کد خبر: ۱۰۳۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۱۴ دی ۱۳۹۵

مرکز همایش‌های شهر شیراز به بهره‌برداری رسید

با حضور شهردار و اعضای شورا مرکز همایش‌های شهر شیراز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شیرازه، شهردار شیراز امشب در آیین بهره‌برداری از مرکز همایش‌های شهر شیراز که با حضور رئیس و اعضای شورای شهر شیراز، هنرمندان و نویسندگان، جمعی از علما و روحانیت و فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی به بهره‌برداری رسید، اظهار داشت: پنج سال پیش اینجا تنها یک خاک‌برداری انجام‌شده و باتلاق و زباله‌دانی بود که به این مرکز فاخر تبدیل شد.

وی افزود: از کل مساحت پروژه که 80 هزار مترمربع بود فاز نخست به مساحت 19 هزار مترمربع کارشده و رهاشده بود که یکی از شرکت‌های وزارت دفاع پای‌کار آمد و مسئولیت اجرای پروژه را بر عهده گرفت.

پاک‌فطرت ادامه داد: در کنار این مجموعه هتلی به ظرفیت 60 اتاق و یک مجموعه ورزشی بسیار خوب شامل استخر و جکوزی قرار دارد و چند رستوران نیز در کنار این مجموعه به‌زودی افتتاح می‌شود و می‌توان از هتل برای پذیرش زائران استفاده کرد.

این مدیر شهری بیان کرد: این مجموعه 70 هزار مترمربع پارکینگ با 2 هزار واحد پارک دارد و کسانی که می‌خواهند به حرم بیایند دیگر با کمبود پارکینگ مواجه نخواهند شد.

وی ابراز داشت: برخی می‌پرسند بودجه فرهنگی شهرداری کجا هزینه شده و باید بگوییم برای سخنرانی و مجالس مناسبتی اختصاص نیافته که برای پروژه‌های زیرساختی عمرانی از این قبیل است.

وی متذکر شد: مساحت فرهنگسراهای شیراز تا قبل از 6 سال پیش 11 هزار و 500 مترمربع بود و تا پایان سال 94 در طی پنج سال به 15 هزار و 140 متر افزوده‌شده و سالن‌های ورزشی از همان بودجه فرهنگی درگذشته پنج مورد بوده و در پنج سالن گذشته 12 سالن افزوده‌شده و سرانه فضای سبز از 14.5 متر به 21 متر رسیده است و باغات خانواده ما به 10 عدد خواهد رسید.

10 احداث خانه محله و چهار مرکز مشاوره خانواده دیگر موردی بود که وی به آن پرداخت و ابراز داشت: مساحت باغ هنر به مساحت 10 هزار متر تا پایان سال به سه برابر افزایش می‌یابد تا هنرمندان بیایند آنجا هنر خود را ارائه کنند.

وی با اشاره به افتتاح سه سرای مهربانی تا پایان سال، گفت: هفته آینده نخستین مرکز تخصصی گردشگری مذهبی بافت تاریخی در خیابان 9 دی افتتاح می‌شود که در راستای توسعه بنیان دانش‌محور گردشگری مذهبی در بافت تاریخی است و در همین مکان نخستین نگارخانه تخصصی گردشگری در راستای نمایش آثار مکتب شیراز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از احداث مددسرای مهربانی برای کارتن‌خواب‌ها و همراهان بیماران خبر داد و آرزو کرد درب این مجموعه تازه احداث‌شده همواره باز باشد و هنرمندان به آن رفت‌وآمد کنند.

شهردار منطقه 8 شیراز نیز در این جلسه گفت: این مرکز فرهنگی قرار است رویدادهای بزرگی را می‌تواند پذیرا باشد در این منطقه به بهره‌برداری می‌رسد که شهر فرهنگی و ادبی شیراز در سایه توجهات آستان احمدی و محمدی (ع) به این مرکز فرهنگی نیاز جدی داشت.

هادی شهدوست شیرازی افزود: شاید در شیراز کمتر فضایی موجود باشد که جمیع امکانات را برای برگزاری مراسم و همایش‌ها داشته باشد.

وی ادامه داد: احداث این سالن با حرکت نخستین حضور ساختمان شورا در این بافت محقق شد و غیر از آن 40 پروژه در منطقه هشت در حال اجرا است که نیمی از آن توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود و به‌طورقطع تنها راه تعالی بافت حضور مردم است و این‌گونه مراکز فرهنگی به دلگرمی مردم خواهد افزود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

نظرات بینندگان