کد خبر: ۱۰۳۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۱۳ دی ۱۳۹۵

ساکنان مهر شیراز دلخوش به وعده جدید رئیس جمهور/ پایان مشکلات مسکن مهر به مرداد 96 موکول شد

با گذشت حدود 9 سال و تحویل بخش انبوهی از واحد ها به متقاضیان، ساکنان مسکن مهر با مشكلاتي نظير آب، برق، فاضلاب، سيستم حمل و نقل درون‌شهري، نبود فضاهاي مناسب مرتبط با مبلمان شهري و غیره مواجه هستند.
به گزارش شیرازه، طرح مسکن مهر در سال 1386 در قالب بند "د" تبصره 6 قانون بودجه آغاز شد و سعی دولت بر این بود تا قشر ضعیف جامعه را خانه دار و هزینه آن را در اقساط بلند مدت دریافت کند.
شب گذشته رئیس جمهور در گفتگوی ویژه خبری در بخشی از سخنانش با اشاره به مشکلات مسکن مهر اعلام کرد که پرونده مسکن مهر در دولت یازدهم بسته خواهد شد. این اظهارات روحانی در حالی است که 8 ماه از پایان عمر دولت باقی نمانده و ساکنان مسکن مهر با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

جانمایی مسکن مهر در شیراز در دو منطقه در کنار روستای لپویی و شهرک صدار انتخاب شد. 
با گذشت حدود 9 سال و تحویل بخش انبوهی از واحد ها به متقاضیان، ساکنان مسکن مهر با مشكلاتي نظير آب، برق، فاضلاب، سيستم حمل و نقل درون‌شهري، نبود فضاهاي مناسب مرتبط با مبلمان شهري، معابر و گذرهاي سواره و پياده، نظم و انضباط بازار و اصناف و
... مواجه هستند. مشكلاتي كه هر روز با افزايش جمعيت اين شهر، بزرگ‌تر شده و در عمل، شهروندان را با مسائلي روبرو كرده و مي‌كند.

مدرسه
یکی از مهمترین نیازهای ساکنان این مجتمع ها نبود مدرسه است و دانش آموزان مجبورند برای تحصیل به مرکز شهر مراجعه کنند.

فاضلاب
یکی از مشکلات عدیده ای که سلامتی ساکنان مسکن مهر را تهدید می کند شبکه فاضلاب است. نبود شبکه مناسب و سر باز بودن آن باعث شده که بوی بد فاضلاب همیشه در این منطقه مسکونی به مشام برسد و زمانی که با بارندگی روبرو هستیم فاضلاب در شهر جاری می شود.

شبکه گاز
گاز یکی دیگر از نیاز های مهم ساکنان است چرا که ساکنان مسکن لپویی مجبورند از سیلند گاز استفاده کنند. و شروع فصل سرما ساکنان را با بحران مواجه کرده است.

فضای سبز
اگر به مسکن مهر سرزده باشید اولین چیزی که در نظر شما جلوه خواهد کرد فضای سبز آن است که بیشتر شبیه به کویر به نظر می رسد. نبود فضای سبز و ملمان شهری یکی از کمبود هایی اشت که به شدت نیاز آن احساس می شود.

درمانگاه
یکی از مواردی که ساکنان خواستار آن هستند درمانگاه و داروخانه است که نبود آن در مواقع لزوم مردم را با بحران روبرو می کند و مجبورند برای درمان به مرکز شهر مراجعه کنند.

نانوایی
نان را نه می توان از سبد خانواده حذف کرد نه می توان برای تامین آن موکول به آینده نزدیک کرد، این شهرک ها با جمعیت زیاد محروم از نانوایی هستند.

نبود کلانتری، فروشگاه، بانک، سیستم حمل و نقل از دیگر نیازهای ساکنان مهر است که دولتمردان وعده رفع آنها را به آینده نزدیک موکول کرده اند.

گفتنی است، تقریبا 112 هزار واحد مسکن مهر برای استان فارس در نظر گرفته شد که تاکنون حدود 90 هزار واحد تحویل داده شده و تحویل حدود 20 هزار واحد مسکن مهر در استان فارس باقی مانده است.آنطور که شب گذشته رئیس جمهور وعد داد نیازهای ساکنان مسکن مهر و  تحویل واحد های باقی مانده تا مرداد ماه سال 96 محقق می شود.

نظرات بینندگان