کد خبر: ۱۰۳۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۱۱ دی ۱۳۹۵

اصلی ترین مشکل قاریان در سپیدان نبود امکانات است

قاری قرآن کریم در سپیدان با اشاره به تلاشهای بسیار خود ودیگر قاریان شهرستانی عمده ترین مشکلات رادر زمینه رقابت با سایر قاریان در برنامه های قرآنی را نبود امکانات کافی از قبیل سخت افزاری ونرم افزاری وعدم آموزش لازم وکافی در شهرستان سپیدان عنوان نمود .

به گزارش  شیرازه علی اکبر مجیر از قاریان برتر شهرستان سپیدانی در خصوص مسائل مرتبط با آموزش قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: : برای اینکه عموم مردم را به فراگیری قرآن کریم تشویق کنیم وقرآن را به عنوان یک امانت وبزرگترین کتاب زندگی در کل لحظات عمرمان لحاظ کنیم ، باید  نوع نگاه خودرا به قران تنها با عنوان قرائت یا حفظ قرآن کنار بگذاریم  و محافل انس با قرآن را که بهترین فضا برای حضور و استفاده  عامه مردم از کلام وحی است برای حضور حداکثری عموم مردم محیا و از این نظر که جلسات قرآن برای یادگیری حرفه‌ای است، اجتناب کنیم.

وی در خصوص تشکیل جلسات  آموزش قرآن برای تمامی سنین از کودک تا بزرگسال رابا شرائط کنونی واستفاده از وسائل کمک آموزش لازم دانست وعنوان نمود امروز با بهره گیری از برترین امکانات می توان به راحتی فضاهایی رابرای یادگیری کودکان وعلاقمندان به قران را مهیا ساخت اما متاسفانه در شهرستان سپیدان به علت نبود زیرساختهای لازم وکافی تنهادر مدت زمانی کوتاه این امر اتفاق می افتد وپس از مدت زمانی کوتاه برنامه  های قرانی رها  می شوند یا اینکه به علت نبود مربیان ومعلمان دلسوز به جرگه فراموشی سپرده می شود .

این  قاری قرآن کریم در رابطه با آموزشهای لازم در شهرستان نیز خاطر نشان کرد وگفت: با وجود اینکه در شهرستان سپیدان که به شهر هزارمسجد مشهوراست قاریان وافرادی که صدای خوب برای قرائت قرآن دارند بسیار است اما بعلت عدم مربی حرفه ای وکسی که بتواند آموزشهای لازم وکافی رابرای تربیت قاریان برای ورود به عرصه های استانی وکشوری فراهم نمایند این نیروها وقاریان جوان دلسرد شده وحضورشان در عرصه های قرآنی کمرنگ می شود.

 مجیر ضمن بیان اینکه مشکلات قرآن وعدم تسلط کافی برروانخوانی وصحیح خوانی قران از مدارس است دراین رابطه  بیان کرد: در مدارس ما ضعف نیروی انسانی کارآمد در تدریس قرآن بسیار مشهود است و بخش  بسیار اندکی نیروی  متخصص در این زمینه در مدارس ما مشغول به خدمت می باشند ، چرا که معلمان مربوطه با وجود داشتن امکانات کافی جهت تدریس قرآن کریم  خود برای انتقال دانش روز قرآن به دانش آموزان دچار مشکل هستند ونیروهایی که قرآنی باشند تا بتوانند آموزش صحیح را به فرزندان ما ونسل های بعد آموزش دهند کم هستند .پس باید درگام اول زیرساخت ها از مدارس آغاز شود .وی مشکل دیگر در مدارس را عدم به روز رسانی کتاب‌های درسی قرآن و دینی دانست و با اشاره به اینکه این مسئله در دانش‌آموزان حالت دل‌زدگی بوجود آورده است، افزود: همچنین عدم استفاده از تجهیزات و وسایل کمک آموزشی روز در مدارس از جمله تجهیزات کامپیوتری، سی‌دی‌های قرائت و همچنین محدودیت ساعت آموزش قرآن و حجم زیاد کتاب آموزشی از دیگر عوامل عدم توفیق آموزش قرآن در مدارس است.

این قاری قرآن کریم با اشاره به اینکه در برخی محافل برپایی قرائت قرآن متاسفانه برای بخشهای مسابقه از قاریان حرفه ای در کنار قاریان کم تجربه استفاده می شود که این خود می تواند یکی از دلایل دلسرد شدن قاریان شهرستانی باشد .

منبع: مارگون

نظرات بینندگان