کد خبر: ۱۰۳۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۱۳ دی ۱۳۹۵

تلاش روحانی برای اطمینان‌‌ دادن به مردم درباره عدم کاهش ارزش ریال

خبرگزاری رویترز نوشت: روحانی در مصاحبه تلویزیونی دیشب تلاش کرد به مردم ایران اطمینان دهد که ریال بیش از این تضعیف نمی‌شود ولی اگر این تضعیف ادامه یابد به موضوع سیاسی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ایران تبدیل می‌شود.

به گزارش شیرازه، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران روز گذشته (در گفت‌وگوی تلویزیونی تلاش کرد تا به ایرانی‌ها اطمینان دهد، پس از کاهش نرخ پول ملی این کشور در هفته گذشته به رکوردی جدید، دولتش برای حفظ ثبات بازار تمام تلاش خود را خواهد کرد.

روحانی در مصاحبه زنده تلویزیونی گفت: «من در مورد وضعیت اقتصادی کشور خوش‌بینم... من می‌خواهم به مردم اطمینان دهم که قیمت ارز بالا نخواهد رفت.»

ارزش ریال ایران، دوشنبه گذشته در برابر دلار آمریکا به میزان بی‌سابقه‌ای کاهش یافت.

درصورتی که تضعیف ریال ادامه یابد، می‌تواند به یک موضوع سیاسی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در ماه می تبدیل شود و برخی از دستاوردهای اقتصادی دولت روحانی را تهدید کند.

اقتصاددانان معتقدند که دلیل اصلی تضعیف ریال، پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر بوده است. ترامپ گفته است که توافق هسته‌ای را بر هم می‌زند.

پیش از اظهارات روحانی، ارزش ریال تقویت شده بود و هر دلار در بازار آزاد در روز یک‌شنبه از 41500 ریال دوشنبه گذشته، به حدود 39000 ریال رسیده بود.

افزایش ارزش ریال پس از اینکه ولی‌الله سیف، رئیس بانک مرکزی ایران در روز شنبه گفت که دلار 36000 ریالی نرخ «واقع‌بینانه» است، ترمیم شد.

سیف به نمایندگان مجلس گفت که بانک مرکزی برای تقویت ارزش ریال 5.8 میلیارد دلار به بازار تزریق کرده است.

دلار در نیمه سپتامبر 35570 ریال معامله می‌شد. اما در هفته‌های اخیر به بالای 40000 ریال که اواخر سال 2012 ثبت شده بود، رسید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

نظرات بینندگان