کد خبر: ۱۰۳۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۱۱ دی ۱۳۹۵
مدیرکل ورزش و جوانان فارس:

عدم نقشه راه، دلیل اصلی تضعیف فوتبال فارس/ کمک 600 میلیون تومانی به تیم های فوتبال در سال گذشته

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با اشاره به کمک های این اداره کل در یکسال گذشته به تیم های فوتبال این استان اظهار داشت: نداشتن نقشه راه برای توسعه و پیشرفت این رشته ورزشی از یک سو و نبود همدلی از سویی دیگر باعث شد تا آنچه نباید بر سر فوتبال فارس رخ دهد.
به گزارش شیرازه حیدرعلی کامیاب که در مراسم انتخابات هیات مدیره کانون مربیان ایران در مجموعه سرزمین سبز شهر صدرا سخن می گفت افزود: درگذشته فارس، استان پیشرو در طرح آسیا ویژن بود و مدرسان این استان فوتبال علمی را برای دیگر استان های کشور تدریس می کردند اما متاسفانه نداشتن نقشه راه برای توسعه و پیشرفت این رشته ورزشی از یک سو و نبود همدلی و همصدایی از سویی دیگر باعث شد تا آنچه نباید بر سر فوتبال فارس بیاید، رخ دهد.
وی با اشاره به اینکه در دهه گذشته استان فارس دو نماینده در لیگ برتر فوتبال، دو نماینده در لیگ یک و نمایندگان شایسته ای در لیگ های مختلف فوتسال داشته است افزود: برای اصلاح چالش های موجود در فوتبال فارس باید تغییرات اساسی در حوزه های مختلف آن ایجاد شود.
وی فوتبال امروز فارس را نیازمند به تغییر نگرش از سنتی به علمی دانست و افزود: علمی شدن فوتبال به این معناست که می بایست تمام بخش های درگیر با این رشته پرطرفدار نظیر مدیریت، مربیگری، بدنسازی، بخش پزشکی و ... به فوتبال به عنوان یک علم و صنعت نگاه کنند.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به تلاش های این اداره جهت بازگشت تیم های برق و فجر شهید سپاسی به جایگاه اصلی خود در فوتبال کشور گفت: تا زمانی که همدلی و هم افزایی در فوتبال فارس وجود نداشته باشد هیچ تلاشی به نتیجه نخواهد نشست.
کامیاب در ادامه تامین زیر ساخت های ورزشی جهت توسعه و پیشرفت رشته های مختلف ورزشی در استان را از جمله وظایف اداره کل ورزش و جوانان استان دانست و افزود: خوشبختانه از یکی دو سال گذشته و با حمایت های دولت و مجموعه استانداری اتفاقات خوبی در حوزه سخت افزار ورزش در استان رخ داده است.
وی به ساخت حداقل یک چمن مصنوعی در هر شهرستان و بیش از100 سالن چند منظوره در شهرهای استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته حدود 600 میلیون تومان به تیم های فوتبال استان کمک شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس دربخش دیگری از صحبت هایش تشکیل کانون مربیان فوتبال فارس را به فال نیک گرفت و گفت: علیرغم اینکه برخی گروه ها از شکل گیری انجمن ها و تشکل های مردم نهاد خوشنود نیستند، دولت از راه اندازی سازمان های مردم نهاد و انجمن و تشکل های صنفی به شدت حمایت می کند.

نظرات بینندگان