش پاسارگاد گفت: خداوند  پیامبر(ص) از فتنه گران را برحذر می دارد که مبادا آنان تو را از آنچه که به تو نازل کردیم، منحرف سازند و این بدان معنی است که فتنه خطرهای بسیار دارد تا جایی که حتی خداوند درقرآن فتنه را بزرگتر از قتل می داند.

پردل ادامه داد: خداوند نسبت به مبارزه با فتنه دستور داده  است با آنان کار و زار کنید تا دیگر فتنه ای نباشد.

وی ابرازداشت: اگر با فتنه مبارزه نشود و عده ای سکوت کنند، فرا گیر می شود و به پیکره اسلام ضربه خواهد زد و این هم بدان معنی است که فتنه از اول خلقت  وجود داشته و جایی که شیطان به حضرت آدم سجده نکرد و شروع به فتنه گری کرد.

امام جمعه بخش پاسارگاد بیان داشت: درسال۷۸ و ۸۸  و قبل و  بعد این سالها در نظام جمهوری اسلامی شاهد فتنه هایی بزرگ بودیم که البته درسال ۸۸ فتنه فراگیرتر از آنها بود که این فتنه با بیداری ملت قهرمان اسلامی ایران در ۹دی ماه به تعبیر مقام معظم رهبری بساط فتنه و فتنه گران درهم پیچیده شد و حادثه ای ماندنی درتاریخ ثبت شد.

وی خاطر نشان کرد: این فتنه درحالی اتفاق افتاد که دشمن سالها برنامه ریزی کرده بود و نقشه ها داشت اما برنامه و نقشه دشمن را ملت بزرگ و انقلابی ایران در هم پیچیدند و اجازه پیشروی بیشتر را به فتنه گران ندادند.

پردل گفت: حضور پرشور، آگاهانه و با اقتدار مردم عامل شکست فتنه درسال ۸۸ بود و توجه به فرهنگ عاشورا و موضع گیری صریح در مقابل اهانت به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) باعث شد جلوی هجمه دشمن و تضعیف دین به دست منافقین و دشمنان گرفته شود.

امام جمعه بخش پاسارگاد ادامه داد: دشمن اصل دین و نظام مقدس جمهوری را نشانه گرفته  و با دین مبارزه می کند، عده ای هم در این مملکت دارند با دشمن همسو می شوند  و به دشمن کمک می کنند و هدفشان براندازی نظام، انقلاب و ولایت است و فقط پست و مقام برایشان ملاک است چرا که اهداف و آرمانها را فراموش کرده اند.

وی بیان داشت: اما این افراد باید بدانند که این مردم انقلابی هستند، اسلامی هستند، پای نظام، انقلاب و اسلام ایستاده اند و به فتنه گران اجازه فتنه گری را نخواهند داد.

پردل اظهار داشت: مردم از ولایت و رهبری حمایت خواهند کرد و به فتنه گران پاسخ منفی می دهند و این را درسال ۸۸ و در ۹ دی ماه شاهد بودیم.

 امام جمعه بخش پاسارگاد افزود: هرساله در ۹ دی ماه این روز بزرگ را که باید گفت یک انقلاب بوده است را گرامی می دارند تا دشمن بداند که روح ایمان، اخلاص و تقوی در مردم مسلمان ایران روز به روز بیشتر خواهد شد و هرچه دشمن تلاش کند مردم آگاه تر خواهند شد.

وی ادامه داد: 9دی آثار و دستاوردهای خارجی بسیار داشته است، ازجمله اذعان غرب به اقتدار و قدرت بازدارندگی نظام اسلامی، حفظ استقلال سیاسی مهمترین وجه اقتدار، حماسه ۹دی ماه، نمایش بلوغ اجتماعی سیاسی، شاخص مرز بندی بین جبهه حق و باطل و تجلی اقتدار ملی و سیاسی مردم ایران بود که رهبر معظم انقلاب فرمودند اگرصدها بار برای نعمت هوشیاری این ملت سجده شکر به جا آورده شود، باز هم کم خواهد بود.

وی اضافه کرد: از دیگر آثار نهم دی ماه می توان به تحرک بخشی به بیداری اسلامی منطقه و حمایت ملی ازحکومتهای مردمی اشاره کرد.

پردل گفت: پیام دیگری که البته از مهمترین پیام های ۹ دی ماه ۸۸ بود، اعلام برائت مردم از فتنه گران و آشوب طلبان سلطنت طلب و غرب زده و اعلام پیمان و بیعت با ولایت و رهبری انقلاب بود.

 امام جمعه بخش پاسارگاد ادامه داد: نهم دی ماه را باید گرامی داشت و زنده نگه داشت تامشتی محکم بر دهان کسانی باشد که این فتنه ها را  به وجود آوردند و بدانند که اگر روزی به فکر فتنه بودند، جواب مردم سنگین تر و کوبنده تر خواهد بود.

وی تصریح کرد: ما مردم ولایی و شهید پرور پاسارگاد حمایت قاطع خود را از ولایت و رهبری نشان خواهیم داد و از حرکتهای افراد معلوم الحال در این نظام بیزاری می جوییم و تا آخرین نفس از خون شهدا و آرمانهای امام راحل واهداف مقام معظم رهبری ایستادگی خواهیم کرد و اجازه فتنه،آشوب و تخریب نظام را به هیچ کس نخواهیم داد.

امام جمعه بخش پاسارگاد بیان داشت: مشکل آب پاسارگاد هنوز برطرف نشده است که جا دارد مسئولان بیشتر توجه کنند، اگر نیازها و مشکلات دیگر پاسارگاد برآورده و حل نمی شود، حداقل مشکل آب آشامیدنی مردم  را حل کنید.

منبع: طنین پاسارگاد،

نظرات بینندگان