کد خبر: ۱۰۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۰

رهبر انقلاب در جمع فرماندهان نظامي: تحولات جاري منطقه ثمره ايستادگي ملت ايران است

رهبر معظم انقلاب اسلامي تاكيد كردند: حركت مباركي كه امروز در منطقه آغاز شده است بخشي از ثمرات ايستادگي، عزم راسخ و شجاعت ملت ايران و به ميدان آوردن توان، اراده و نشاط خود به ميدان است و در آينده تحولات بيشتري در منطقه در راه خواهد بود.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي ديروز در ديدار جمعي از فرماندهان و مسئولان نظامي و انتظامي مبارك بودن و بركت داشتن گذر ايام، سال و حركت ملتها را در كار و تلاش پرنشاط و خستگي ناپذير، نوآوري و خلاقيت و نگاه بلندمدت در كنار توكل بر خداوند دانستند و تأكيد كردند: حركت مباركي كه امروز در منطقه آغاز شده است بخشي از ثمرات ايستادگي، عزم راسخ و شجاعت ملت ايران و به ميدان آوردن توان، اراده و نشاط خود به ميدان است و در آينده تحولات بيشتري در منطقه در راه خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به ويژگي بهار و نوروز كه همراه با روئيدن و باليدن است افزودند: انسان ها نيز مي توانند خود را هماهنگ با عالم طبيعت كنند و از اين فرصت براي روئيدن و باليدن و تلاش و نوآوري و ابتكار استفاده كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي حركت در مسير اهداف الهي و اعتقاد به كمك خداوند را زمينه ساز روئيدن و باليدن دانستند و خاطرنشان كردند: اميد به خداوند و ايمان الهي، مأيوس نشدن در برابر مشكلات و نگاه بلندمدت و تاريخي راز پيشرفت است كه بايد اين روحيه را بيش از پيش تقويت كرد.
ايشان پيروزي انقلاب اسلامي ايران و ايستادگي ملت ايران در برابر مشكلات و فشارها را نمونه اي از حركت همراه با روئيدن و باليدن برشمردند و افزودند: تقريباً همه تحليل گران دنيا اذعان دارند كه حركت كنوني در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا ناشي از قيام ملت ايران است.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تأثيرات پيروزي انقلاب اسلامي ايران در تغيير معادلات منطقه اي و بين المللي از جمله قضيه فلسطين و همچنين شكسته شدن ابهت استكبار، تأكيد كردند: حركت كنوني منطقه نتيجه انباشت تدريجي انگيزه ها، فكرها و تصميم ها است كه اكنون بروز كرده است و اين موضوع نيز ناشي از ايستادگي و ثبات قدم ملت ايران ونشانه هاي خوب پيشرفت در ايران اسلامي است.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: انقلاب اسلامي ايران همانند شجره طيبه اي است كه ميوه هاي ايستادگي 32 ساله آن به صورت عزت ملت، سربلندي سياسي نظام اسلامي، پيشرفت ها و نوآوري ها در عرصه هاي مختلف علمي و اقتصادي، و كوتاه نيامدن در مقابل قدرت هاي زورگو، تداوم پيدا كرده و اكنون به الگويي براي ملتهاي منطقه تبديل شده است.
ايشان، قضيه هسته اي را يك نمونه از ايستادگي ملت ايران برشمردند و خاطرنشان كردند: در قضيه هسته اي قدرت هاي استكباري تمام توان سياسي، تبليغاتي و اقتصادي خود را به كار گرفتند و تلاش كردند با جنجال آفريني، فشار و تحريم زمينه ساز صرفنظر كردن جمهوري اسلامي ايران از اين موضوع شوند اما اكنون بعد از گذشت 8 سال ايران اسلامي بر همه تلاش ها و فشارهاي استكبار فائق آمده و ضمن پيشرفت چشمگير در قضيه هسته اي، نشان داده كه در جنگ اراده ها، قويتر از قدرتهاي بزرگ دنيا است.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: جمهوري اسلامي ايران در يك نبرد 32 ساله با قدرت هاي استكباري، نه تنها تسليم نظم ظالمانه جهاني آنها نشده بلكه پيشروي هم كرده و طرف مقابل و در رأس آن آمريكا اكنون نسبت به سالهاي گذشته دچار ضعف و شكست نيز شده است.
فرماندهي معظم كل قوا در بخش ديگري از سخنان خود، نيروهاي مسلح را به تقويت روحيه نشاط، كار و تلاش پيگير و آرايش صحيح امكانات توصيه كردند و افزودند: در نيروهاي مسلح حركت رو به جلو خوبي آغاز شده است كه اين حركت بايد با شتاب و تحرك و نشاط بيشتري ادامه پيدا كند.
ايشان همچنين با تأكيد بر لزوم هم افزايي بيش از پيش، ارتقاي آموزش ها، سازماندهي ها، آمادگي رزمي و تجهيزات دفاعي در نيروهاي مسلح خاطرنشان كردند: نيروهاي مسلح در نظام جمهوري اسلامي، حصن و حصار مردم هستند كه اين حصن همواره بايد مستحكم باشد.
در اين ديدار سرلشكر بسيجي دكتر فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در گزارشي از تلاش ها و اقدامات نيروهاي مسلح در سال گذشته، گفت: ابلاغ طرح جامع نيروها و سازمان ها، ارتقاي توان دفاعي و آمادگي رزمي در بخش هاي مختلف از جمله هوا - فضا و دريا، و پيشرفت طرح تحول سپاه از جمله اقدامات انجام گرفته است.
وي تمركز بر راهكارهاي ابتكاري و خلاقانه، ارتقاي سطح دانش نيروي انساني، ارتقاي سطح فناوري و اطلاعات، تحول در صنايع دفاعي براساس طرح حكمت و تقويت برنامه هاي سازمان بسيج مستضعفين تا پايان برنامه پنجم را از برنامه هاي اصلي نيروهاي مسلح در سال 90 برشمرد.
در پايان اين ديدار نماز جماعت ظهر و عصر به امامت رهبر انقلاب اسلامي اقامه شد.

 

انتهای پیام/16

برچسب ها: رهبر ایستادگی
نظرات بینندگان