کد خبر: ۱۰۳۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۱۲ دی ۱۳۹۵
رویداد های پلیسی استان فارس؛

كشف بيش از 5 ميليارد برنج قاچاق در فارس

فرمانده انتظامي استان گفت: با تلاش مأموران انتظامي شهرستان هاي فراشبند و كازرون، 118 تن و 710 كيلوگرم برنج قاچاق به ارزش پنج ميليارد و 860 ميليون ريال كشف شد.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

كشف بيش از 5 ميليارد برنج قاچاق در فارس

سردار احمد علي گودرزي فرمانده انتظامي استان گفت: طي 24 ساعت گذشته، مأموران انتظامي شهرستان هاي فراشبند و كازرون طرح مبارزه با كالاي قاچاق را در سطح شهرستان هاي مربوطه اجرايي كردند.

وي ادامه داد: در اين راستا مأموران انتظامي شهرستان فراشبند سه دستگاه خودرو كاميون را در محور جم – فراشبند شناسايي و متوقف كردند.

فرمانده انتظامي استان فارس گفت: در بازرسي از اين خودروها 63 تن و 600 كيلوگرم برنج قاچاق و فاقد مدارك قانوني كشف شد؛ در اين خصوص سه نفر متهم دستگير و به مرجع قضائي معرفي شدند.

گودرزي افزود: مأموران انتظامي شهرستان كازرون نيز از وجود دو انبار پر از كالاي قاچاق مطلع و با هماهنگي مقام قضائي به محل هاي مورد نظر اعزام شدند.

وي گفت: در بازرسي از اين انبارها، 55 تن و 110 كيلوگرم برنج قاچاق كشف و در اين رابطه پنج نفر شناسايي و دستگير شدند.

فرمانده انتظامي استان فارس با بيان اينكه ارزش محموله هاي قاچاق كشف شده پنج ميليارد و 860 ميليون ريال برآورد شده است، گفت: در سالي كه از سوي مقام معظم رهبري به عنوان «اقتصاد مقاومتي ؛ اقدام و عمل» نامگذاري شده است، مأموران انتظامي استان فارس همه توان و تلاش خود را در راستاي مبارزه با پديده شوم قاچاق به كار خواهند بست.

توقيف پژو پارس با بيش از 14 ميليون ريال خلافي

سرهنگ دوم حمدالله هوشمندي رئيس پليس راه جنوبي استان گفت: ماموران پليس راه شهرستان لامرد هنگام گشت زني در محورهاي مواصلاتي، يک دستگاه خودرو پژو پارس را به علت ارتکاب تخلفات رانندگي متوقف کردند.

وي ادامه داد: در استعلام صورت گرفته مشخص شد اين خودرو داراي 14 ميليون و 800 هزار ريال جريمه پرداخت نشده است.

رئيس پليس راه جنوبي استان فارس بيان كرد: خودرو توقيف و جهت سير مراحل قانوني به پاركينگ انتقال داده شد.

توقيف 109 دستگاه وسيله نقليه متخلف در شيراز

سرهنگ يوسف ملك زاده فرمانده انتظامي شهرستان شيراز بيان كرد: مأموران انتظامي و يگان امداد شهرستان شيراز طي 24 ساعت گذشته در راستاي ايجاد نظم و امنيت براي شهروندان و جلوگيري از تردد وسائل نقليه متخلف در سطح كلان شهر شيراز، اقدام به اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي كردند.

وي ادامه داد: در اين خصوص مأموران 109 دستگاه وسيله نقليه شامل 46 دستگاه خودرو و 63 دستگاه موتورسيكلت متخلف را توقيف و جهت سير مراحل قانوني به پاركينگ انتقال دادند.

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز گفت: شهروندان مي توانند اخبار و اطلاعات خود پيرامون فعاليت افراد مخل نظم و امنيت را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

دستگيري 32 خرده فروش مواد مخدر در مرودشت

سرهنگ دلاور القاصي مهر فرمانده انتظامي شهرستان مرودشت گفت: در راستاي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و برخورد با خرده فروشان موادمخدر، طرح پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز در سطح شهرستان مرودشت به مرحله اجرا درآمد.

وي افزود: در نتيجه اجراي اين طرح158گرم هروئين، 271گرم سوخته ترياک، 162گرم ترياک، 68 گرم شيره ترياک،180گرم تفاله ترياک، دو عدد وافور،30 گرم حشيش، 74 عدد قرص متادون كشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان مرودشت گفت: در اين راستا 28 نفر از خرده فروشان مواد مخدر دستگير وتعداد پنج دستگاه خودرو به همراه يک دستگاه موتور سيکلت متعلق به خرده فروشان موادمخدر نيز توقيف شد.

القاصي مهر خاطر نشان کرد: همچنين در اين طرح 5 نفر از خرده فروشان مواد مخدر که در زمينه تهيه وتوزيع هروئين فعاليت گسترده داشتند، دستگير و در بازرسي از منزل و خودرو آنان 118گرم هروئين کشف شد.

وي با اشاره به اينکه متهمان به همراه مواد مکشوفه جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شدند، تصريح کرد: برخورد قاطع ومستمر با خرده فروشان مواد مخدر و کساني که بخواهند آرامش وامنيت شهروندان را به مخاطره بيندازند، توسط مأموران انتظامي شهرستان با اقتدار کامل انجام مي شود.

دستگيري زمين خواران 350 ميلياردي در فارس
سردار احمد علي گودرزي فرمانده انتظامي استان بيان كرد: در پي وصول يك فقره پرونده زمين خواري از سوي مرجع قضائي به پليس آگاهي استان، موضوع به صورت ويژه در دستور كار مأموران انتظامي قرار گرفت.
وي ادامه داد: در بررسي هاي انجام شده مشخص شد تعداد متهمان پرونده هشت نفر است كه به صورت باندي اقدام به تصرف غير قانوني 32 هكتار از اراضي يكي از مناطق شيراز كرده اند.
فرمانده انتظامي استان فارس گفت: متهمان با تغيير كاربري هاي غيرقانوني و تفكيك هاي غيرمجاز و فروش اراضي به تعدادي از شهروندان به عنوان ملك مسكوني ، مبالغ هنگفتي را از آنان اخذ و متواري شده بودند .
گودرزي بيان كرد: با انجام اقدامات پليسي و تحقيقات بسيار گسترده هر هشت نفر از اعضاي اين باند شناسايي و در چند عمليات جداگانه دستگير شدند.
وي با بيان اينكه متهمان در تحقيقات تكميلي به جرم ارتكابي اقرار كردند، افزود: پس از تكميل پرونده اعضاي اين باند به مرجع قضائي معرفي و از آن طريق روانه زندان شدند.
فرمانده انتظامي استان فارس در پايان با بيان اينكه منابع طبيعي جزء سرمايه هاي ملي تلقي مي شوند و افراد فرصت طلب، حق سوء استفاده از اين موهبت الهي را ندارند، گفت: نيروي انتظامي با همکاري منابع طبيعي و دستگاه قضائي به صورت جدي با زمين خواران برخورد خواهد کرد تا عرصه براي سودجويان تنگ شود و شهروندان مي توانند هرگونه اخبار و اطلاعات مربوط به زمين خواري را به پليس اطلاع دهند تا برخوردهاي لازم با سودجويان صورت گيرد.


نظرات بینندگان