کد خبر: ۱۰۳۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۴ - ۱۰ دی ۱۳۹۵
خطیب جمعه آباده :

حرکت حماسی مردم در 9 دی حرکتی بزرگ و عظیم بود

خطیب جمعه آباده در نماز جمعه این هفته در مورد حماسه بزرگ 9 دی، حرکتی مردمی بزرگ و عظیم در برابر آشوب گران خواند.

به گزارش شیرازه حجت الاسلام والمسلمین موسوی خراسانی خطیب جمعه آباده در خصوص حماسه 9 دی خاطر نشان کرد: حرکت دیروز مردم یک حرکت بصیرتی عالی بود، در روزی مانند دیروز مردم یک حرکت بصیرتی عالی داشتند. هیچ روز دیگری مثل این روز نیست، در این روز برای تقدیر از حرکت مردمی که با تمام احساس آمدند و تکلیف و حجت را تمام کردند.

خطیب جمعه آباده افزود: در کشور عده ای که فریب اجنبی ها را خورده بودند با رفتن در خیابان ها و فریاد و دست و کف زدن، حرمت عاشورا و امام حسین(ع) را شکستند، این رفتار را یک سری ارازل اوباش بودند که انجام دادند و مردم که قلبشان جریحه دار شده بود بیرون آمدند عزاداری کردند و اشک ریختند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی خراسانی در خصوص بعضی از فتنه گران که خود را طرفدار امام(ره) می‌دانستند بیان کرد: این افراد در جایگاه مرید و یاران امام(ره) خود را معرفی کردند اگر امام زنده بود و این رفتار آن ها را می دید که بر علیه ولایت فقیه شعار می دهند، چه می کردند و چه موضعی را نشان می داد.

وی با اشاره به طرفداری فتنه گران از امام (ره) اظهار داشت: یعنی همه به غیر شما اسم امام را فراموش کرده اند که شما که از انتخابات شکست خوردید و فریب غربی ها را خورده اید امام را می شناسید و باقی همه نا آشنا هستند.

خطیب جمعه آباده در خصوص توجیه بعضی متدینین بعضی از فتنه گران بیان کرد: کسانی که به دنبال توجیه هستند می‌گویند که نخست‌وزیر امام بوده است، مگر امام(ره) رئیس‌جمهور بوده که نخست‌وزیر داشته باشد. در آن زمان امام(ره) قائم‌مقام رهبری را که مقامی بالاتر از این را دارد وقتی به صلاح دین و امت نمی‌بیند از مقامش عزل می‌کند.

وی با بیان صحبت مقام معظم رهبری که فرمودند«حرکت عظیم روز 9 دی حجت را بر همه تمام کرد » حرکت حماسی مردم در 9 دی را حرکتی بزرگ و عظیم خواند و به بعضی کشورها اشاره کرد که در آن زمان حرکت آشوب گران را به ملت ایران نسبت دادند و هدف آن‌ها از این کار را تحقیر ملت ایران ذکر کرد.

حجت‌الاسلام موسوی خراسانی در خصوص منافقین تصریح کرد: منافقین هم‌زمانی که بودند خود را زیر پرچم دین قرار داده بودن و بعد از اینکه رفتند در دنیا به هرکسی پناه بردن اکنون نیز می‌بینیم که با داعش هم همکاری دارند که در رأس جنایت‌کاران دنیا قرار دارند.

وی ادامه داد: مشاهده کردید که همین افراد آمار ایران را به ترامپ، رئیس جمهوری آینده آمریکا دادند زمانی که اینجا بودند ضد همین‌ها بودند و هنوز در آرم خود یک جمله از نهج‌البلاغه دارند حالا دین خود را فروخته‌اند، در زمان آخرالزمان دین‌داری و دین‌شناسی بسیار مشکل است.

خطیب جمعه آباده با توجه به قرار داشتن در هفته نهضت سوادآموزی از اهمیت آن گفت و از افتخارات کسب شده از سال 93 تا کنون توسط نهضت سوادآموزی به مقام اول استانی مسابقه حماسه اقتصادی، رتبه برتر درگروه بهبود و کیفیت، رتبه دوم استانی در دوره سوادآموزی و برگزیده کشوری در مسابقه انشا نویسی اشاره کرد.

منبع: آباده نما؛

نظرات بینندگان