کد خبر: ۱۰۳۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۱۲ دی ۱۳۹۵

اولین یادواره ۲۷۱ شهید اطلاعات قرارگاه مدینه منوره برگزار می شود

اولین یادواره ۲۷۱ شهید اطلاعات قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه استانهای فارس، بوشهر و هرمزگان ۱۶ دی ماه در شیراز برگزار می شود.
به گزارش شیرازه، نشست خبری یادوراه 271 شهید اطلاعات قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان های فارس، بوشهر و هرمزگان با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار حمید سرخیلی جانشین قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه برگزار شد.

سردار سرخیلی با بیان اینکه استکبار جهانی با حمایت از صدام و تجاوز به کشور می خواست ایران را به وضعیت تاریخ حقارت آمیز پیش از انقلاب اسلامی بازگرداند، گفت:  امروز تحولات منطقه غرب آسیا برگرفته از مقاومت ایران در برابر استکبارجهانی است و خواب های استکبار جهانی و آمریکا در این منطقه پریشان شده است.

وی افزود: در مقابل توانمندی بالای اطلاعاتی ارتش بعث که برگرفته از ماهواره ها و آواکس های آمریکایی بود، رزمندگان اسلام از ظرفیت نیروی انسانی متخصص اطلاعات که برگرفته از شجاعت، ایمان و اعتقادات بود استفاده می کردند.

سردار سرخیلی با بیان اینکه به عملکرد رزمندگان اطلاعات در دوران دفاع مقدس کمتر پرداخته شده است، گفت: رزمندگان اطلاعات پیش از همه در منطقه عملیات حضور داشتند و آخر از همه از منطقه خارج می شدند، امروز این دانش در جمهوری اسلامی ایران بومی شده است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این یادواره عملکرد عظیم و مهم رزمندگان اطلاعات را به جوان ها نشان داده تا نسل جدید با هوشمندی و درایت در عرصه سازندگی کشور حضور پیدا کنند.

سردار سرخیلی افزود: این یادواره با هدف گرامیداشت یاد و خاطره 237 شهید اطلاعات استان فارس، 14 شهید استان هرمزگان و 20  شهید استان بوشهر برگزار می شود و 7 کتاب درباره شهدای فارس، 1 کتاب درباره شهدای بوشهر و 1 کتاب درباره شهدای هرمزگان که بیشتر مسئولان اطلاعات لشکرها، تیپ ها و محورها بوده اند و دایره المعارف های عملکرد نیروی زمینی سپاه در این یادواره رونمایی می شوند.

وی خاطرنشان کرد: یادمان های یادواره 271 شهید اطلاعات در استان فارس، بوشهر  وهرمزگان نصب می شوند، این یادمان ها که به شکل دکل دیده بانی با دوربین طراحی شده اند 12 متر ارتفاع دارند و ماکت آن در روز برگزاری یادواره رونمایی می شود.

سردار سرخیلی با بیان اینکه این یادواره ششمین  یادواره مناطق ده گانۀ نیروی زمینی سپاه و اولین یادواره قرارگاه مدینه منوره است، گفت: کنگره ملی شهدای اطلاعت سال آینده در تهران برگزار می شود، کتاب شهید حسام حق نگهدار بعنوان شهید شاخص قرارگاه مدینه به همراه کتاب های شهدای شاخص 9 منطقه دیگر و کتاب شهید حسن باقری در این کنگره ملی رونمایی می شوند.

جانشین قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: یادوراه 271 شهید اطلاعات قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز شانزدهم دی 1395 ساعت 8:30 در حسینیه عاشقان ثارالله (علیه السلام) شیراز با حضور خانواده های شهدا و گروه های مختلف هنری از فارس، بوشهر و هرمزگان برگزار می شود.

منبع: تنویر
نظرات بینندگان